• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

S40 T5 project 5-10 fasttech chip 294PK en 501NM met filmpje

Zijn leuke waardes. Met de tuner die veel volvo doet, waarbij ik nu aan het onderhandelen ben geeft zelfs

als waardes op (als het blok goed is uiteraard) 350PK en 600NM!!! met de K16 turbo en injectoren.

Wel jammer dat die turbo compleet €3000 kost phuuuu en injectoren zijn ook heel wat duurder dan de €50 per stuk

die de leh injectoren kosten.

De uitlaat begint nu goed geluid te maken, haha moet niet te hard meer worden. Nu klinkt het perfect.

Eerst veel te zacht en nu ben ik bang dat het te luid gaat worden, is ook nooit goed :jerry

Zal binnenkort wel een filmpje maken :vertag

Hmm dacht dat de K16 als maximum 300 - 315 pk had, aangezien dat het maximum is wat je uit een standaard LET kan halen :hmmz

Ik heb er verder geen verstand van haha, dat zeiden ze van fasttech.

vandaag de auto gewassen, en paar foto's gemaakt bij daglicht:

IMAG0960.jpg

IMAG0956.jpg

Nu is het wachten op de velgen die ik heb gekocht, namelijk 19" OZ Superturismo GT in het zilver.

OZ_Racing_SUPERTURISMO_GT__race_silber.jpg

@Corsa_GSi wrote:Hmm dacht dat de K16 als maximum 300 - 315 pk had, aangezien dat het maximum is wat je uit een standaard LET kan halen :hmmz

Had het nog even nagekeken op de site van european tuning:

Nieuwe KKK K16 turbo-upgrade voor alle 2.5L T5 motoren in de C30, C70N, S40N en V50. Deze KKK turbo setup is groter dan de originele turbo, terwijl montage nagenoeg plug & play is. Waar de originele turbo op deze auto's al bij 290pk aan zijn max zit gaat deze K16 turbo door tot vermogens van ca. 370-380pk (met de juiste mapping en randapparatuur uiteraard). Informeer ook naar onze complete 380pk-kit voor deze auto's eventueel compleet geinstalleerd en afgesteld.

Erg mooie wagen. Samen met audi zou dit één van de weinige vervangers kunnen zijn voor onze opel. :thumbup

Wilde er eigenlijk mee wachten tot ik een andere onderlip had gevonden, maar nu deze uitlaat eronder zit

zag het er niet meer uit dus vandaag de kogel eraf gehaald.

IMAG0963.jpg

@ frank, ja de coupe is vorige week verkacht, voor te weinig maarja. De V6 had hij gekocht voor zich

zelf, maar stond gelijk op marktplaats. Die ging eigenlijk te snel weg haha na 2 dagen verkocht.

vandaag de nieuwe velgen binnen gekregen en gelijk gemonteerd:

Het zijn de OZ grantourismo GT in 19"

IMAG0976_zpsacdb8707.jpg

IMAG0979_zps2acb55c3.jpg

IMAG0978_zpse26e288f.jpg

Het is de eerste keer dat ik nieuwe OZ velgen koop, maar ze hebben het netjes geleverd. Nadat ik had opgegeven welke

auto ik heb, zater er wielmoeren bij met de juiste lengte en erg nette alu centreerringen ipv plastic. Past perfect!

IMAG0974_zpsc91d2904.jpg

IMAG0975_zps070bbb14.jpg

De volgende stap is een schroefset helaas. Wilde eigenlijk niet lager en er zaten al eibach veren onder. Met de originele

wielen was het mooi, nu het gat veel te groot. Dus opzoek naar een schroefset.

Zag je vandaag nog rijden bij de wok in Zevenaar! Ziet er super uit! Ik vond de hoogte juist wel prima zo! Als is lager altijd mooier natuurlijk..

Nette auto bas.... zag hem al een paar keer staan.

Velgen staan hem erg goed maar zakken is geen verkeerd plan :P

Klopt dat de auto bij het eiland stond, het is ook zover lopen :jerry

Bedankt voor de reacties :thumbup Morgen de grote dag, dan eindelijk naar fasttech!

Terug
Naar boven