• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Safe-Lock

Nick-C20XE

Post weinig
Hoi,

Mjn Safe-lock van mijn B is er ineens mee opgehouden, kan het slot niet meer horizontaal draaien.

iemand enig idee hoe dit komt ?

Kan ik er namelijk even aan gaan pielen als het een bekend probleem is :P

Werkt dit elektronisch dan ?

Ik dacht gewoon mechanisch want ik kan het slot niet verder draaien, lijkt wel of hij vast zit zegmaar.

Als dit het slot is normaal : l kan ik hem alleen maar / en draaien, niet --

Werkt dit elektronisch dan ?

Ik dacht gewoon mechanisch want ik kan het slot niet verder draaien, lijkt wel of hij vast zit zegmaar.

Als dit het slot is normaal : l kan ik hem alleen maar / en draaien, niet --

Nou ja, als je ook Centrale Deurvergrendeling hebt.. dat werkt zeker elektronisch!

En volgens mij heb je alleen Safelock als je CV hebt.

Ja ik heb CV, maar dat werkt gewoon nog (met sleutel in deur, heb geen AB).

Welke zekering moet ik naar zoeken dan voor Safe-Lock ?

Nou ja, als je ook Centrale Deurvergrendeling hebt.. dat werkt zeker elektronisch!

En volgens mij heb je alleen Safelock als je CV hebt.

Ja ik heb CV, maar dat werkt gewoon nog (met sleutel in deur, heb geen AB).

Welke zekering moet ik naar zoeken dan voor Safe-Lock ?

Afstandsbediening of niet, dat maakt niet uit. Het is uiteindelijk toch CV :)

Meestal is uit het boekje van de auto wel op te maken welke zekering het is. En als je het weet, kan je natuurlijk stuk voor stuk eruit trekken, maar dat vinden de radio en TID niet zo leuk...

Afstandsbediening of niet, dat maakt niet uit. Het is uiteindelijk toch CV :)

Meestal is uit het boekje van de auto wel op te maken welke zekering het is. En als je het weet, kan je natuurlijk stuk voor stuk eruit trekken, maar dat vinden de radio en TID niet zo leuk...

Rest van de auto klikt met CV gewoon open? Dan is 't geen zekering.

Ligt wss aan een klein half-maan achtig iets in je slot... Nogal een kutwerk om te controleren maar 9/10 keer breken die klote dingen.

Je kan evt proberen de sleutel erin te doen en een klein subtiel tikje met een schroevendraaier op de sleutel te geven

mss dat ie dan weer wilt... Maar zoals ik zei die safe-lock ringen breken redelijk vaak. Dus zal niet de eerste/laatste zijn waar 't bij gebeurt :P

Rest van de auto klikt met CV gewoon open? Dan is 't geen zekering.

Ligt wss aan een klein half-maan achtig iets in je slot... Nogal een kutwerk om te controleren maar 9/10 keer breken die klote dingen.

Je kan evt proberen de sleutel erin te doen en een klein subtiel tikje met een schroevendraaier op de sleutel te geven

mss dat ie dan weer wilt... Maar zoals ik zei die safe-lock ringen breken redelijk vaak. Dus zal niet de eerste/laatste zijn waar 't bij gebeurt :P

hoe staat je slot aan de andere kant?

als die in de open stand staat wil die niet op safelock

hoe staat je slot aan de andere kant?

als die in de open stand staat wil die niet op safelock

Is helemaal waar ja, daar schijnt ook iets mee te zijn! Probeer dat eerst eens voordat je er aan gaat rommelen. Dit was bij de Vectra van m'n ouders ook het probleem enige tijd geleden.

Is helemaal waar ja, daar schijnt ook iets mee te zijn! Probeer dat eerst eens voordat je er aan gaat rommelen. Dit was bij de Vectra van m'n ouders ook het probleem enige tijd geleden.

Safe lock word mechanish gestuurd.

als je m op slot draait draait de sleutel wel geheel horizontaal.

zo ja, haal je deurpaneel er eens af, zal je een stukje ijzer onderin de deur vinden. Clipje van je slot afgebroken.

ik zou zeggen Join the club.

Willem

Safe lock word mechanish gestuurd.

als je m op slot draait draait de sleutel wel geheel horizontaal.

zo ja, haal je deurpaneel er eens af, zal je een stukje ijzer onderin de deur vinden. Clipje van je slot afgebroken.

ik zou zeggen Join the club.

Willem

nou ik snap er geen zak meer van,

hoor hier alemaal afgebroken etc.

afgelopen dagen deed hij t niet.

nu zet ik mijn auto net bij school neer.

en opeens doet hij het weer.

en voor de vorige vragen,

ja alle deuren klikte gewoon en gingen gewoon op slot.

ik kijk t ff een paar dagen aan.

Terug
Naar boven