• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Schade Door sneeuw (Wie nog meer)

[rquote=1823975&tid=139035&author=xladage]Niet gegleden en niets geraakt.... gelukkig![/rquote]

idem :thumbup veel sterkte aan de mensen met schade:swear

[rquote=1823975&tid=139035&author=xladage]Niet gegleden en niets geraakt.... gelukkig![/rquote]

idem :thumbup veel sterkte aan de mensen met schade:swear

Ik vind dat de astra van het filmpje wel erg hard reed t.o.v. de rest van het verkeer. De man die geraakt werd leek kinderen achterin te hebben. Fijn zo'n figuur:fy1

Ik vind dat de astra van het filmpje wel erg hard reed t.o.v. de rest van het verkeer. De man die geraakt werd leek kinderen achterin te hebben. Fijn zo'n figuur:fy1

Ja die Astra ging wel hard ja. Maar niet om iets goed te praten: soms zie je ook echt dit soort situaties niet aankomen.

ik had op de A2 bij de Lek ook een stuk dat gewoon één plaat ijs was, terwijl de hele snelweg er uit zag als zomers asfalt.

Je bent dan toch verrast.

En wat me nog meer opvalt (heb met deze gladheid toch een kleine 2000 kilometer gereden nu) dat sommige mensen echt denken dat ze in een batmobiel of dukes of hazard auto rijden waar niks mee kan gebeuren. Die denken dat winterbanden, traction control en abs er wel voor zorgen dat ze altijd netjes op de weg blijven ofzo. je hebt er echt gekken tussen zitten.

Ja die Astra ging wel hard ja. Maar niet om iets goed te praten: soms zie je ook echt dit soort situaties niet aankomen.

ik had op de A2 bij de Lek ook een stuk dat gewoon één plaat ijs was, terwijl de hele snelweg er uit zag als zomers asfalt.

Je bent dan toch verrast.

En wat me nog meer opvalt (heb met deze gladheid toch een kleine 2000 kilometer gereden nu) dat sommige mensen echt denken dat ze in een batmobiel of dukes of hazard auto rijden waar niks mee kan gebeuren. Die denken dat winterbanden, traction control en abs er wel voor zorgen dat ze altijd netjes op de weg blijven ofzo. je hebt er echt gekken tussen zitten.

[rquote=1824030&tid=139035&author=2000]Ik vind dat de astra van het filmpje wel erg hard reed t.o.v. de rest van het verkeer. De man die geraakt werd leek kinderen achterin te hebben. Fijn zo'n figuur:fy1[/rquote]

ja inderdaad, er zat nog meer volk in die wagen. Bah dat was er echt wel vol op :swear

[rquote=1824030&tid=139035&author=2000]Ik vind dat de astra van het filmpje wel erg hard reed t.o.v. de rest van het verkeer. De man die geraakt werd leek kinderen achterin te hebben. Fijn zo'n figuur:fy1[/rquote]

ja inderdaad, er zat nog meer volk in die wagen. Bah dat was er echt wel vol op :swear

[rquote=1823857&tid=139035&author=Jerremy][rquote=1823517&tid=139035&author=Senatorman]5 km/uur tegen een renault die ook 5km/uur ging. dus 10 km/uur[/rquote]

Helaas, maar je hebt niet de schade van een aanrijding die equivalent is aan die van een met 10km/h. Dit is een tijd terug weer is ontkracht by mythbusters.

Een auto die met 50 km/h tegen een muur rijdt, vervormd niet minder dan 2 auto's die met 50 tegen elkaar rijden.

(ofwel, je hebt dan niet de schade van een auto die met 100 tegen een stilstand object rijd).

[/rquote]

Dat klopt, alleen komt er wel dezelfde hoeveelheid potentiële energie vrij als bij een auto die met 10 km/h tegen een muur rijdt. Het enige verschil is dat nu beide autos die energie absorberen.

[rquote=1823857&tid=139035&author=Jerremy][rquote=1823517&tid=139035&author=Senatorman]5 km/uur tegen een renault die ook 5km/uur ging. dus 10 km/uur[/rquote]

Helaas, maar je hebt niet de schade van een aanrijding die equivalent is aan die van een met 10km/h. Dit is een tijd terug weer is ontkracht by mythbusters.

Een auto die met 50 km/h tegen een muur rijdt, vervormd niet minder dan 2 auto's die met 50 tegen elkaar rijden.

(ofwel, je hebt dan niet de schade van een auto die met 100 tegen een stilstand object rijd).

[/rquote]

Dat klopt, alleen komt er wel dezelfde hoeveelheid potentiële energie vrij als bij een auto die met 10 km/h tegen een muur rijdt. Het enige verschil is dat nu beide autos die energie absorberen.

1 glijer gemaakt met ijzel op een dorpstraat. gladde klinkers dus.

niets aan schade gehad tot nu toe gelukkig.

die astra kwam idd vrij hard aan, idioot.

nooit zie ik een opel hard rijden, opvallend weer

1 glijer gemaakt met ijzel op een dorpstraat. gladde klinkers dus.

niets aan schade gehad tot nu toe gelukkig.

die astra kwam idd vrij hard aan, idioot.

nooit zie ik een opel hard rijden, opvallend weer

lelijke schade mooi klote ik heb je senator al een keer zien staan langs de weg super bak

[rquote=1823513&tid=139035&author=Senatorman]Hier ook doorgegeleden

063-800.jpg
[/rquote]

lelijke schade mooi klote ik heb je senator al een keer zien staan langs de weg super bak

[rquote=1823513&tid=139035&author=Senatorman]Hier ook doorgegeleden

063-800.jpg
[/rquote]

ik ben 1 keer door gegeleden

kleine scheur onderin de rieger aanzet stuk voor bumper.

is niet zichtbaar als je niet weet, maar baalde er wel van.

tis gekken werk momenteel

Terug
Naar boven