Hedenochtend was ik dan aan de beurt. Bij een verkeerslicht stond ik als vierde in de rij voor rechtsaf. Alles begint op een gegeven moment te rijden, totdat degene voor mij ziet dat hij voor rechtsaf stond voorgesorteerd. In plaats van door te rijden of van mijn part illegaal rechtdoor te gaan, trapt die knuppel ineens vol op de rem :fy1. Het regende op dat moment niet maar de weg was wel nat. Ik ben vol in de ankers gegaan, de motor sloeg daardoor af en de ABS greep vol in. Maar er was helaas geen ontkomen meer aan en met zo’n 10 km/h op zijn trekhaak geklapt :argue. Hij heeft helemaal geen schade, nou ja een veeg over de bumper en zijn fietsendragerbeugel was scheef geduwd maar niet krom. Ik dus wel, zoals uit de provisorische foto’s mag blijken. Het meest balen is echter niet te zien op de foto’s, de radiateur stroomde ter plekke leeg, waarschijnlijk zal ook de condensor wel naar zijn grootje zijn. En de motorkap wil niet meer ontgrendelen. Ik kon dus niet meer rijden. De Omega is afgevoerd achter een bergingswagen, inmiddels staat de Omega bij het schadebedrijf. Goddank ben ik nog allrisk verzekerd, want de eerste schatting was € 3.000,-, in elk geval moeten de voorbumper, de onderroosters in de bumper, een mistlamp, de radiateur, de condensor en het rechter kunststof binnenscherm vervangen worden. De motorkap probeert men te repareren. En dan is het afwachten wat men nog meer vindt. Ik heb wel afgesproken dat als de motorkap niet wordt vervangen, in elk geval wel alle splitschade wordt meegenomen bij het spuiten.
Overigens stond er bij het schadebedrijf ook een donkerblauwe Omega DTI sedan van een “Omega-freak” zoals de man het mij vertelde voor wat cosmetisch opknapwerk aan de hoeken van de bumpers. Toevallig iemand van hier??
Groetjes,
Andrew
Overigens stond er bij het schadebedrijf ook een donkerblauwe Omega DTI sedan van een “Omega-freak” zoals de man het mij vertelde voor wat cosmetisch opknapwerk aan de hoeken van de bumpers. Toevallig iemand van hier??
Groetjes,
Andrew