• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Schade remsysteem?

Ik slijt ze wel even af inderdaad. Anders moet ik die groefjes er tijdens het rijden af slijten, en dat zie ik nou weer niet zitten :P

Nieuwe schijfjes zijn besteld :D blokken zijn nog vers, dus die gaan weer terug. Is het belangrijk dat het oppervlak van de blokken glad is voordat ze op de nieuwe schijven gaan, dus dat ze geen groeven gaan inslijpen in de nieuwe schijven?

Dit is trouwens rechtsvoor;

B78B3FDF-39CE-4ADD-925F-C64029B81F5E-5540-00000D9233E95484.jpg

4B70D2B0-5188-4E33-8A14-0A6BE302FEF0-5540-00000D92276160EC.jpg

Nieuwe schijfjes zijn besteld :D blokken zijn nog vers, dus die gaan weer terug. Is het belangrijk dat het oppervlak van de blokken glad is voordat ze op de nieuwe schijven gaan, dus dat ze geen groeven gaan inslijpen in de nieuwe schijven?

Dit is trouwens rechtsvoor;

B78B3FDF-39CE-4ADD-925F-C64029B81F5E-5540-00000D9233E95484.jpg

4B70D2B0-5188-4E33-8A14-0A6BE302FEF0-5540-00000D92276160EC.jpg

Net tussen de druppels door de remmen bekeken. Schijven linksvoor zijn 1,5 tot 2mm ingesleten, blokken zijn voor en achter nog prima... Binnen enkele dagen de rechtse kant eens bekijken...

Viel me trouwens wel op dat de schijf linksvoor alleen aan de binnenkant afgesleten is...

Net tussen de druppels door de remmen bekeken. Schijven linksvoor zijn 1,5 tot 2mm ingesleten, blokken zijn voor en achter nog prima... Binnen enkele dagen de rechtse kant eens bekijken...

Viel me trouwens wel op dat de schijf linksvoor alleen aan de binnenkant afgesleten is...

Helemaal uit den boze? Goed, vertel mij wat er materiaal technisch veranderd aan het afschuren van een remblokje?

Wat is inslijten? De vorm aannemen van de remschijf. Schuur je de blokken af en rem je ze opnieuw in zijn ze weer ingesleten.

Voordat we gemuts over veiligheid krijgen: Je remmen jaarlijks niet schoonmaken en te ver doorrijden met versleten remmen. Dat is een veiligheids issue. Dit niet mits genoeg voering aanwezig.

Helemaal uit den boze? Goed, vertel mij wat er materiaal technisch veranderd aan het afschuren van een remblokje?

Wat is inslijten? De vorm aannemen van de remschijf. Schuur je de blokken af en rem je ze opnieuw in zijn ze weer ingesleten.

Voordat we gemuts over veiligheid krijgen: Je remmen jaarlijks niet schoonmaken en te ver doorrijden met versleten remmen. Dat is een veiligheids issue. Dit niet mits genoeg voering aanwezig.

Ik denk dat ik enkele C'ers op het forum achterna ga (Helmer), en er Zimmerman onder ga plaatsen rondom... Prijs kwam uit op 337,50 ex verzendkosten...

Moet alleen nog ff aankijken wat de motor gaat doen...

Even 1400,- ophoesten gaat niet, he Willem ;)

Ik denk dat ik enkele C'ers op het forum achterna ga (Helmer), en er Zimmerman onder ga plaatsen rondom... Prijs kwam uit op 337,50 ex verzendkosten...

Moet alleen nog ff aankijken wat de motor gaat doen...

Even 1400,- ophoesten gaat niet, he Willem ;)

@ Klopper, ik had het zelfde... en ja, je weet nu ook hoe de mijne remt...

Kwestie van Merkspul eronder zetten voor en achter, en zorgen dat ALLES goed gangbaar is, en je zit bij het tikken tegen het pedaal met je neus op het stuur...

Willem

@ Klopper, ik had het zelfde... en ja, je weet nu ook hoe de mijne remt...

Kwestie van Merkspul eronder zetten voor en achter, en zorgen dat ALLES goed gangbaar is, en je zit bij het tikken tegen het pedaal met je neus op het stuur...

Willem

En het hoeft niet duur te zijn voor goede spullen, ik was iets van 200 euro kwijt voor MTEC sportschijven en Mintex blokken rondom!!

En het hoeft niet duur te zijn voor goede spullen, ik was iets van 200 euro kwijt voor MTEC sportschijven en Mintex blokken rondom!!

Oef... Willem... Ik bedoel dat ik de motor ook nog ff moet aanzien of ik die ga / moet vervangen... En dat is ook een bak geld ;)

Morgen rechts nog even aankijken, rechtsvoor heb ik nog het minste vertrouwen in :)

Oef... Willem... Ik bedoel dat ik de motor ook nog ff moet aanzien of ik die ga / moet vervangen... En dat is ook een bak geld ;)

Morgen rechts nog even aankijken, rechtsvoor heb ik nog het minste vertrouwen in :)

@david verburg wrote:besparen op verkeerde dingen noem ik dat

gebruikte blokjes zijn ingesleten op de oude schijven

ga je die gebruiken op nieuwe schijvn dan gaat dat niet goed komen

en vlak schuren is helemaal uit den boze....

wat mankeren jullie man?

geef 5 tientjes extra uit dan weet je dat het goed is lekker alles nieuw en fris

vind je dat te duur moet je lekker gaan fietsen onderhoud kost gewoon geld.

nou nu zal ik wel weer een stort vloed aan bullshit krijgen haha :jerry

Nee, valt mee, ik ben het volledig met je eens :thumbup

@david verburg wrote:besparen op verkeerde dingen noem ik dat

gebruikte blokjes zijn ingesleten op de oude schijven

ga je die gebruiken op nieuwe schijvn dan gaat dat niet goed komen

en vlak schuren is helemaal uit den boze....

wat mankeren jullie man?

geef 5 tientjes extra uit dan weet je dat het goed is lekker alles nieuw en fris

vind je dat te duur moet je lekker gaan fietsen onderhoud kost gewoon geld.

nou nu zal ik wel weer een stort vloed aan bullshit krijgen haha :jerry

Nee, valt mee, ik ben het volledig met je eens :thumbup

Gewoon normaal dat de ABS raar aanvoelt en geluid maakt!!! Ik heb tijdens mijn slipcursus in verschillende auto's waaronder die van mezelf een noodstop gemaakt. Iedere auto reageert anders op de ABS, maar allemaal leek het alsof je wat kapot aan het trappen was!

Terug
Naar boven