• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Schakelen Vectra b 1999

DJAGGEL

Post weinig
Goedemorgen allen,

ik had even een vraagje.

Bij koude start van mijn vectra gaat hij maar moeilijk in z'n 1ste versnelling...eigenlijk nagenoeg niet...bij meerdere malen de koppeling in te drukken wil dit dan uiteindelijk wel lukken.

Als de auto eenmaal warm is dan valt het probleem mee, maar dan nog wil hij soms niet gelijk in z'n 1ste versnelling.

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?

Ook is het zo dat bij een koude start, hij als het ware in de versnelling schiet....dus als ik de koppeling op laat komen, dan voel je dat hij met een schok in de 1e versnelling schiet ipv langzaam op te trekken bij het laten opkomen van de koppeling.

Iemand een idee?????

Groeten Ralph

Schijnt nogal eens een probleem te zijn

met het plastic gevalletje onder je versnellingspook.

Heb op het forum gelezen dat dat dingetje vaak slijtage vertoont.

Schijnt nogal eens een probleem te zijn

met het plastic gevalletje onder je versnellingspook.

Heb op het forum gelezen dat dat dingetje vaak slijtage vertoont.

zo aan je verhaaltje te lezen verwacht ik meer een plakkende koppelings plaat...

deze schuift dan wat moeilijk over de price-as

Willem

zo aan je verhaaltje te lezen verwacht ik meer een plakkende koppelings plaat...

deze schuift dan wat moeilijk over de price-as

Willem

Dank voor jullie reacties tot zover.

Er is een paar maanden geleden een andere bak onder gekomen, dus dan zou dat daar niet aan mogen liggen toch?

Gr

Dank voor jullie reacties tot zover.

Er is een paar maanden geleden een andere bak onder gekomen, dus dan zou dat daar niet aan mogen liggen toch?

Gr

inderdaad, maar zoals je omschrijft lijkt het wel zo.

is ALLES vervangen??? (koppeling drukgroep en hydraulisch druklager + rem/koppelingsvloeistof??

Willem

inderdaad, maar zoals je omschrijft lijkt het wel zo.

is ALLES vervangen??? (koppeling drukgroep en hydraulisch druklager + rem/koppelingsvloeistof??

Willem

Hoi Willem, alles is daarbij ook vervangen.

Ze hebben eerst drukgroep e.d. vervangen, waarna het probleem niet was opgelost en toen hebben ze een nieuwe bak geplaatst.

Dit ivm een geluid wat er te horen was....dat is nu weg gelukkig....

gr ralph

Hoi Willem, alles is daarbij ook vervangen.

Ze hebben eerst drukgroep e.d. vervangen, waarna het probleem niet was opgelost en toen hebben ze een nieuwe bak geplaatst.

Dit ivm een geluid wat er te horen was....dat is nu weg gelukkig....

gr ralph

Terug
Naar boven