• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Schakelmechanisme Astra F

Bij mijn Astra-F 1995 X16XEL is er een deel van het schakelmechanisme kapot gegaan.

Zie foto:

13072011094.jpg

Het lijkt erop alsof er een bus op misschien plastic gedeelte is afgebroken/losgetrild en ik kan nu niet meer schakelen (in z'n achteruit is nu in de eerste versnelling)

Is dit te vervangen en enig idee wat het kost?

Veel werk, korte uitleg is voldoende, moet alleen weten hoe ik het stangetje het beste los kan halen, en ook weer kan monteren.

Als iemand ook tips heeft uit de categorie "als je daar toch bezig bent, vervang dan ook maar...." zijn die tips ook welkom.

Bedankt mannen!

Heb net nog ff gekeken, die pen is nog heel, maar het plastic deel is gewoon gescheurd

scheur zit precies op de oranje streep hieronder:

breuk.jpg

Heb de prijzen en onderdeelnummers opgevraagd bij de dealert:

Schakelmechanisme: 758750 en kost €160,- bruto ex.

Pen 758915 €2.05 bruto ex.

Ik ga vandaag naar de garage met de auto, misschien heeft de monteur een betere oplossing.

Best duur nog zo'n stangetje :(

Heb net nog ff gekeken, die pen is nog heel, maar het plastic deel is gewoon gescheurd

scheur zit precies op de oranje streep hieronder:

breuk.jpg

op de sloop dan?

als je hem er dan zelf af mag halen weet je ook hoe je hem weer terug moet zetten en denk dat zo klein dingetje op de sloop aardig wat goedkoper is;)

Heb de prijzen en onderdeelnummers opgevraagd bij de dealert:

Schakelmechanisme: 758750 en kost €160,- bruto ex.

Pen 758915 €2.05 bruto ex.

Ik ga vandaag naar de garage met de auto, misschien heeft de monteur een betere oplossing.

Best duur nog zo'n stangetje :(

op de sloop dan?

als je hem er dan zelf af mag halen weet je ook hoe je hem weer terug moet zetten en denk dat zo klein dingetje op de sloop aardig wat goedkoper is;)

Terug
Naar boven