• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Schakelmechanisme

[rquote=1874577&tid=143169&author=Jerk][rquote=1874540&tid=143169&author=CarloAstra]je kan de pook vervangen binnen, deze is meestal helemaal uit gesleten. Kost aardig paa centjes, want dat is 1 geheel. Of je koopt zo´n revisiesetje bij Mtech.. Kosten 79 euro en een beetje handigheid vereist.[/rquote]

Zo'n revisiesetje is er niet voor de 2.0 turbo zie ik

Maar wat zou het kosten om alles te laten vervangen zoals Martijn doet?[/rquote]

heb het ff nagevraagd en je kan alleen de complete pook vervangen. andere optie is er niet. revisiesetjes van x20xev zijn wel hetzelfde maar dat is enkel voor onder de motorkap.

zo heb hem opgehaald en schakelt als nieuw!!!. pook komt netjes terug naar het midden!!!. Totale kosten 772,00.

Alleen nu brandt het motorstoringslampje...balen. morgen naar de opel dealer. Hopenlijk heeft het te maken met:

accu helemaal eruit;

elektrakabel (kunnen switchen tussen 200 of max pk) voor phase 1 naar waste gate eraf gehaald;

accu weer erin en aangesloten zonder de eerst de kabel voor phase 1 weer erin geklikt te hebben.

Auto heeft nu geen boost zeg maar.....

zo heb hem opgehaald en schakelt als nieuw!!!. pook komt netjes terug naar het midden!!!. Totale kosten 772,00.

Alleen nu brandt het motorstoringslampje...balen. morgen naar de opel dealer. Hopenlijk heeft het te maken met:

accu helemaal eruit;

elektrakabel (kunnen switchen tussen 200 of max pk) voor phase 1 naar waste gate eraf gehaald;

accu weer erin en aangesloten zonder de eerst de kabel voor phase 1 weer erin geklikt te hebben.

Auto heeft nu geen boost zeg maar.....

Het gehele schakel mechanisme.dus pook en alles wat er onder zit. Daarnaast is op de bak alles weer gangbaar gemaakt.om daar bij te komen moet accu eruit..

Auto heeft nog nooit zo lekker geschakeld.

Het gehele schakel mechanisme.dus pook en alles wat er onder zit. Daarnaast is op de bak alles weer gangbaar gemaakt.om daar bij te komen moet accu eruit..

Auto heeft nog nooit zo lekker geschakeld.

Is weer interessant voor iedereen die dit herkent denk ik.

Overigens kan je wel merken dat het weer Pasen wordt ,

paaseieren duiken overal weer op , lol.

Is weer interessant voor iedereen die dit herkent denk ik.

Overigens kan je wel merken dat het weer Pasen wordt ,

paaseieren duiken overal weer op , lol.

en de wastegate aansturing werkt weer.......een simpel los geschoten draadje gaf een storing.

Hij schakelt geweldig. Wat een verademing zeg.

Grtz

en de wastegate aansturing werkt weer.......een simpel los geschoten draadje gaf een storing.

Hij schakelt geweldig. Wat een verademing zeg.

Grtz

is wel duur....want ik heb alleen de schakelmechaniek bij mijn zafira vervangen en dat koste mij rond de 234euro en schakelde weer als nieuw....., heb het wel zelf vervangen....

is wel duur....want ik heb alleen de schakelmechaniek bij mijn zafira vervangen en dat koste mij rond de 234euro en schakelde weer als nieuw....., heb het wel zelf vervangen....

Zelf of in de garage scheelt een hoop. Het mechanisme voor de zafira opc is 300 ex btw.

ook alles weer gesmeerd en gangbaar gemaakt......manuren zijn altijd de helft van de prijs.

Zelf of in de garage scheelt een hoop. Het mechanisme voor de zafira opc is 300 ex btw.

ook alles weer gesmeerd en gangbaar gemaakt......manuren zijn altijd de helft van de prijs.

Terug
Naar boven