• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

schema electrische ramen ACHTER!

FnF_racer

Post vaak
ik heb ook nog een vraag:

heeft iemand voor mij de schema'S van de electrische ramen van een Astra G en een Astra H?

gaat dan om de 5 deurs modellen, en dan om de achterste deuren.

wil al een klein tijdje achter ook electrische ramen hebben, maar zit dus niet voorbereid.

nu heb ik op de sloop een H 5 deurs gezien, die dus achter electrische ramen heeft, maar nu wil ik weten of die kabelboom ook gebruikt kan worden voor een Astra G 5 deurs.

bij voorbaat dank.

wist dat de H canbus had, maar dat zit dus ook achter in de raammechanisme.

ging mij er idd om of ik die van de H zo kon ontmantelen, dat het van Computer naar computer, naar draadje schakelaar draadje is.

en dit is dus niet mogelijk? dat bedoel je he?

dank je wim.

@ derartz: ik heb het mailtje ontvangen, ga er van de week even naar kijken. ;)

wist dat de H canbus had, maar dat zit dus ook achter in de raammechanisme.

ging mij er idd om of ik die van de H zo kon ontmantelen, dat het van Computer naar computer, naar draadje schakelaar draadje is.

en dit is dus niet mogelijk? dat bedoel je he?

dank je wim.

@ derartz: ik heb het mailtje ontvangen, ga er van de week even naar kijken. ;)

Achterramen Astra-G en H zijn NIET uit wisselbaar:

Ze zijn Mechanische Geheel anders aan elkaar, zo komt de bevestiging niet overeen, en werken ze anders.

Ze zijn electrisch ook geheel anders, aansturing in de astra-H is Can-Bus, van Computertje naar Computertje, en bij de Astra-G nog ouderwets, draadje schakelaar draadje..

Willem

Achterramen Astra-G en H zijn NIET uit wisselbaar:

Ze zijn Mechanische Geheel anders aan elkaar, zo komt de bevestiging niet overeen, en werken ze anders.

Ze zijn electrisch ook geheel anders, aansturing in de astra-H is Can-Bus, van Computertje naar Computertje, en bij de Astra-G nog ouderwets, draadje schakelaar draadje..

Willem

even een andere vraag.

was vandaag op een sloop, en viel mij op dat er een paar Astra Stations stonden, van de uitvoering Comfort.

deze hadden achter ook elec ramen.

als ik deze kabelboom in mijn auto plaats, zou ik dan het meeste al klaar hebben?

neem aan dat ik van de voor en achterdeur de kabelboom moet hebben?

en dan relais en zekering?

of zie ik wat dingen over het hoofd?

en past een deurpaneel van een station ook op de 5 deurs eigenlijk? ja toch? of ben ik simple-minded?

even een andere vraag.

was vandaag op een sloop, en viel mij op dat er een paar Astra Stations stonden, van de uitvoering Comfort.

deze hadden achter ook elec ramen.

als ik deze kabelboom in mijn auto plaats, zou ik dan het meeste al klaar hebben?

neem aan dat ik van de voor en achterdeur de kabelboom moet hebben?

en dan relais en zekering?

of zie ik wat dingen over het hoofd?

en past een deurpaneel van een station ook op de 5 deurs eigenlijk? ja toch? of ben ik simple-minded?

Terug
Naar boven