• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

schema vacuüm icm met powerbox en zonder sec.luchtpomp?

nee hij deed niks meer omdat er water in me cilinder zat wat hij dus niet weggeduwd kreeg nadat het water eruit was kon hij weer zijn arbeidsslagen maken.... en nee heeft geen warmloper gehad dus hoef ik hem niet te vlakken??

iemand meer info miss over het aanhalen van de kopbouten?? aantal gradens etc.??

Mvg Ivar

Oke dus toch late vlakke dan?? Wat zijn de kostte van dit ongeveer?? Zoals je ziet in een eerder bericht op de foto

Buitenste cilinders lager maar even hoog

Binnenste cilinders hoger en ook eve hoog

Gr

Das verschillend. Het ene bedrijf vraagt 25 euro een ander 40 euro. Vaak is dat ook ex btw met die revisie boeren.

Van de week nog gevraagd wat het vlakken + wassen van een kale kop kost (X14XE) in Barneveld vragen ze 37,50 voor vlakken, 7,50 voor 'm te wassen. (Ex btw)

Ik zou 'm persoonlijk voor dat geld altijd laten vlakken, weet je in elk geval dat je daar geen gezannik mee krijgt.

Aanhaalmomenten heeft wim-v6 al 300 keer verteld hier op 't forum effe zoeken dus.

Ga hem morge wegbrenge 40 euro als ik de nokkeasse er zelf uithaal kost t vlakke,moet ik nog ergens rekening mee houde of kan ik ze er gwn uithale??

Gr

kunt de nokkenassen er zo uithalen. lagerkappen zijn genummerd.

maar ik leg ze zowiezo altijd op volgorde neer met loshalen.

nu zoek ik dus een momentsleutel en heeft niemand er eentje liggen hier in de omgeving....

zag ik dus deze staan op marktplaats:

http://link.marktplaats.nl/745008096" onclick="window.open(this.href);return false;

voor dat geld dat kan toch niet???

dacht dat ze 100 tot 150 euro nieuw kostten??

en dan moet ik ergens nog een gradenboog zien te regelen.....

gr

tja echt nauwkeurig zal die niet zijn.

mijn beta was wel wat duurder (kugh) 200 ex btw

Gradenboog is makkelijk als je het super nauw keurig wilt doen..

Ik doe het bij standaard blokken vaak op het blote scheve timmermansoog..

ik doe eigenlijk graden altijd op het oog / gevoel. Als het er een met een veer is kan die best goed zijn, enkel niet vergeten terug te draaien bij niet meer gebruiken, anders klopt die na een tijdje niet meer.

Dan ga ik m morge bestelle!! En een gradenboog kan ik niet vinde ... Ja 200 euro maar zo duur zijn ze toch niet?? Iemand miss een goedkoop linkje??

Mvg

Nou nee, als je er een print en je knip daar in het midden een gat in waar je sleutel in kan dan kun je het vrij nauwkeurig gebruiken.

Mooi klote nu....

Compressor en dan op 8 bar op de slagmoersleutel en krijg de krukasbout gwn NIET los,miss iemand tips??

Gr

Heeeeeeeeeele lange sleutel pakken of verlengen met een stuk buis/pijp. Luchtsleutel moet al van knappe huize komen om deze bout los te krijgen....

Wil hem juist niet warm stoke om me krukaslager te spare en t probleem is dat de kop r al af ligt dus hij blokkeert niet

Mvg

Terug
Naar boven