• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

schema vacuüm icm met powerbox en zonder sec.luchtpomp?

Kan je aub kappen met de titel van je topic te veranderen? Je vroeg mij laatst om te reageren in je topic via de PM/u2u, maar kon 't hele topic niet meer vinden.

haha sorry ! :thumb maar ik stuurde toch dat me topic in ecotec stond?? als je dan erachter leest ivartje,moet je dat wel kunnen vinden lijkt me??

heb het nu zo aangesloten:

carterontluchting kleppendeksel naar brandstofdrukregelaar en dan een t-stukje en stuk slang naar de rembekrachtigingsslang op dat nippeltje en weer een t-stuk naar een dikke zwarte vacuum slang en vanuit daar naar dat wit/gele sensortje

klopt dit zo??

Dat klepje met tuutje midden op de rembekrachtigerslang is Continu vacuum, brandstofdrukregelaar en carterventilatie moten motervacuum hebben.

De map, brandstofdruk, en carterventilatie moeten de directe inlaatvacuum hebben, geen constant vacuum.

Willem

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

Dus ik moet me brandstof druk regelaar en carterventilatie op me motervacuum zetten? Maar welke slang is dat??

En de rest moet de continue vacuum??

1: van de Rembekrachtigerslang naar vacuum actuator (grijs) en dan naar ???3wegklep???

2: van de Rembekrachtigerslang naar Vacuum actuator (zwart), en dan naar potje op uitlaatspruitstuk (niet nodig bij mij want die is eraf)

3: van Gasklep / Inlaat (let op moet NA de gasklep zitten) naar tankventilatie klep (met blauw-rode stekker op de foto), en dan naar rechter spatscherm

4: van Gasklep / Inlaat (let op Moet NA de gasklep zitten) naar MAP sensor (zit aangesloten)

5: van Inlaat naar Kleppendeksel (zit ook aangesloten)

dus wat ik nog aan moet sluiten denk ik?

1: van de Rembekrachtigerslang naar vacuum actuator (grijs) en dan naar 3wegklep

2: van de Rembekrachtigerslang naar Vacuum actuator (zwart)

3: van Gasklep / Inlaat (let op moet NA de gasklep zitten) naar tankventilatie klep (met blauw-rode stekker op de foto), en dan naar rechter spatscherm

nu snap ik bij 1 het verhaal van remslang naar vacuum actuator (grijs) met die grijze stekker erop toch? maar wat is dan die 3 wegklep?? is dat dan met dat wit/gele ding erop een 3-wegklep??? en moet hij dan erop zij op of onderop??

stap 2 snap ik ook,teminste als dat da vacuumpotje is met een zwarte stekker of?

maar stap 3 hoe zit het daarmee dan??"

als ik dit goed heb zitten is dan alles kwa vacuum aangesloten??

Grijze actuator en 3wegklep is alleen bij modellen met Airco.

De grijze actuator is geheel grijs.

Als je geen airco hebt behoor je ook geen tuutje aan de eenwegklep van de rembekrachtigerslang te hebben.

Willem

Ik heb op mijn spruitstuk deze dingen zitten ( vacuum )

Rembekrachtiging

Brandstofdruk regelaar

Van kleppen deksel naar spruitstuk

En volgens mij een slangetje naar koolstoffilter

meer zit er bij mij niet op !

Kort en bondig:

> Liefst ALLEEN op het spruitstuk, zonder T-stukjes:

- MAP sensor (aan Schutbord)

> Rest Direct op het Spruitstuk: (mag met T-stukjes)

- Benzinedrukregelaar (op injectorrails)

- Tankventilatieklep (transmissiezijde tussen inlaat en motorblok)

- Carterventilatie (op Kleppendeksel (kleine tuut))

> Op het eenrichting klepje in de slang van de rembekrachtiger (alleen uitvoeringen met Airconditioning):

- Klepje aansturing 3-wegklep (Grijze Actuator op Linker veerpoot)

Willem

De tankbentilatieklep is dat die dikkere Zwarte slang?? Heb ik dan als ik t aansluit alles aangesloten?? Klopt dan de rest ook vd kleine slangetjes?? want heb r ook blauwe tusse lope waarvan ik niet weet wat waar moet of hoeft dat niet perse goed te zitte?? Zit op die sensor met die zwart rode stekker

@ivartje wrote:De tankbentilatieklep is dat die dikkere Zwarte slang?? Heb ik dan als ik t aansluit alles aangesloten?? Klopt dan de rest ook vd kleine slangetjes?? want heb r ook blauwe tusse lope waarvan ik niet weet wat waar moet of hoeft dat niet perse goed te zitte?? Zit op die sensor met die zwart rode stekker

Klein slangetje kan van brandstof druk zijn, en loopt inderdaad een slangetje naar een ( soort sensor ) volgens mij een omslag klepje waar 2 slangetjes aan zitten een gaat naar je spruitstuk ander loopt achterlangs je blok naar rechtsvoor wielkast.

dikke slang ( rembekrachtiging )

iets dunnere slang ( van klepdeksel naar spruitstuk )

bij de x16xe heb je nog wat extra aansluiting voor je sec, luchtpomp maar die weet ik niet uit mijn hoofd, totaal overbodig die rommel

volgens mij zit alles goed dan?? heb me carterventilatie,brandstofdrukregelaar en die dikke zwarte vacuumslang aangesloten op het pinnetje bij de rembekrachtigingsslang (contineu vacuum)

heb me carterventilatie,brandstofdrukregelaar en die dikke zwarte vacuumslang aangesloten op het pinnetje bij de rembekrachtigingsslang (contineu vacuum)

dat moet juist NIET!!!!!

Brandstofdrukregelaar: Potje op Injectorrails

Klepje thv bobine is tankventilatie (blauw stekkertje of lipje aan het stekkertje), kastje met 2 wat dikkere vacumslangetjes erop.

Willem

Waar moet ik dat potje en me kleppendekselontluchting en die dikke zwarte slang dan op aansluiten?? Op dat kastje met dat blauw/rode stekkertje ?? Maar die zit verders nergens op aangesloten dus waar moet ik die dan weer op aan sluiten??

dat klepje met blauwe stekker hoort naar de tankafzuiging te lopen. koolstoffilter in wielscherm.

deze horen direct aan het inlaat te zitten, door gasgeven veranderd de vacuum onderdruk, waardoor de caterventilatie en benzinedruk geregeld word.

Willem

heb er nog een paar keer overheen gelezen maar als ik het dus nu goed begrijp moet ik me kleppendeksel ontluchting verbinden met mijn benzine druk regelaar en dit is alles??

de rest vd slangetjes kan ik gewoon bij de contineu vacuum doen of mag ik dat gewoon weghalen maakt dat niks uit?

De genoemde 4 moeten zo dicht bij het inlaat mogenlijk aangesloten worden

Terug
Naar boven