• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

schema's

@harrymaas wrote:Brutale vraag wat kosten ze?? Als alle bedrading erin ligt toch monteren programmeren en klaar?? Waar haal jij de schema's vandaan want ik zoek ook iets zodat ik zelf schema's kan zoeken en bekijken. TIS via hier of marktplaats??? Hoe heb jij daar achter spanning gekregen voor je zonnescherm??? Met een originele schakelaar??? Ik heb nl net een nieuw topic aangeboord want ik ben ook op zoek naar een draad die ik via een originele schakelaar kan schakelen. Dan kan ik linksachter een draad van de trekhaak schakelen voor mijn paardentrailer.

Gr Harry

Hallo Harry,

Dan weet ik niet omdat ik ze geruild heb met wat onderdelen :D , ik heb hem inmiddels gevraagd naar de prijs, maar heb nog geen bericht terug gehad.

Schema's word moeilijk, ik heb ze van mijn TIS, maar daar staat voor de Insignia lang niet zo veel in als van bijvoorbeeld de Vectra C.

De spanning komt bij mij vanaf de accu, omdat er geen zekeringkast achter in mijn Insignia zit :( deze word door middel van een Relais geschakeld.

Voor de Schakelaar (puls) heb ik een universele gebruikt, deze heb ik in de bekerhouder gemaakt.

DSC03665.jpg

DSC03666.jpg

Groetjes, Joche

Hallo Joche

Ik heb achter wel een kleine zekeringkast. Moet je veel loshalen om bedrading naar achter te krijgen vanaf je bekerhouder?? Is wel een mooie oplossing zo. Welke versie TIS heb jij want ik kwam een Marktplaats TIS tegen van 2011.

Gr Harry

Hallo Joche

Ik heb achter wel een kleine zekeringkast. Moet je veel loshalen om bedrading naar achter te krijgen vanaf je bekerhouder?? Is wel een mooie oplossing zo. Welke versie TIS heb jij want ik kwam een Marktplaats TIS tegen van 2011.

Gr Harry

Hallo Harry,

Ik heb de goedkope verssie, daarom ontbreekt de zekeringkast bij mij denk ik.

Dat valt wel mee, je moet alleen de instapdorpel verwijderen en de afdekplaat naast je bekerhouder, deze zitten allemaal met clips vast.

De Tis van mij is van Maart 2011. Version 115.0 A, ik weet niet of je ervaring hebt met Tis maar de Insignia staat niet meer bij de normale Schema's ingedeeld.

De Schema's die er op staan zijn een beetje verstopt, en zijn lang niet meer zo uitgebreid als bijvoorbeeld bij de Vectra C.

Groetjes, Joche

Hallo Harry,

Ik heb de goedkope verssie, daarom ontbreekt de zekeringkast bij mij denk ik.

Dat valt wel mee, je moet alleen de instapdorpel verwijderen en de afdekplaat naast je bekerhouder, deze zitten allemaal met clips vast.

De Tis van mij is van Maart 2011. Version 115.0 A, ik weet niet of je ervaring hebt met Tis maar de Insignia staat niet meer bij de normale Schema's ingedeeld.

De Schema's die er op staan zijn een beetje verstopt, en zijn lang niet meer zo uitgebreid als bijvoorbeeld bij de Vectra C.

Groetjes, Joche

He Joche

Waar heb jij deze TIS vandaan want ik heb ook wel interesse ook al zijn de schema's karig voor de Insignia. Werken je knipperlichten al???

Harry

He Joche

Waar heb jij deze TIS vandaan want ik heb ook wel interesse ook al zijn de schema's karig voor de Insignia. Werken je knipperlichten al???

Harry

@harrymaas wrote:He Joche

Harry

Hallo Harry,

Opel Dealer ;) of ebay.de daar staan er altijd wel wat op.

Nee nog niet, helaas weinig vrije tijd, maar komt nog wel :hmmz ;)

Groetjes, Joche

@harrymaas wrote:He Joche

Harry

Hallo Harry,

Opel Dealer ;) of ebay.de daar staan er altijd wel wat op.

Nee nog niet, helaas weinig vrije tijd, maar komt nog wel :hmmz ;)

Groetjes, Joche

Terug
Naar boven