• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Schijf probleem

Héhé, no problem. :thumb

Dan heb ik ineens bevestiging. Ik vind het wel rot dat zoiets niet simpeler kan maar jah, moeilijk gaat ook :D

Grtz Seth

@KoekieTurbo wrote:@Seth wrote:

Hoe kan ik mijn schijf converteren naar FAT32 zonder mijn bestanden te verliezen?

Niet.

Waarom zou je dat willen?

Kan makkelijk, er zijn zelfs speciale formatteer tools voor. Dat Windows het niet doet is alleen een commerciele keuze om NTFS leading te maken. Je kunt oa. met Hirens Boot CD wel FAT32 formatteren. Het voordeel is dat de rechten nooit fucked up kunnen worden, het nadeel is de limiet van 4Gb bestanden.

Maar ik denk formatteren onder een Admin of je eigen user ook het probleem oplost.

@KoekieTurbo wrote:@Seth wrote:

Hoe kan ik mijn schijf converteren naar FAT32 zonder mijn bestanden te verliezen?

Niet.

Waarom zou je dat willen?

Kan makkelijk, er zijn zelfs speciale formatteer tools voor. Dat Windows het niet doet is alleen een commerciele keuze om NTFS leading te maken. Je kunt oa. met Hirens Boot CD wel FAT32 formatteren. Het voordeel is dat de rechten nooit fucked up kunnen worden, het nadeel is de limiet van 4Gb bestanden.

Maar ik denk formatteren onder een Admin of je eigen user ook het probleem oplost.

Hahaha :) Spuit elf :P

En kan je in linux wel van de schijf kopieren, etc? Is het gelukt de data veilig te stellen en de schijf te herformateren?

Misschien als ie onder linux als ntfs geformateerd wordt, dat ie ook onder windows goed doet? Beetje klooien is altijd aan te raden :)

Hahaha :) Spuit elf :P

En kan je in linux wel van de schijf kopieren, etc? Is het gelukt de data veilig te stellen en de schijf te herformateren?

Misschien als ie onder linux als ntfs geformateerd wordt, dat ie ook onder windows goed doet? Beetje klooien is altijd aan te raden :)

Maar je hebt geen Linux nodig. Hirens boot CD kent een mini-XP die als full admin overal bij kan komen en anders wel de rechten kan toe-eigenen. Wil je meer kan je ook eens kijken naar ERD commander (per Windows is er een versie) die zelfs ook een gecrashde Windows kan fixen (tot zover mogelijk)

Maar je hebt geen Linux nodig. Hirens boot CD kent een mini-XP die als full admin overal bij kan komen en anders wel de rechten kan toe-eigenen. Wil je meer kan je ook eens kijken naar ERD commander (per Windows is er een versie) die zelfs ook een gecrashde Windows kan fixen (tot zover mogelijk)

Hey iedereen,

Het kopiëren is gelukt met ubuntu. schijf is geformatteerd en voorlopig geeft hij nog geen fouten over rechten etc. dus ik kan voorlopig veronderstellen dat het gelukt is. Wachten op de volgende formattatie van de computer (hopelijk duurt dat nog effe ;))

Mocht het volgende keer nog zo zijn dan ga ik het advies van Roelof volgen ;)

Grtz Seth

Hey iedereen,

Het kopiëren is gelukt met ubuntu. schijf is geformatteerd en voorlopig geeft hij nog geen fouten over rechten etc. dus ik kan voorlopig veronderstellen dat het gelukt is. Wachten op de volgende formattatie van de computer (hopelijk duurt dat nog effe ;))

Mocht het volgende keer nog zo zijn dan ga ik het advies van Roelof volgen ;)

Grtz Seth

Mooi! :thumb Dat ook weer opgelost! Nu hopen dat ie het zo blijft doen.

Ken die Hiren cd ook. Maar dat kan ook een hoop wat je misschien niet altijd wil.

Daarom raad ik anderen altijd liever een makkelijke Ubuntu live cd aan. waar je in principe dat ook allemaal mee kan ;)

En ook niet onbelangrijk... Het is legaal! ;) En onderhand ook erg gebruiksvriendelijk, supersnel gedownload en zo op een stick gezet om van op te starten.

Mooi! :thumb Dat ook weer opgelost! Nu hopen dat ie het zo blijft doen.

Ken die Hiren cd ook. Maar dat kan ook een hoop wat je misschien niet altijd wil.

Daarom raad ik anderen altijd liever een makkelijke Ubuntu live cd aan. waar je in principe dat ook allemaal mee kan ;)

En ook niet onbelangrijk... Het is legaal! ;) En onderhand ook erg gebruiksvriendelijk, supersnel gedownload en zo op een stick gezet om van op te starten.

Terug
Naar boven