origineel gepost door Emiel-Manta
en problemen zijn er om? .......
precies
en dat bmw verhaal dan? die schijven heb ik zo bij de hand, en klauwen voor de 325 moet ook niet zo'n punt zijn!
echter zal ik dan zelf een adapterplaat moeten maken, omdat ik daar zo geen voorbeeld van heb?
en dan zelf even kijken hoe dat ik uit ga komen met de maten + waar dat ik de adapterplaat precies moet monteren. maar welke klauwen zijn het best aan te raden bij deze schijf dan? gewoon de originele 325 e30 schijven met bijbehorende klauw?
niet dat ik dadelijk (naar mijn idee) alles heb aangeschaft, maar achteraf blijkt dat ik er iets anders voor had moeten kopen?
Goed, de allersimpelste en gemakkelijkste weg om schijfremmen op je achteras te krijgen:
- eerst steekas eruit en maak even een vulplaat van diezelfde dikte dat normaal je ankerplaat dik is. Plaats daarna de steekas even weer in de achteras.
- Monteer je BMW schijven op de steekas.
- Plaats daar het type klauw van je keuze op (kan zijn vectra 2.0 of Omega of.....) met of zonder handrem. (in het geval zonder moet je dan een hydr. handrem in je remsysteem maken)
- Zet de klauw op druk, dmv lucht bijv. zodat de klauw met remblokken en al klemt op de schijf.
- maak 2 stripjes van resp. min 8mm-10mm dik met een draadgat en monteer die aan je remklauw, vervolgens hecht je die goed vast aan je achteras. let op dat de bovenkant van de schijf min. 2mm ruimte heeft tov de remklauw.
-Remklauw eraf halen, steekas uitnemen en aflassen.
Andere kant precies hetzelfde en het is klaar.
Misschien niet ieders keuze, maar dit werkt simpel, snel en doeltreffend en je remklauw zit gegarandeerd recht op je schijf en ja, APK goed.
Vindt je dat niks, kun je ook zelf een plaat maken die op de steekasbouten vastgezet wordt en dan een losse strip aan de remklauw in het geval dat deze langs elkaar lopen en dan kun je de beide strippen weer aan elkaar vastlassen.
en je kan nog heel officieel doen en dmv wat meetwerk een adapterplaat los maken.
hier een voorbeeld van zo'n schets van een Duitser, hij maakte weer gebruik van Audi schijven, welke klauw als hij gebruikte, dat vertelde hij weer niet:
http://img36.imageshack.us/img36/566/ankerplatte.jpg
Denk er wel even om dat je remdrukregelaar nog steeds gericht is op trommels achter, dus die zal ook vervangen moeten worden voor eentje die gericht is op schijven voor en achter.
't stelt geen ruk voor, als je bezig bent wijst alles zich vanzelf.