• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Schok in derde versnelling (Automaat)

Nou de Olie bijgevuld in bak, maar nog steeds zelfde! Is toch echt niet goed hoor!!! En ik rij hem altijd goed warm en netjes enzo! Maar als je soms wil invoegen, moet je toch gewoon wat gas bij kunnen geven om wat harder te gaan! Vindt zelf de automaten van vectra toch niet echt een 10! Stond ook al in de autoweek test dat ze niet zo snel zijn die bakken ze reageren traag en je verlangt in bochtwerk snel terug naar de schakelbak! Ja dat heb ik ook wel gemerkt, hij reageeert traag, als je wil in voegen en geef je gas bij dan schakelt hij niet terug! Maar snort dan door Geef je meer gas schiet hij er gelijk weer 2 terug en spuit je voorruit, bij de dealer gaven ze het ook toe dat de bakken idd niet zo goed reageren kwa invoegen enzo, hij schakelt te snel door naar een andere versnelling! En nu dit weer met die bak....... nee vindt het geen lekkere bakken :swear Wordt weer afwachten wat het gaat worden heb er weinig vertouwen in in die automaat! :agent

Helemaal geen last van.Bak schakelt soepel en probleemloos.Geef je wat gas bij schakelt hij 1x terug of je geeft vol gas dan soms (afhankelijk van het toerental) 2x terug.Heb wel de olie ververst bij 40 dkm.En let er op dat er koelwater in de automaatbak kan komen door een (inwendig)defecte radiateur.

Gr. Gts32v6

Helemaal geen last van.Bak schakelt soepel en probleemloos.Geef je wat gas bij schakelt hij 1x terug of je geeft vol gas dan soms (afhankelijk van het toerental) 2x terug.Heb wel de olie ververst bij 40 dkm.En let er op dat er koelwater in de automaatbak kan komen door een (inwendig)defecte radiateur.

Gr. Gts32v6

Maar echt snel is ie niet vindt je wel??? Moet je s in een bmw automaat rijden schakelt sneller terug en trekt langer door in versnelling! En omdat ze t bij de dealer ook al zeiden en in de autotestweek zeiden ze t ook! Met bochtwerk enzo is t geen fijne automaat en verlang je naar de schakelbak terug omdat dat fijner en sneller gaat! Verder is t wel ideaal automaat je hebt hand en voet over! Maar ja moet ie geen klappen gaan geven! In t begin was t niet t is nu 4 weken zoiets! Ze kunnen bij de delaer er ok verder niks aan doen! Ja revisie...............hallo................ :wtf t geld groeit niet op mijn rug! Ben nu al een heleboel kwijt...en vakantie naar de kloten want dat zit nu weer in die auto........... maar ja.... Het beste blijft gewoon GEEN auto! Dan heb je ook geen kosten! Maar ik begrijp toch dat er nog al wat meer zijn met die storingen enzo? hoe lang heb jij die vec dan al???

Maar echt snel is ie niet vindt je wel??? Moet je s in een bmw automaat rijden schakelt sneller terug en trekt langer door in versnelling! En omdat ze t bij de dealer ook al zeiden en in de autotestweek zeiden ze t ook! Met bochtwerk enzo is t geen fijne automaat en verlang je naar de schakelbak terug omdat dat fijner en sneller gaat! Verder is t wel ideaal automaat je hebt hand en voet over! Maar ja moet ie geen klappen gaan geven! In t begin was t niet t is nu 4 weken zoiets! Ze kunnen bij de delaer er ok verder niks aan doen! Ja revisie...............hallo................ :wtf t geld groeit niet op mijn rug! Ben nu al een heleboel kwijt...en vakantie naar de kloten want dat zit nu weer in die auto........... maar ja.... Het beste blijft gewoon GEEN auto! Dan heb je ook geen kosten! Maar ik begrijp toch dat er nog al wat meer zijn met die storingen enzo? hoe lang heb jij die vec dan al???

Het is geen racewagen maar komt snel genoeg van zijn plaats. king: Heb de vec nu 4 jaar.Kmst nu 72 dkm.

Gr. Gts32v6

Het is geen racewagen maar komt snel genoeg van zijn plaats. king: Heb de vec nu 4 jaar.Kmst nu 72 dkm.

Gr. Gts32v6

Het schakelen is ook afhankelijk van hoe je rijd.

Hij past zichzelf namelijk zelf aan, rij je een tijdje rustig dan gaat hij naar de eco stand.

Blijf je sportief dan zal hij beter gaan rijden.

En ja, er zal wellicht verschil tussen de bakken zitten (bmw of opel) maar daar betaal je dan ook voor...

Het schakelen is ook afhankelijk van hoe je rijd.

Hij past zichzelf namelijk zelf aan, rij je een tijdje rustig dan gaat hij naar de eco stand.

Blijf je sportief dan zal hij beter gaan rijden.

En ja, er zal wellicht verschil tussen de bakken zitten (bmw of opel) maar daar betaal je dan ook voor...

Als je tijdje rustig rijdt gaat ie naar eco stand?????? hoe bedoel je?? Ik rij rustig altijd netjes warm en de bak deed het altijd keurig tot opeens een maand geleden opeens schokken! en t gaat niet weg alle olie vernieuwd! Niks!! Blijft schokken en klappen geven! Ook als je handmatig schakelt! :(

Als je tijdje rustig rijdt gaat ie naar eco stand?????? hoe bedoel je?? Ik rij rustig altijd netjes warm en de bak deed het altijd keurig tot opeens een maand geleden opeens schokken! en t gaat niet weg alle olie vernieuwd! Niks!! Blijft schokken en klappen geven! Ook als je handmatig schakelt! :(

@Blackwidow wrote:Kick van m'n eigen topic. Ik heb de olie laten vervangen van m'n automaat, maar het af en toe schokken blijft bestaan.

Het wordt eigenlijk erger nu, want als ik eens goed doortrap, dan blijft m'n versnelling even 'hangen' bij overgang van tweede naar derde, hij schiet precies een beetje door ? Het is altijd bij die overgang naar derde, dat is het vreemde, nooit bij andere versnellingen.

Zou een computer-update hulp kunnen brengen? Of is er méér aan de hand?

Hoe ist nu met je automaat? heb je nog een update ofzo gedaan> of...?

@Blackwidow wrote:Kick van m'n eigen topic. Ik heb de olie laten vervangen van m'n automaat, maar het af en toe schokken blijft bestaan.

Het wordt eigenlijk erger nu, want als ik eens goed doortrap, dan blijft m'n versnelling even 'hangen' bij overgang van tweede naar derde, hij schiet precies een beetje door ? Het is altijd bij die overgang naar derde, dat is het vreemde, nooit bij andere versnellingen.

Zou een computer-update hulp kunnen brengen? Of is er méér aan de hand?

Hoe ist nu met je automaat? heb je nog een update ofzo gedaan> of...?

valve body??? wat is dat dan weer? Maar denk eigenlijk zelf niet dat je dit eruit krijg met update of olie! Want de garage dacht ook een mechanische iets, er is gewoon iets versleten of afgebroken of weet ik veel wat.... denk ik...? zulke klappen!

valve body??? wat is dat dan weer? Maar denk eigenlijk zelf niet dat je dit eruit krijg met update of olie! Want de garage dacht ook een mechanische iets, er is gewoon iets versleten of afgebroken of weet ik veel wat.... denk ik...? zulke klappen!

Check: http://www.familycar.com/transmission.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

In het kort, je hebt de mechanica mbt de overbrenging en een apart gedeelte wat de hydraulische sturing wordt genoemd.

Die hydraulische sturing wordt valve body genoemd, de sturing van de bak dus.

De verhalen die ik hier en daar lees zijn dat de eerste 6 bak transmissies problemen hebben gehad met een verkeerde boring in die valve body.

Nu heb ik toevallig een automaat uit begin 2005 en ik ben benieuwd hoe oud die van jou is!

Check: http://www.familycar.com/transmission.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

In het kort, je hebt de mechanica mbt de overbrenging en een apart gedeelte wat de hydraulische sturing wordt genoemd.

Die hydraulische sturing wordt valve body genoemd, de sturing van de bak dus.

De verhalen die ik hier en daar lees zijn dat de eerste 6 bak transmissies problemen hebben gehad met een verkeerde boring in die valve body.

Nu heb ik toevallig een automaat uit begin 2005 en ik ben benieuwd hoe oud die van jou is!

Daarnaast vraag ik mezelf een ding af, de olie in de bak was best wel vuil.

Nu kan het ook zijn dat die valve body vervuild is geraakt waardoor hij moeilijke schakelt.

De vraag is of je het kan schoonspoelen..

Terug
Naar boven