• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Schok in derde versnelling (Automaat)

Daarnaast vraag ik mezelf een ding af, de olie in de bak was best wel vuil.

Nu kan het ook zijn dat die valve body vervuild is geraakt waardoor hij moeilijke schakelt.

De vraag is of je het kan schoonspoelen..

@Robke1 wrote:Daarnaast vraag ik mezelf een ding af, de olie in de bak was best wel vuil.

Nu kan het ook zijn dat die valve body vervuild is geraakt waardoor hij moeilijke schakelt.

De auto is van dec 2002 dus de bak ook van 2002 dan neem ik aan! Moeilijk schakelen omdat er vervuiling in zou zitten? Maar zulke klappen en schokken dan? Denk toch echt iets mechanische. Ja doorspoelen, ze zeiden dat dat niet helemaal kan, een bepaald deel is afgesloten en kan je niet bij en wordt dan echt openhalen om hem schoon te maken zeiden ze, er ging ook maar 4 liter zoiets in je krijgt niet alles eruit! Maar ga die tech 2nog s bij opel dealer doen, wacht alleen ff tot die chef werkplaats er is. Die had ik ook altijd met problemen met mijn 4x4 turbo. Een vakman 1e klas, dus wil die wel s laten rijden met mijn vec en kijken wat hij zegt! Zit al erg lang bij de dealer! Dus die weet wel snel aan geluid en trilling enzo wat het is enzo....(hoop ik) :hmmz

@Robke1 wrote:Daarnaast vraag ik mezelf een ding af, de olie in de bak was best wel vuil.

De auto is van dec 2002 dus de bak ook van 2002 dan neem ik aan! Moeilijk schakelen omdat er vervuiling in zou zitten? Maar zulke klappen en schokken dan? Denk toch echt iets mechanische. Ja doorspoelen, ze zeiden dat dat niet helemaal kan, een bepaald deel is afgesloten en kan je niet bij en wordt dan echt openhalen om hem schoon te maken zeiden ze, er ging ook maar 4 liter zoiets in je krijgt niet alles eruit! Maar ga die tech 2nog s bij opel dealer doen, wacht alleen ff tot die chef werkplaats er is. Die had ik ook altijd met problemen met mijn 4x4 turbo. Een vakman 1e klas, dus wil die wel s laten rijden met mijn vec en kijken wat hij zegt! Zit al erg lang bij de dealer! Dus die weet wel snel aan geluid en trilling enzo wat het is enzo....(hoop ik) :hmmz

@Robke1 wrote:Check: http://www.familycar.com/transmission.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

In het kort, je hebt de mechanica mbt de overbrenging en een apart gedeelte wat de hydraulische sturing wordt genoemd.

Die hydraulische sturing wordt valve body genoemd, de sturing van de bak dus.

De verhalen die ik hier en daar lees zijn dat de eerste 6 bak transmissies problemen hebben gehad met een verkeerde boring in die valve body.

Nu heb ik toevallig een automaat uit begin 2005 en ik ben benieuwd hoe oud die van jou is!

De 3.2 v6 heeft een 5-bak automaat type AF33 en geen 6-bak.

Gr. Gts32v6

@Robke1 wrote:Check: http://www.familycar.com/transmission.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

In het kort, je hebt de mechanica mbt de overbrenging en een apart gedeelte wat de hydraulische sturing wordt genoemd.

Die hydraulische sturing wordt valve body genoemd, de sturing van de bak dus.

De verhalen die ik hier en daar lees zijn dat de eerste 6 bak transmissies problemen hebben gehad met een verkeerde boring in die valve body.

Nu heb ik toevallig een automaat uit begin 2005 en ik ben benieuwd hoe oud die van jou is!

De 3.2 v6 heeft een 5-bak automaat type AF33 en geen 6-bak.

Gr. Gts32v6

Ik wil even laten weten dan mijn automaat NIET meer schokt.

Oplossing? Turbo vervangen, het variabel gedeelte werkte niet meer waardoor hij continu open stond.

Daardoor was de motor onrustig bij het overschakelen (het leek erop dat hij onder spanning schakelde).

Turbo vervangen en de automaat rijd weer perfect!

Ik wil even laten weten dan mijn automaat NIET meer schokt.

Oplossing? Turbo vervangen, het variabel gedeelte werkte niet meer waardoor hij continu open stond.

Daardoor was de motor onrustig bij het overschakelen (het leek erop dat hij onder spanning schakelde).

@Robke1 wrote:Ik wil even laten weten dan mijn automaat NIET meer schokt.

Turbo vervangen??? ja die heb ik er niet op dus dat kan t bij mij niet zijn dan!! schokte hij ook erg dan bij jou? en ook bij 3 en 4e versnelling?? Denk dat mijne gewoon gereviseerd moet worden of zowiezo open gehaald moet worden! maar nog geen tijd gehad om dealer er naar te laten kijken, maar die zeggen toch gelijk! Nieuwe of revisie! :thumbdown Schokding! :fy1

@Robke1 wrote:Ik wil even laten weten dan mijn automaat NIET meer schokt.

Turbo vervangen??? ja die heb ik er niet op dus dat kan t bij mij niet zijn dan!! schokte hij ook erg dan bij jou? en ook bij 3 en 4e versnelling?? Denk dat mijne gewoon gereviseerd moet worden of zowiezo open gehaald moet worden! maar nog geen tijd gehad om dealer er naar te laten kijken, maar die zeggen toch gelijk! Nieuwe of revisie! :thumbdown Schokding! :fy1

Terug
Naar boven