• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

schokbrekers coupé (ivm verlaging)

Een schroefset is toch net ff iets anders dan veren hoor...

Het is aangewezen bij een verlaging vanaf 4cm om andere dempers te steken, maar ik zou met -5 nog niet meteen panikeren precies. je zal wel snel merken of er mee te rijden valt en of je dempers dichtklappen of niet.

@Opeloco wrote:Een schroefset is toch net ff iets anders dan veren hoor...

Het is aangewezen bij een verlaging vanaf 4cm om andere dempers te steken, maar ik zou met -5 nog niet meteen panikeren precies. je zal wel snel merken of er mee te rijden valt en of je dempers dichtklappen of niet.

Gaat er ook om dat je veren niet los niet komen bij volledig uitveren ;) Dat zou APK afkeur zijn.

@*Jurgen* wrote:

Gaat er ook om dat je veren niet los niet komen bij volledig uitveren ;) Dat zou APK afkeur zijn.

net daarom dus , hoe kan ik dit controleren? gewoon opkrikken en kijken of ze niet te los zitten?

@Suspect wrote:@*Jurgen* wrote:

net daarom dus , hoe kan ik dit controleren? gewoon opkrikken en kijken of ze niet te los zitten?

yep ;)

En als je lager als -60 gaat moet je andere dempers omdat anders tijdens het rijden je demper al dood slaat voor de veer tegendruk geeft. Dan scheuren je draagarmen/dempertorens.

Ik had originele blauwe monroes onder mn c coupe met -60 rondom. Bij opkrikken lagen de veren niet los, je zou dus met die -50 veren gewoon met de originele dempers kunnen blijven rijden. Echter raad ik het af om wat wokkel zegt, plus de wegligging blijft gewoon slecht met originele dempers.

De site die jij aangeeft heeft geen ingekorte koni's voor zover ik kan zien. Persoonlijk zou ik zelf voor ingekorte kiezen, dan kun je altijd nog verder verlagen in de toekomst zonder nieuwe dempers aan te schaffen. En mocht je dan terug naar origineel willen kun je altijd je oude dempers weer monteren.

Ik heb het er over of het kan, niet wat het beste is.

Dempers inkorten kan niet trouwens. Je kan wel kortere dempers bestellen/zoeken ;)

Terug
Naar boven