• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

schokbrekers voor

Hans1991

Post weinig
hallo,

ik kom in de probelemen bij het verlagen van mijn astra f, voor zitten de schokbrekers in het fusee geschoven. hoe kan ik deze het beste los krijgen zonder alles te moeten los maken?

het liefste haal ik niet het hele fussee der af omdat ik bang ben het niet meer in elkaar te krijgen.

gr Hans

Dat zal toch moeten, je zult de veerpoot er in zijn geheel onderuit moeten halen. Dit omdat als je de schokbreker wilt vervangen, je ook de spiraalveer los moet halen. LET WEL OP!!! Het veerpootlager niet zomaar losdraaien, eerste de veer opspannen met een verenspanner, anders vliegt je deze om je oren... Wil je niet meemaken.

Jeroen

Dat zal toch moeten, je zult de veerpoot er in zijn geheel onderuit moeten halen. Dit omdat als je de schokbreker wilt vervangen, je ook de spiraalveer los moet halen. LET WEL OP!!! Het veerpootlager niet zomaar losdraaien, eerste de veer opspannen met een verenspanner, anders vliegt je deze om je oren... Wil je niet meemaken.

Jeroen

als je nou even verder had gekeken als je neus kort is. had je gezien dat in het topic onder je precies dezelfde vraag word gesteld:sleeping

als je nou even verder had gekeken als je neus kort is. had je gezien dat in het topic onder je precies dezelfde vraag word gesteld:sleeping

Heel de poot er onder uit en het ding in de bankschroef, met een grote moordenaar die moer lossen.

Nieuwe moer met locktite monteren als je de nieuwe demper er in hebt.

Heel de poot er onder uit en het ding in de bankschroef, met een grote moordenaar die moer lossen.

Nieuwe moer met locktite monteren als je de nieuwe demper er in hebt.

zonder voorpoot er uit kunnen halen:D veer ver genoeg opspannen en alles er bovenuit trekken, daarna moer eraf en kun je vanaf boven de schokbreker er uit trekken.. daarna kun je ook de veer er uit wippen...

@black champion volgens mij wordt daar gevraagt of de veerpoot 1 is met de schokbreker? Wat ik ook heb gevraagt een paar topics ervoor.. lijkt mij een andere vraag..

zonder voorpoot er uit kunnen halen:D veer ver genoeg opspannen en alles er bovenuit trekken, daarna moer eraf en kun je vanaf boven de schokbreker er uit trekken.. daarna kun je ook de veer er uit wippen...

@black champion volgens mij wordt daar gevraagt of de veerpoot 1 is met de schokbreker? Wat ik ook heb gevraagt een paar topics ervoor.. lijkt mij een andere vraag..

Terug
Naar boven