• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Schokbrekers

Kadettgek

Post weinig
Ik kreeg een Opel Astra station 1.6 8klepper uit 1997 aangeboden, een leuke auto maar de schokdempers waren een beetje versleten.

Nu heb ik net onder mijn kadett 1.4 uit 1990 nieuwe schokbrekers gezet. als ik de astra zou kopen wil ik kijken of ik de schokbrekers kan omwisselen.

weet iemand of dit zomaar kan? of zijn dit hele andere schokbrekers?

waar om zo moeilijk als het een leuke Astra is koop 2 nieuwe achter schokbrekers zie internet ben je ook mischien €75-€100 voor kwijt en ben je klaar.zie www.hbase.nl

voor zullen ze toch ook niet rot zijn ???

deze kosten beduidend meer .

maar is een beetje afhankelijk van de prijs voor de Astra

let op de e Kadett schokdempers hebben totaal ander nrs en de slag van de achterdempers is anders mede de onderste bevstiging van de station car is anders .

bert

Van de achterschokbrekers had ik eigenlijk wel verwacht dat deze totaal anders zouden zijn, vanwege de niveauregeling.

Maar de voordempers zouden misschien wel het zelfde kunnen zijn.

Ik kwam op dit idee omdat onder de kadett net nieuwe monroe dempers zitten en onder de astra nog de originele.

Als ik de kadett zou verkopen heb ik het liefste de beste schokdempers onder de astra zitten.

Terug
Naar boven