• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

schokken bij gas loslaten en gasgeven X18XE1 UPDATE

om af te doppen bij de X16XEL generatie-II / X18XE1 is een met 1 gat erin.

en bij de oudere motoren kun je een geheel dichte pakking gebruiken.

Willem

Ik realiseer me dat ik het topic inpik, maar ik heb een Z18XE... dus best wel een andere motor... Maar het stotteren kwam bij mij ook voor en ook met een 1800 motor, dus ik heb even mee gehopt op het topic....

Kan ik de EGR makkelijk loshalen zonder dat ik iets kapot maak? Dan kan ik even controleren wat er nu mee gebeurd is en of hij daadwerkelijk afgedopt is... Het zou mij eigenlijk vreemd lijken, want dan zou de VOD bij mijn eerste melding meteen de EGR hebben afgedopt.... :hmmz

Stel dat 1 van de bougies het niet doet.. Of niet goed genoeg.. Dan had ik dat toch echt (extreem) gemerkt en foutcodes gehad?

Ik vind het erg opvallend dat de klachten minder leken te zijn na het vervangen van de bobinebrug, maar nu weer terug lijken te zijn.

En ten slotte heb ik echt het gevoel dat ik minder trekkracht heb dan toen ik de auto net had (ruim half jaar geleden). Heb er sindsdien wel bijna 25.000 km bij op gezet.... :angel

Ik realiseer me dat ik het topic inpik, maar ik heb een Z18XE... dus best wel een andere motor... Maar het stotteren kwam bij mij ook voor en ook met een 1800 motor, dus ik heb even mee gehopt op het topic....

Kan ik de EGR makkelijk loshalen zonder dat ik iets kapot maak? Dan kan ik even controleren wat er nu mee gebeurd is en of hij daadwerkelijk afgedopt is... Het zou mij eigenlijk vreemd lijken, want dan zou de VOD bij mijn eerste melding meteen de EGR hebben afgedopt.... :hmmz

Stel dat 1 van de bougies het niet doet.. Of niet goed genoeg.. Dan had ik dat toch echt (extreem) gemerkt en foutcodes gehad?

Ik vind het erg opvallend dat de klachten minder leken te zijn na het vervangen van de bobinebrug, maar nu weer terug lijken te zijn.

En ten slotte heb ik echt het gevoel dat ik minder trekkracht heb dan toen ik de auto net had (ruim half jaar geleden). Heb er sindsdien wel bijna 25.000 km bij op gezet.... :angel

De Z18XE geeft foutcodes op de bobine (geen vonk) inderdaad, dat doet de X18XE1 niet.

EGR kan je gewoon proberen af te doppen bij de Z18XE, geen probleem.

willem

De Z18XE geeft foutcodes op de bobine (geen vonk) inderdaad, dat doet de X18XE1 niet.

EGR kan je gewoon proberen af te doppen bij de Z18XE, geen probleem.

willem

Hmm ik heb het idee dat ie is afgedopt, maar ik heb er geen verstand van:

img1069g.jpg

img1070vp.jpg

img1071k.jpg

Ik moet wel zeggen dat de klacht van het stotteren bij gas los, is gekomen na dat hij bij de VOD is geweest....dus na het afdoppen...?

Hmm ik heb het idee dat ie is afgedopt, maar ik heb er geen verstand van:

img1069g.jpg

img1070vp.jpg

img1071k.jpg

Ik moet wel zeggen dat de klacht van het stotteren bij gas los, is gekomen na dat hij bij de VOD is geweest....dus na het afdoppen...?

Dus dit is niet een normale pakking? Zou je misschien uit kunnen leggen hoe de EGR werkt, dan snap ik het misschien iets beter.

Dus dit is niet een normale pakking? Zou je misschien uit kunnen leggen hoe de EGR werkt, dan snap ik het misschien iets beter.

Oke, nu brand voor het eerst het uitlaatgascontrole lampje. Zou dat door de EGR pakking komen? Ik krijg em ook niet uit... :(

Oke, nu brand voor het eerst het uitlaatgascontrole lampje. Zou dat door de EGR pakking komen? Ik krijg em ook niet uit... :(

Als je een afgedopte pakking heb is 1 van de 2 doorlaten dicht.

als je een normale pakking hebt zitten er 2 gaten in.

als je dus een werkende EGR wil hebben moet je open pakking plaatsen (met 2 gaten).

lampje uitlaatgascontrole (gewoon Motorstorings lampje dus!!) uitlezen is de enige optie.

Willem

Als je een afgedopte pakking heb is 1 van de 2 doorlaten dicht.

als je een normale pakking hebt zitten er 2 gaten in.

als je dus een werkende EGR wil hebben moet je open pakking plaatsen (met 2 gaten).

lampje uitlaatgascontrole (gewoon Motorstorings lampje dus!!) uitlezen is de enige optie.

Willem

Ik heb vandaag een nieuwe pakking gehaald en die er net op/in gezet. Storingslampje ging nog niet uit, maar daarna even boodschappen gedaan en een stukje gereden. Na de boodschappen was het lampje toch uit! Ik heb ook het idee dat ik weer wat meer trekkracht heb... Kan dat? Het schokken lijkt ook iets minder, in ieder geval bij gas los.

Ik heb vandaag een nieuwe pakking gehaald en die er net op/in gezet. Storingslampje ging nog niet uit, maar daarna even boodschappen gedaan en een stukje gereden. Na de boodschappen was het lampje toch uit! Ik heb ook het idee dat ik weer wat meer trekkracht heb... Kan dat? Het schokken lijkt ook iets minder, in ieder geval bij gas los.

Terug
Naar boven