met het bedrijfswagentje van de C1000 ooit bijna op de landrover geknald van mijn baas.
Land Rover moest naar Zwolle voor onderhoud, dus ik reed achter hem aan (onder werktijd

), in de bedrijfswagen.
vlakbij zwolle moest de auto voor de baas afslaan. gaf alleen op het laatste moment richting aan, en remde ook zo laat mogelijk.
baas moest al vol in de ankers, en omdat ik heel even wegkeek (krijg een stijve nek als ik alleen vooruit blijf kijken.....), BIJNA op de landrover geknald.
alleen maar voorkomen, door hard te remmen, en naar rechts te sturen in de berm.
toen schrok ik toch wel heel erg.
precies op dat punt is namelijk ongeveer 15 jaar geleden een kettingbotsing geweest, waar ik ook betrokken bij was.
(zat in de taxi naar school. onze bus kon op tijd stoppen, achter ons waren er 3 die niet op tijd konden stoppen.
was ook een vrachtwagen in de berm beland, reed toen een verkeersbord aan de rechterkant aan. daarom de file/kettingbotsing)
en af en toe idd wel eens situaties dat ik moe ben, dat ik bijna op de andere rijbaan zit. dan wordt je wel wakker.
mag fiets trouwens ook? heb daar ook al 2 keer een situatie gehad waar ik mijn veiligheid miste.
1x werd ik bijna aangereden op een rotonde, terwijl ik duidelijk aangaf dat ik nog verder de rotonde over moest.
kon het alleen voorkomen door naar rechts te sturen.
en de bestuurder stond daar echt 1 minuut te wachten, dus is niet mijn schuld. (alhoewel hij daar anders over dacht.)
gaf al wat gas toen de fietser voor mij afsloeg, wachte nog even, en toen ik ervoor was, gaf hij alweer wat gas.... :wtf
en ook een keer bijna aangereden onderweg naar school.... op de fiets naar Zwolle.
reedt bij Heino door dat "bos" op de paralelweg.
had voor en achter licht, dus was zichtbaar.
komt er in het bochtige gedeelte op mijn weghelft, een auto aan, met lichten aan, en volgens mij met een gang van 80KM/U.....
had ik niet geremd, en bijna in de berm gereden, dan had hij toen een deuk in de auto gehad, met mogelijk een kapotte voorruit.