• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Schroef lossen!!!

origineel gepost door corsaboy

Originally posted by sw16v

Denk niet dat je krukas dat lekker vind marcel!!!

en waarom niet????

Als het andere noet meer wil.. dan moet je wat hé

En metaal is nog steeds sterker als hout...

Zie het probleem niet...

Kreeg destijds de tip ook van Max,

die gaat echt zijn eigen spul niet verklooien :vertag

Ik snap ook niet waarom de krukas daar niet tegen zou kunnen.

Als je het vliegwiel blokkeerd, en dan aan de distributie zijde de moer losdraaid, dan krijgt de hele krukas toch ook die kracht - dat koppel te verduren?

Als je een houten blok doet tussen krukas en het blok, staat er een kleiner deel van de krukas onder spanning als je de bout losdraait ?

origineel gepost door Bart Hoedemaker

ff met de brander erop goed heet maken, dan met kleine inspanning draai je die bout los.

je gaat je kop van de bout toch niet heet maken???

dan zet de bout alleen maar uit.

en je draait de kop verot want die wordt zacht.

Originally posted by Bart Hoedemaker

ff met de brander erop goed heet maken, dan met kleine inspanning draai je die bout los.

fijn voor de rest van de keeringen etc die erachter zitten..

Warm stoken kan werken maar is totaal niet nodig als je de krukas goed blokkeerd.. En een hele lange arm hebt..

wat is er mis met de startmotor methode???

leg eens uit wat er niet goed aan is???

beter als een luchtsleutel die lekker staat te bengen over al op!!!!!!!!!!!!!!!!!!

lagers zijn niet zo heel hard...heb je KANS op een plat lagerschaaltje

zelf heb ik een vliegwielblokkeer-blokje, maar als je dat niet hebt, is met de startmotor de meest eenvoudige.

luchtsleutel heeft ook lang niet iedereen namelijk

Originally posted by sjoerdie

wat is er mis met de startmotor methode???

leg eens uit wat er niet goed aan is???

beter als een luchtsleutel die lekker staat te bengen over al op!!!!!!!!!!!!!!!!!!

lagers zijn niet zo heel hard...heb je KANS op een plat lagerschaaltje

zelf heb ik een vliegwielblokkeer-blokje, maar als je dat niet hebt, is met de startmotor de meest eenvoudige.

luchtsleutel heeft ook lang niet iedereen namelijk

Ik heb niet gezegt dat er wat mis mee is.

Alleen dat ik hier een blok heb liggen waarvan de bout daarmee zelfs niet los wil...

Een nadeel vind ik aan de startmotor methode dat je er iets minder controle over hebt...

king:

oke, minder controle idd.

maar het is wel de snelste manier.

en voor iedereen mogelijk.

Ik heb ook wel eens een bout gehad die zelfs met 1,5 meter verlengd wringijzer niet los wou.

toen met de startmotor gedaan... meteen los.

Maar met een blok hout, bedoel je dan tussen het onderblok en 1 ''wang'' van de krukas? of hoe moet ik dat zien?

dat werkt idd ook

Heren,

Stop maar!!

Ik had het zelfde probleem, wat doe je, pak een slijptol, kleine schijf erop en slijp de kop van de bout weg, met beleid.

Als de kop er af is, zal je bout , tenminste het draad eind zo los kunnen draaien....

Geloof me , het lukte me binnen 20 minuten!!

Daarna even een nieuwe krukas keerring erin en draai het busje op de krukas om dat ie op een mooi egaal vlak loopt!!

Succes!!

Ik blijf erbij, elke bout komt eruit. Het is er niet ingegroeit. Slijpen doe ik persoonlijk pas als ik geen sleutel meer op de kop kan zetten omdat deze veroerd is.

Maar met een ratel/wringijzer met een stuk buis erop krijg je hem wel los, ben ik van overtuigd.

Bedankt jongens!

Ik heb het kreng eruit gekregen :wors

Tot binnenkort met het volgende probleem ;)

Pieter

Terug
Naar boven