• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

schroefjes / klikpunten middenconsole (radio)

Uniek

Post weleens wat
weet iemand waar alle schroefjes zitten in het dashboard van een opel monza A1?

4 heb ik er al gevonden vandaag 2 onder het stuur en 2 bij de tellers

ik was nieuwsgierig hoe ik de ventilator schuif uit het middenconsole kan krijgen.

ik hoop namelijk dat het weerstand kapot is,

anders mag ik misschien een nieuwe aanjager (kachel) aanschaffen

Zover ik weet... Radio eruit, knopjes van de schuifregelaars erafhalen. Dan kun je het middengedeelte eruit halen. Dat zit vastgeklikt, geen schroefjes geloof ik.

Zover ik weet... Radio eruit, knopjes van de schuifregelaars erafhalen. Dan kun je het middengedeelte eruit halen. Dat zit vastgeklikt, geen schroefjes geloof ik.

ik heb maar ff een fotootje gemaakt

296itmb.jpg

origineel gepost door Ghanz

:o het frontje mist van je radio :P

ligt in huis, ik woon in almelo en ik kom vaak in enschede:P

dat ze de radio stelen vind ik nog niet zo erg

dat ze de monza kapot maken wel:cry

En hij heeft airco (al dan niet werkend). :):):) En digiklokje, dat ik vervangen heb door eentje met wijzers. Vind ik mooier en makkelijker af te lezen. (en bovendien had de verlichting van mijn digiklokje een eigen leven, dan brandde het wel, dan weer niet, en wat ik ook eraan deed, het bleef een eigen leven leiden).

origineel gepost door rinus de boer

En hij heeft airco (al dan niet werkend). :):):) En digiklokje, dat ik vervangen heb door eentje met wijzers. Vind ik mooier en makkelijker af te lezen. (en bovendien had de verlichting van mijn digiklokje een eigen leven, dan brandde het wel, dan weer niet, en wat ik ook eraan deed, het bleef een eigen leven leiden).

lampje van mijn klokje doet het prima het is alleen een hardlopertje, hoort helemaal bij deze tijd : 25 uur in een dag:hmmz

origineel gepost door Uniek

296itmb.jpg

Fraai, maar zie verder in deze topic het vervangen van een digitaal klokje door eentje met wijzers.

Dat wil ik ook graag, wie heeft er nog een ( werkend) klokje met wijzers wat op de plaats van de digiklok past ?

origineel gepost door Ghanz

:o het frontje mist van je radio :P

ligt in huis, ik woon in almelo en ik kom vaak in enschede:P

dat ze de radio stelen vind ik nog niet zo erg

dat ze de monza kapot maken wel:cry

Klokje met wijzers werd geleverd tot in modeljaar 1984, zover ik weet. Daarna, in 1985 dus, kwam het digiklokje (als standaard) in het dashboard.

digitaal klokje is al vanaf 81 geintroduceerd gelijk met het nieuwe dashbord.

klok met wijzers vanaf de A2 !!

vanaf 81 heb je ook de econoom meter tot het A2 model;)

origineel gepost door rinus de boer

lampje van mijn klokje doet het prima het is alleen een hardlopertje, hoort helemaal bij deze tijd : 25 uur in een dag:hmmz

origineel gepost door Uniek

296itmb.jpg

Fraai, maar zie verder in deze topic het vervangen van een digitaal klokje door eentje met wijzers.

Dat wil ik ook graag, wie heeft er nog een ( werkend) klokje met wijzers wat op de plaats van de digiklok past ?

Klokje met wijzers werd geleverd tot in modeljaar 1984, zover ik weet. Daarna, in 1985 dus, kwam het digiklokje (als standaard) in het dashboard.

Terug
Naar boven