• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

schroefset..

@hanskadett wrote:het "wiebelen" ligt ook een beetje aan of je nog hoge banden hebt.

hoe hoger deze zijn hoe meer comfort als je platte banden rijdt in combinatie met een schroefset zoals ik dan stuiter je aardig de tent uit.

kwestie van wat je zelf wil,ik vind het wel ok en kan er mee leven.

wat montage betreft een schroefset heb ik in 1 uur er onder zitten stelt niks voor.

losse veren 1,5 uur tot 2 uur afhankelijk van hoe vast alles zit.

uiteraard moet je daarna meteen de boel laten uitlijnen want de kans dat alles nog staat zoals het moet is zeeeeeer minimaal.

maar jij woont een uur van mij vandaan,als je graag wil en je wil je wagen verlagen zeg het maar ik help graag

ok ty :D ik contacteer je ng wel eens ;)

waarom zou je met een vaste verlaging niet door de keuring heen komen? En waarom neem je dan wel een schroefset? Is toch hetzelfde?

waarom zou je met een vaste verlaging niet door de keuring heen komen? En waarom neem je dan wel een schroefset? Is toch hetzelfde?

@*Jurgen* wrote:waarom zou je met een vaste verlaging niet door de keuring heen komen? En waarom neem je dan wel een schroefset? Is toch hetzelfde?

ja ze zeggen tog dat je met verlagingset nie door de keuring kan , omdat je daar geen keuringsbewijs van kunt krijgen?

@*Jurgen* wrote:waarom zou je met een vaste verlaging niet door de keuring heen komen? En waarom neem je dan wel een schroefset? Is toch hetzelfde?

ja ze zeggen tog dat je met verlagingset nie door de keuring kan , omdat je daar geen keuringsbewijs van kunt krijgen?

@wellez wrote:@*Jurgen* wrote:waarom zou je met een vaste verlaging niet door de keuring heen komen? En waarom neem je dan wel een schroefset? Is toch hetzelfde?

Dat zou dan ook gelden voor een schroefset.

Ik weet trouwens niet welk keuringspapier je precies nodig hebt, maar als papieren van het duitse TuV voldoen, bestel je toch gewoon iets duits met TuV keurmerk?

Ook dan zijn er trouwens niet altijd papieren bij, maar dan heeft het gehele merk een keuring gekregen en dan zijn papieren overbodig. B.v. bij dempers en veren van Bilstein. Heb zelf een set dempers van Bilstein (zonder papier, maar wel TuV keurmerk dus) icm een set veren van Vogtland (met los TuV papier)

@wellez wrote:@McKaamos wrote:*knip verhaal*

danku voor je uitleg en welk setje raad je dan aan ?

en moest ik er dan ng iet bij toevoegen

en met wiebelen bedoel ik eigenlijk soms zie je een verlaagde auto voorbij rijden die wiebelt op gewoone weg .op en neer gaan

Zoals al gezegd, dat soort "wiebelen" is stuiteren. Hoe lager je gaat, hoe harder je dempers moeten zijn omdat je anders je auto naar de klote rijdt.

Een Corsa is relatief lichtgewicht, dus die zal inderdaad eerder stuiteren.

Je kan het "probleem" tegengaan met de instelbare dempers, maar je marge wordt altijd kleiner als je gaat verlagen. Of je moet echt met een slakkentempo gaan rijden zodat je niet de hele veerweg hoeft te benutten, maar dan is de lol van het rijden weer weg :P Plus dat andere wegmisbruikers zich aan jouw rijstijl gaan ergeren.

@wellez wrote:@*Jurgen* wrote:waarom zou je met een vaste verlaging niet door de keuring heen komen? En waarom neem je dan wel een schroefset? Is toch hetzelfde?

Dat zou dan ook gelden voor een schroefset.

Ik weet trouwens niet welk keuringspapier je precies nodig hebt, maar als papieren van het duitse TuV voldoen, bestel je toch gewoon iets duits met TuV keurmerk?

Ook dan zijn er trouwens niet altijd papieren bij, maar dan heeft het gehele merk een keuring gekregen en dan zijn papieren overbodig. B.v. bij dempers en veren van Bilstein. Heb zelf een set dempers van Bilstein (zonder papier, maar wel TuV keurmerk dus) icm een set veren van Vogtland (met los TuV papier)

@wellez wrote:@McKaamos wrote:*knip verhaal*

danku voor je uitleg en welk setje raad je dan aan ?

en moest ik er dan ng iet bij toevoegen

en met wiebelen bedoel ik eigenlijk soms zie je een verlaagde auto voorbij rijden die wiebelt op gewoone weg .op en neer gaan

Zoals al gezegd, dat soort "wiebelen" is stuiteren. Hoe lager je gaat, hoe harder je dempers moeten zijn omdat je anders je auto naar de klote rijdt.

Een Corsa is relatief lichtgewicht, dus die zal inderdaad eerder stuiteren.

Je kan het "probleem" tegengaan met de instelbare dempers, maar je marge wordt altijd kleiner als je gaat verlagen. Of je moet echt met een slakkentempo gaan rijden zodat je niet de hele veerweg hoeft te benutten, maar dan is de lol van het rijden weer weg :P Plus dat andere wegmisbruikers zich aan jouw rijstijl gaan ergeren.

@McKaamos wrote:Hoeft trouwens alleen op de voorkant, de achterkant heeft dat niet gezien er een achter-as balk onder een Corsa B ligt.

Niet helemaal waar, er zit zeker verschil in de dikte van de stabistang die IN de achteras van een Corsa B of Tigra A zit!

Die van de eerste serie GSi is de dikste (diesels ook volgens mij).

@Topic Starter:

Houdt er rekening mee dat ook je velgen en banden geschikt zijn voor je de verlaging die je wilt gaan bereiken.

Doe je dat niet of pas je ze niet aan, dan kunnen ze in de wielkasten gaan aanlopen!

De door jouw genoemde sets zijn prima.

Met hardheid instelbaar kan je hem van geen comfort / demping verstellen naar iets van comfort.

Dat is zeker aan te raden als je dagelijks in de auto rijdt en af en toe wil hoeken.

Zorg er er voor dat dit dan van buitenaf te doen is.

Kijk er ook naar dat een schroefset van Inox of goed verzinkt is, anders kan je hem over een paar jaar echt niet meer fatsoenlijk hoger of lager stellen.

Veerpootbruggen heb je voor boven en onder (voorzijde) en achter (montage op dempers en geschroefd).

@McKaamos wrote:Hoeft trouwens alleen op de voorkant, de achterkant heeft dat niet gezien er een achter-as balk onder een Corsa B ligt.

Niet helemaal waar, er zit zeker verschil in de dikte van de stabistang die IN de achteras van een Corsa B of Tigra A zit!

Die van de eerste serie GSi is de dikste (diesels ook volgens mij).

@Topic Starter:

Houdt er rekening mee dat ook je velgen en banden geschikt zijn voor je de verlaging die je wilt gaan bereiken.

Doe je dat niet of pas je ze niet aan, dan kunnen ze in de wielkasten gaan aanlopen!

De door jouw genoemde sets zijn prima.

Met hardheid instelbaar kan je hem van geen comfort / demping verstellen naar iets van comfort.

Dat is zeker aan te raden als je dagelijks in de auto rijdt en af en toe wil hoeken.

Zorg er er voor dat dit dan van buitenaf te doen is.

Kijk er ook naar dat een schroefset van Inox of goed verzinkt is, anders kan je hem over een paar jaar echt niet meer fatsoenlijk hoger of lager stellen.

Veerpootbruggen heb je voor boven en onder (voorzijde) en achter (montage op dempers en geschroefd).

v-maxx is goed spul

mijn oude b was behoorlijk stug en eigenlijk te laag :P

stuiteren doet ie echt wel met een schroefsetje daar kan je niets aan doen

gelukkig is het in NL niet zo moeilijk met verlagen en keuren

denk als je een van de betere merken heb er echt wel een attest bij zit of niet ?

v-maxx is goed spul

mijn oude b was behoorlijk stug en eigenlijk te laag :P

stuiteren doet ie echt wel met een schroefsetje daar kan je niets aan doen

gelukkig is het in NL niet zo moeilijk met verlagen en keuren

denk als je een van de betere merken heb er echt wel een attest bij zit of niet ?

Terug
Naar boven