• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

schuif/kanteldak Monza

monzaruba

Post weinig
het rubber begint los te laten van mijn dakje...?:o

DSC03898.jpg

DSC03902.jpg

DSC03900.jpg

wat kan ik nu het beste doen...zijn er nog nieuwe te krijgen...?:hmmz

Het is eigenlijk geen rubber, maar een soort vilt met een kunstststof pees erin. Het vilt gaat kapot, en de pees komt eruit zetten (is gewoon slijtage c.q. verteren van de viltlaag) Bij mij is het gelukkig maar over een paar mm lengte kapot.

Het heeft als hoofdfunctie niet de waterafdichting, maar het is meer om windgeruis te voorkomen.

Dit spul (of iets wat er erg op lijkt) moet je kunnen verkrijgen bij een opendaken fabrikant c.q. leverancier, zoals Webasto. Bij Opel zelf zal wel moeilijk worden. Wel eens geprobeerd in het verleden, maar nul op het rekest gekregen.

hahaha, ik zit met hetzelfde probleem, anders had ik em misschien al besteld, maar ik weet ook niet zeker waar deze tussen hoort te zitten.

klinkt heeeeeeeel spannend...:hmmz

zal de bodyshop jongens eens vragen om me te helpen...want zoiets kun je maar 1 keer verprutsen...:puke

Het is eigenlijk geen rubber, maar een soort vilt met een kunstststof pees erin. Het vilt gaat kapot, en de pees komt eruit zetten (is gewoon slijtage c.q. verteren van de viltlaag) Bij mij is het gelukkig maar over een paar mm lengte kapot.

Het heeft als hoofdfunctie niet de waterafdichting, maar het is meer om windgeruis te voorkomen.

Dit spul (of iets wat er erg op lijkt) moet je kunnen verkrijgen bij een opendaken fabrikant c.q. leverancier, zoals Webasto. Bij Opel zelf zal wel moeilijk worden. Wel eens geprobeerd in het verleden, maar nul op het rekest gekregen.

Dat wat je op eBay hebt gevonden, is niet het spul wat rond het dakje zit. Als ik zo op de foto kijk, is het ook te kort. Wat rond het dakje zit, kun je per strekkende meter kopen, het zit op een rol.

origineel gepost door rinus de boer

Dat wat je op eBay hebt gevonden, is niet het spul wat rond het dakje zit. Als ik zo op de foto kijk, is het ook te kort. Wat rond het dakje zit, kun je per strekkende meter kopen, het zit op een rol.

okay Rinus...:thumbup

en waar koop ik zo'n rol...?

hahaha, ik zit met hetzelfde probleem, anders had ik em misschien al besteld, maar ik weet ook niet zeker waar deze tussen hoort te zitten.

origineel gepost door MonzaRon

was in de buurt bij zo'n webasto dakdekker :D

als je de maat doorgeeft van dat rubber/vilt

gaat ie ff kijke of die nog te krijgen is,

deze komt niet van de rol.

je hebt u2u, jan ;)

Oh, men heeft mij altijd verteld, dat het op "een rol"zat. Ik heb het ooit eens bij een Manta van mij vervangen, en toen kwam het idd van een rol af. Was niet helemaal het zelfde spul, maar toen het er eenmaal opzat, zag je het verschil niet meer, en functioneerde even goed. Dat spul kwam toen ook van een dakdekker vandaan (die er jammer genoeg niet meer is).

Maar misschien goed om te weten voor in de toekomst, als die dakdekker van jou het nog wel kan verkrijgen.

Raar eigenlijk....er zijn duizenden en duizenden van die dakjes gemaakt, en dat afdichtvilt is niet normaal te krijgen.

klinkt heeeeeeeel spannend...:hmmz

zal de bodyshop jongens eens vragen om me te helpen...want zoiets kun je maar 1 keer verprutsen...:puke

heb ze gebeld...maar ze hebben niets voor originele dakjes...:cry

probeer het maar bij de Opel dealer zeiden ze...:hmmz

de maat van het dakje is trouwens 260 cm...:thumbup

origineel gepost door rinus de boer

okay Rinus...:thumbup

en waar koop ik zo'n rol...?

Terug
Naar boven