• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

schurend geluid met winterbanden

benoben

Post weleens wat
Beste leden,

Sinds vandaag heb ik voor de eerste keer winterbanden op stalen velg op mijn Astra G laten zetten. Nu heb ik iets vreemd gehoord. Wanneer ik in een bocht ga en rem, dan hoor ik precies een "schurend/slepend" geluid en voel ik precies ook wat in mijn stuur "schuren". Wanneer ik gewoon rijd of rem, hoor ik precies niets.

Het moet dus iets te maken hebben met de combinatie bochten nemen/remmen. Kan het zijn dat er ergens iets van de remmen ergens tegen komt ofzo wanneer ik draai? De banden zijn door een bandenzaak geplaatst & zijn uitgebalanceerd. Wanneer de auto naar boven stond, kon ik ze gewoon rond draaien en sleept er niets tegenaan voor zover ik kon horen/zien.

Normale banden: 195/60/R15

Nieuwe winterbanden: 185/65/15

De stalen velgen zijn ook nieuw. Deze waren normaal voor een andere opel astra G, maar deze is weg gedaan wegens te grote kosten.

Wie o Wie kan mij helpen? :hmmz

is je ankerplaat niet iets verbogen zodat hij net wel/net niet tegen de schijf aan komt?

(ankerplaat is die ijzeren plaat die achter de remschijf zit om beschadigingen en vuil te voorkomen)

deze kun je gerust iets terug buigen, dus van de schijf af:thumbup

is je ankerplaat niet iets verbogen zodat hij net wel/net niet tegen de schijf aan komt?

(ankerplaat is die ijzeren plaat die achter de remschijf zit om beschadigingen en vuil te voorkomen)

deze kun je gerust iets terug buigen, dus van de schijf af:thumbup

Winterbanden willen wel geluid maken, inderdaad een zoevend geluid.

Dit heeft met de Compound en felxibiliteit van de band en rubber te maken.

Mijn Snowtracks 3 gaan helemaal zingen bij Veel water op de weg, en dan optrekken..

Willem

Winterbanden willen wel geluid maken, inderdaad een zoevend geluid.

Dit heeft met de Compound en felxibiliteit van de band en rubber te maken.

Mijn Snowtracks 3 gaan helemaal zingen bij Veel water op de weg, en dan optrekken..

Willem

haha, het winterbanden topics worden weer geopend.

mijn winterbanden maken niet tot nouwelijks geluid. snowtrack 2.

heb idd te maken met het profiel van de winterband op het wegdek.

onze bedrijfwagens staan op conti en michelin. mijne op vredestein, en alle doen het minder goed in de regen ten opzichte van zomerbanden

haha, het winterbanden topics worden weer geopend.

mijn winterbanden maken niet tot nouwelijks geluid. snowtrack 2.

heb idd te maken met het profiel van de winterband op het wegdek.

onze bedrijfwagens staan op conti en michelin. mijne op vredestein, en alle doen het minder goed in de regen ten opzichte van zomerbanden

origineel gepost door No Fear

Ik denk dat je een 'zoefend' geluid hoort. Ik heb ook net nieuwe winterbanden onder de Astra en bij hard remmen hoor je de winterbanden in het asfalt grijpen. Ik vermoed dat je dat hoort. Komt door het zachtere rubber van een winterband.

Correct me if i'm wrong ;)

helemaal juist! Top! :thumbup inderdaad meer een zoefend geluid. Juist nog wat gereden, en het leek al iets minder. Misschien ook wat temperatuur gebonden dan. Dank u zeer om allemaal mee na te denken :thumbup

met de remmen kan het in mijn ogen weinig te maken hebben. Voor de wissel waren deze prima in orde. Ik stond er bij toen ze de wissel deden. Mocht er iets zijn met de remmen ineens, zou dit toch altijd zijn als ik remde hé. En niet enkel als ik rem in een bocht ofzo.

Het kan niets te maken hebben met het andere bandenformaat hé? :hmmz

origineel gepost door No Fear

Ik denk dat je een 'zoefend' geluid hoort. Ik heb ook net nieuwe winterbanden onder de Astra en bij hard remmen hoor je de winterbanden in het asfalt grijpen. Ik vermoed dat je dat hoort. Komt door het zachtere rubber van een winterband.

Correct me if i'm wrong ;)

helemaal juist! Top! :thumbup inderdaad meer een zoefend geluid. Juist nog wat gereden, en het leek al iets minder. Misschien ook wat temperatuur gebonden dan. Dank u zeer om allemaal mee na te denken :thumbup

met de remmen kan het in mijn ogen weinig te maken hebben. Voor de wissel waren deze prima in orde. Ik stond er bij toen ze de wissel deden. Mocht er iets zijn met de remmen ineens, zou dit toch altijd zijn als ik remde hé. En niet enkel als ik rem in een bocht ofzo.

Het kan niets te maken hebben met het andere bandenformaat hé? :hmmz

mmmmmmm blijkbaar heeft het niet echt iets te maken met harder remmen :hmmz

Het geluid is te horen als ik traag begin te rijden. Ongeveer rond de 25 km/u :hmmz Onafhankelijk of ik rem of niet :hmmz Als ik dan rem, dan komt het geluid iets harder op.

Nog iemand mss een idee? :P

mmmmmmm blijkbaar heeft het niet echt iets te maken met harder remmen :hmmz

Het geluid is te horen als ik traag begin te rijden. Ongeveer rond de 25 km/u :hmmz Onafhankelijk of ik rem of niet :hmmz Als ik dan rem, dan komt het geluid iets harder op.

Nog iemand mss een idee? :P

Terug
Naar boven