• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

schurend/zoemend geluid

origineel gepost door willumpie82

origineel gepost door *Jurgen*

Andere as en versnellingsbak en klaar toch? Waarom moeilijk doen om de hele bak uit elkaar te halen?

klopt, daar komt het op neer, maar een gebruikte bak kan net zoveel elende bevatten.

Als je een gebruikte bak haalt heb je ook een half jaar garantie.

revisie is duur, wss duurder alleen al aan onderdelen als een bak van 300 a 350 euro.

alleen een lagertje vervangen is geen revisie natuurlijk...

kans als je alleen lagertje vervangt dat je binnenkort weer aan de beurt ben.

Willem

na even wat rondbellen heb ik een andere bak gevonden

iemand op MP verkocht zijn bak, deze persoon heeft zijn blok compleet met bak vervangen (2.0 16v) , deze bak zat op een x1.8xev (met 115dkm) en is het zelfde type (F18 W394) als de mijne.

Ik heb geen zin om heel de bak er onderuit te schroeven dus vervang alleen het lagerschild met assen, echter moet ik nu een nieuwe set pakkingen hebben, bij de lokale onderdelen-boer P.heil hebben ze deze niet, heef iemand suggesties?

vanavond ga ik de bak ophalen, waar moet ik op letten bij de koop zonder de bak uit elkaar te halen?

Das toch gewoon een papieren pakking? Als er nergens aan te komen is, kun je altijd nog pakkingpapier halen en zelf knippen.

Denk trouwens dat de Opeldealer de pakking wel kan bestellen..

Je bent wel goed bezig trouwens! Scheelt weer een hoop geklooi met de bak eronderuit halen!:thumbup

ik heb de pakkingen opgehaald, er zaten twee auminium pakkingen bij, wel een duur, maar dat zal ook wel aan en de opel dealer liggen

de donorbak zag er goed uit, deze hebben ze al een keer gerepareerd, er zat een geslagen gat van dif naar aandrijving. deze was zo te zien al vervangen. wel vond ik nog een tandje, na wat zoeken bleek deze van de 5e versnelling. de vertanding loopt gewoon soepel, dus dat laat ik even voor wat het is. de tandwielen uit mijn oorspronkelijke bak kunnen een keer als donor gebruikt worden

het zit allemaal weer ik elkaar en mijn vectra rijd weer!

vandaag nog even de handremschoentjes vervangen en dan maandag APK.

Terug
Naar boven