• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

'Schuurvondstje' op marktplaats

Hey, daarom zei ik ook 'als ze in normale staat zijn na zo'n lange stilstand'. En ik heb maar naar een paar (lage?) prijzen gekeken, hogere prijzen dan €800 had ik niet gezien. De advertentie is ook al een aantal keer gewijzigd.

Of dat geval is, zul je pas weten als je daar staat, maar zoals Senatorman zei, het lijkt alsof ze inderdaad niet goed zijn weg gezet.

Aan de andere kant, de auto's in een 'schuurvondst' zijn nooit in echt goede staat. Persoonlijk vind ik dit ook geen echte schuurvondst, aangezien de eigenaar gewoon wist dat ze daar stonden en het zijn ook geen heel zeldzame auto's.

De oorspronkelijke advertentie had een lijstje met prijzen. Ik ben er voor het gemak even vanuit gegaan dat de auto's niet al te zeer door roest zijn aangetast en geen al te hoge kilometerstand hebben (immers, sommige auto's zijn weggezet toen ze nog geen tien jaar oud waren, als ze er inderdaad allemaal al minstens 23 jaar staan). Toch zal er aardig wat gesleuteld moeten worden voordat zo'n auto weer de weg op kan (rubbers, pakkingen, accu, banden, remmen, etc)

In dat licht bezien zijn onder andere die Daf (300 euro) Honda Civic (450 euro), Datsuns (va 450 euro) nog redelijk geprijsd, maar voor die Ford Taunus (die duidelijk een verrot voorspatbord heeft) wordt 1000 euro gevraagd, dat is gewoon te duur (voor een paar honderd euro meer moet je er een kunnen vinden met APK). Eventuele geinteresseerden moeten sowieso de auto's ter plekke bekijken, en eventueel onderhandelen. Sommige van die auto's (de Kadett A Coupe bevoorbeeld) zijn best het redden waard.

Tegenwoordig denkt men dat schuurvondst synoniem is aan ' veel geld kunnen vangen'

mp staat vol met zogenaamde schuurvondsten en 99 % is een hoop gelul, net zoals het gelul, van oud omaatje geweest

Okay, ik snap 'm :thumb

Je klonk in je vorige post wat verbitterd, alsof je die man ergens voor terug wilde pakken ofzo. Het klinkt alsof het een rare vent is die in z'n eigen wereld leeft, maar goed, ieder z'n ding.

Hoop dat een hoop mensen wat moois vinden voor weinig geld. Voor mij is Cuijck net effe te ver rijden om zomaar even te gaan kijken.

Ik weet hier in de buurt ook een schuur met ongeveer 50 klassiekers. Opels, vw, amerikanen alles door elkaar.

Niemand mag erin kijken, en als je op t erf komt bij m staat ie al buiten met de hooivork.

Is ook zo'n rare oude boer.

Maat van me was aan die man zijn woning bezig toen de deur een stukje openstond, maar toen ie erheen liep werd de deur dichtgesmeten, en kreeg gelijk een hele preek.

@mallemalle wrote:Tegenwoordig denkt men dat schuurvondst synoniem is aan ' veel geld kunnen vangen'

mp staat vol met zogenaamde schuurvondsten en 99 % is een hoop gelul, net zoals het gelul, van oud omaatje geweest

Ben ik wel met je eens, laatst op motor-forum ook een keer een topic van (of over?) iemand die in een schuur van oud (of overleden?) familielid een oud motortje was tegengekomen. Had geen idee wat het was en in welke staat het precies was, maar hij wist wel dat het dingetje VEEL geld waard was.... dream on.

Heb ik ook elke keer als ik naar Wheeler Dealers kijk: die paar pond die ze met restauratie verdienen is ze van harte gegund, ik zou elke keer weer voor de opgeknapte variant gaan. Wat niet wegneemt dat het voor iemand die er hobby aan heeft goedkoper is dan ..eh, een dure hobby.. en dat WD er een leuk programma aan heeft ;)

@Vinci wrote:Wat een vondst, C Kadettje is errug leuk, alleen wil de eigenaar zelf houden.... groot gelijk in natuurlijk... :thumb

bij deze versta ik er dus onder dat de coupé niet te koop komt ??

als dat zo is , jammer , want had juist naar het vrouwtje gebeld om te zeggen dat ik er eentje had gevonde... :angel

Inderdaad interessant. Vraag me af of één advertentie met alles de beste manier is om die verzameling ten gelde te maken. Maar waarschijnlijk beter dan alles voor een paar honderd euro naar een opkoper. En in één dag dik 700 keer bekeken is niet verkeerd :)

Wat voor een verhaal zou er achter zitten vraag ik me dan af, dat moet toch ook iets zijn waar je een televisieprogramma mee kunt vullen.

Hmm die BMW
KentekenImage.ashx
is in 2006 voor t laatst van naam gewisseld (eigenaar)

Ben wel benieuwd naar het verhaal hierachter. De meeste autos die nog kenteken hebben dat geldig is staan sinds 2004 of 2006 op naam.

Ze zullen daar best droog gestaan hebben, maar aan de tempex bolletjes op de grond te zien zitten er ook muizen en/of ratten in die oude kippenschuur. Zouden het restaurabele auto's zijn of zullen de meeste het beste af zijn als onderdelenleverancier? Ben bang dat alle rubbers volkomen zijn uitgedroogd enz.

Wat een vondst, C Kadettje is errug leuk, alleen wil de eigenaar zelf houden.... groot gelijk in natuurlijk... :thumb

Haha, 3174 keer bekeken. Ben benieuwd op hoeveel forums een linkje naar die advertentie staat :lol:

@Oenatje wrote:aan die auto's heb je niks, zo lang stilstaan. kun je alles zowat gaan vervangen

Die wagens zijn nog prima bruikbaar, zeker de carroserrie als het binnen niet te vochtig is.

Als er D kadetts tussen stonden had ik ze zeker gekocht.

Ik heb er laatst zelf nog een gestart die 10 jaar niet meer gelopen had.

Leuk vondst in ieder geval.Waarschijnlijk van een oudere boer die geen vertrouwen in de banken heeft of geen zin heeft om belasting over zijn zuurverdiende spaarcentjes te betalen.

Oef, zoiets zou ik ook wel in m'n schuur wilen vinden!

En groot gelijk dat die boer wat mooie exemplaren voor zichzelf houdt.

@RISL wrote:Oef, zoiets zou ik ook wel in m'n schuur wilen vinden!

En groot gelijk dat die boer wat mooie exemplaren voor zichzelf houdt.

nja alleen die schuur zal ik al een mooi begin vinden hahah

@opelmaan wrote:@Oenatje wrote:aan die auto's heb je niks, zo lang stilstaan. kun je alles zowat gaan vervangen

Die wagens zijn nog prima bruikbaar, zeker de carroserrie als het binnen niet te vochtig is.

Als er D kadetts tussen stonden had ik ze zeker gekocht.

Ik heb er laatst zelf nog een gestart die 10 jaar niet meer gelopen had.

Leuk vondst in ieder geval.Waarschijnlijk van een oudere boer die geen vertrouwen in de banken heeft of geen zin heeft om belasting over zijn zuurverdiende spaarcentjes te betalen.

motorisch kun je gelijk aan de revisie.

Terug
Naar boven