• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Senator 3.0i 24v cd

Inmiddels staat de senator naast de deur ik heb geen idee hoe je fotos kan plaatsen :hmmz

Ik heb inmiddels het volgende aan de auto gedaan:

-Bougies's vervangen

-gestart met startkabels

En toen liep hij :angel geen getik motor loopt stil en erg rustig heb er meteen een stukje mee gereden remmen waren wat sponsig

maar na 4 a 5 keer remmen waren ze weer perfect wel bleef er een lampje op het dashboard branden.

Vandaag wou ik een stuk met de senator rijden maar hij startte niet.. dus ik heb de benzine filter vervangen en er verse Benzine in gegooid maar dat mocht niet baten.. als ik hem nu probeer te starten gaat het volt lampje vrijwel meteen van 12 naar 9 volt.. IK wil hem zo snel mogelijk weer lopend krijgen maar heb nu even geen idee hoe iemand die tips heeft of iets wat ik kan proberen overigens worden de accu polen wel erg warm na een paar keer proberen te starten..

heb dat ook een keer gehad bij senator b

met startkabels starte hij bij de ene bolide wel.. en later zonder niet..

terwijl de starter wel rond ging..

startkabels erweer op... en broem broem

foto`s plaatsen vind je in het faq topic

Ik kan het 1000 keer proberen maar het heeft geen zin.. als het de accu was startte die nu wel ligt een 70ah accu tegenover dus lijkt mij sterk dat die het niet trekt..

dat de accu het niet trekt??

gaat de starter wel rond?

mogelijk verzuipt ie?

massa kabel los gooien en na halfe minuut er weer op misschien?

Had je niet beter eerst verse benzine erin gedaan en het filter vervangen alvorens hem de eerste keer te starten?

Nu heb je misschien kans dat je injectors dicht zitten ...

Alles gaat verder rond en de injectors spuiten wel gewoon benzine in.. Hij ging laatst tijdens het stationair draaien zomaar uit en de manier van uitgaan deed mij erg denken aan benzine of lucht tekort.. heeft iemand nog een idee?

Morgen ga ik met de sennie bezig.. Hij zal en moet weer starten omdat die naar de apk moet.. Zal weer beginnen met de basis regels Benzinetoevoer-luchttoevoer-ontsteking.. Boegies en brandstof filter zijn vervangen ook zit er nu verse benzine in zal hem dit keer starten met de accu van de vento 12v 70ah dus daar kan het dan niet aan liggen. Hoe kom je heb beste bij de benzinepomp? moet je daarvoor de tank demonteren of kun je er ook van binnenuit bij? Ook zal ik als die weer loopt de olie verversen maar acht dat, dat het probleem is dat die niet wil starten..

gr sander

Terug
Naar boven