• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

senator A

Opelkees

Woont hier bijna
Hallo iedereen in dit gedeelte

haha ik kom hier niet zovaak

maar ik heb een vraag:

ik heb mijn Astra hier te koop staan ik wil wat anders.

ik vind een Senator a1 of a2 wel mooi.

nu mijn vraag: is het een goede auto voor dagelijks vervoer?

wat zijn de minpunten behalve roest enz. dat snap ik wel(mantarijder:P)

ik wil in ieder geval een injectie en misschien een op gas.

wie kan me helpen?:D:thumbup

Ja Sennie is perfect voor dagelijks wel op LPG aan te raden op benzine zuipen ze je arm,altijd voor de 30E gaan als je een beetje vooruit wilt.

Let wel op bij roest bij de veerpoten dat is een echt probleem bij de sennies net als de langsliggers aan de bestuurderskant,die rotten ook altijd door,motoren zijn redelijk goed op nokkenassen die kaal worden en oliedruk problemen met echt warme motor..Zorg dat als je gaat kijken naar een Sennie je deze ook echt goed warm rijd en kijk dan naar de oliedruk.

Verder kijk ook goed naar de uitlaat deze is vrij duur en lastig te vinden (teminste van een Monza zijn de middenpijpen en einddemper verre van goedkoop nieuw)

naar het schijnt kun je ook veel beter de 3 liter variant nemen. ipv de 2.5

de verhouding van verbruik en prestatie is bij de 3 liter nog redelijk te noemen. maar bij een 2.5 ver te zoeken.

en ik dacht dat de a2`s allemaal al met injectie motor waren

dankjullie voor de reacties

ik heb vandaag een hele mooie commodore gezien 2.5 wel begint hij bij de veerpoten te roesten voor de rest plaat van een wagen

maar de prijs is me veel te hoog €5700

kent iemand deze senator toevallig?:

Je gaat toch geen Commo C kopen:

starre achteras

trommelremmen

kleinere motoren

Kwa prijs zit der niet veel in met een Sennie maar als je een Sennie hebt heb je veel meer auto voor hetzelfde of iets meer.........Na mijn idee dan.

ja sterker nog de meeste sennies die ik zie zijn goedkoper

ik wil zowieso een injectie en 3.0 is t beste als ik t zo lees:thumbup logish ook eigenlijk

Wat je ook gaat kiezen, het blijft zaak om de auto goed te bekijken, als je er bij bent. Vooral het koetswerk is uitermate belangrijk om dit goed te kontroleren .

Commo C is misschien wat zeldzamer, en dus iets hoger aan de prijs. Een Commo C is, kort door de bocht, eigenlijk niets anders dan een Rekord E1 op Berlinabasis met een 6 pitter erin (volgens mij altijd een 2500).

idd gewoon kijken of hij niet te rot is...De blokken zijn voor zover ik weet met normaal gebruik wel betrouwbaar....Gas heb ik geen ervaring mee, maar met benzine moet je wel rekening houden met een flinke

rekening kwa tanken.

origineel gepost door Opelkees

ja ik ga zowieso even kijken denk ik

eerst hopen dat mn astra van de week t veld gaat ruimen:jerry

die van mij was binnen 3 dagen verkocht via mp

een paar polen hebben hem opgehaald

opel astra 2.0 sport diesel met turbo ik mis hem nu nog steeds:cry

[size=-2]er zit namelijk nog geen trekhaak onder de monza[/size]:mad:

Maar vandaag ff een orginele trekhaak gekocht voor 60€ zgan:o:P:P:P

Commodore komt er weer bekaaid van af hoor ik wel.... ;-) Maar ze hebben gelijk. De 2,5S en E is niet vooruit te branden.

ALs je iets koopt ben je met een senator beter af. Kijk ook even naar de wielbakken achter, die van mijn sennie zijn rot.

Als je kunt kijk naar een 4 traps automaat, scheelt je ook weer wat brandstof.

Gr. Marco

:cool: ik wil ook zo graag een senator B, maar heb momenteel geen plaats om hem te zetten, maar ooit ga ik er één in bezit hebben! Machtige wagens!

kent iemand deze?

deze stond een tijdje terug hier ook op de site te koop volgens mij

wel een hele nette auto

is dat een mooie b dan?

heb liever een a maar met een b is ook niks misking:

sorry hij is alweer weg:swear

ik weet ook niet hoe hij eruit zag maar het was een 2.4 of een 2.6

van 1990? :hmmz

maar er zat nog wel apk op:thumbup

Terug