• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

senator uitgevallen

nee, hij valt inderdaad uit ja,

ik heb wel weer ontdekt dat er een zekering half gesmolten was, maar die deed het nog wel, het was die van het contackt en ventilator.

kun je die lucht-massa meter nog nameten of zo? ik vertrouw die dingen nooit.

ik heb dit probleem ook 2 weken geleden gehad, toen bleek het toch de brandstofpomp te zijn die niet genoeg druk produceerde en daardoor kreeg ik ook geen brandstof voorin. is mischien iets om na te kijken.

ik heb dit probleem ook 2 weken geleden gehad, toen bleek het toch de brandstofpomp te zijn die niet genoeg druk produceerde en daardoor kreeg ik ook geen brandstof voorin. is mischien iets om na te kijken.

Ben weer wat verder, injectoren worden niet aan massa gelegt dus er komt geen duur spul in de cilinders!:swear

(staat wel 12v op de injectoren.)

wat heeft daar invloed op? voorschakel weerstanden? computer of ook de onsteking? of het relais van de inspuiting?

als je wat weet hoor ik dit graag.

Frank

Ben weer wat verder, injectoren worden niet aan massa gelegt dus er komt geen duur spul in de cilinders!:swear

wat heeft daar invloed op? voorschakel weerstanden? computer of ook de onsteking? of het relais van de inspuiting?

Frank

denk dat het je voorschakelweerstanden zijn. dat zijn die twee zilverkleurige bakjes boven aan je rechter veerpoot. als je de luchtmassameter met de hand bediend dan zou je deze moeten horen tikken. dus ofwel je luchtmassameter kapot of het relais.

Voorschakelweerstanden ????

heeft een 3.0 L niet !

Dit probleem had ik dus ook.

Heb je de computer al los geschroefd ?

Doe dat eerst eens dan weet je het zeker dat er geen water in heeft gezeten.

Ik weet niet waar je woont maar ik heb nog een goede liggen kan je hem proberen !

denk dat het je voorschakelweerstanden zijn. dat zijn die twee zilverkleurige bakjes boven aan je rechter veerpoot. als je de luchtmassameter met de hand bediend dan zou je deze moeten horen tikken. dus ofwel je luchtmassameter kapot of het relais.

[rquote=1920859&tid=146930&author=frankycmdr]Ben weer wat verder, injectoren worden niet aan massa gelegt dus er komt geen duur spul in de cilinders!:swear

Frank[/rquote]

De pulserende massa komt uit je computer. De computer moet hiervoor ook goed aangesloten zijn op de massa. (bij sommige uitvoeringen zit er een draadje met een oogje aan je computer welke op een goede massa moet zitten).

Het signaal voor de pulserende massa komt weer uit de ontsteking.

Hierop zit ook de toerenteller aangesloten. Als de bougies wel vonken, kun je ervan uitgaan dat je het bij de computer moet zoeken.

Voorschakelweerstanden ????

heeft een 3.0 L niet !

Dit probleem had ik dus ook.

Heb je de computer al los geschroefd ?

Doe dat eerst eens dan weet je het zeker dat er geen water in heeft gezeten.

Ik weet niet waar je woont maar ik heb nog een goede liggen kan je hem proberen !

gistren toch maar eens de brandstofpomp gecontroleerd.....

wat denk je? maakt wel geluid maar heeft geen opbrengst!!

dit verwachtte ik niet en heb daarom niet verder gezocht.

even ander pomje erbij met kannetje benzine....en lopen!! :wors

wel bijna het hele ding afgefikt...oeps kwam ff een vonkje bij :???: :???:

heeft iemand toevallig nog een pomp liggen van een 3le?

bedankt voor jullie hulp,

Frank

[rquote=1920859&tid=146930&author=frankycmdr]Ben weer wat verder, injectoren worden niet aan massa gelegt dus er komt geen duur spul in de cilinders!:swear

Frank[/rquote]

De pulserende massa komt uit je computer. De computer moet hiervoor ook goed aangesloten zijn op de massa. (bij sommige uitvoeringen zit er een draadje met een oogje aan je computer welke op een goede massa moet zitten).

Het signaal voor de pulserende massa komt weer uit de ontsteking.

Hierop zit ook de toerenteller aangesloten. Als de bougies wel vonken, kun je ervan uitgaan dat je het bij de computer moet zoeken.

gistren toch maar eens de brandstofpomp gecontroleerd.....

wat denk je? maakt wel geluid maar heeft geen opbrengst!!

dit verwachtte ik niet en heb daarom niet verder gezocht.

even ander pomje erbij met kannetje benzine....en lopen!! :wors

wel bijna het hele ding afgefikt...oeps kwam ff een vonkje bij :???: :???:

heeft iemand toevallig nog een pomp liggen van een 3le?

bedankt voor jullie hulp,

Frank

Haha, Opel4ever :thumbdown , nou daar heb ik de laatste tijd geen goed woord meer voor over, ben al 2 weken aan het bellen en mailen en heb het geld al overgemaakt maar krijg nog steeds niets thuis gestuurd !

En krijg hem ook niet aan de lijn, leeft hij nog wel ? :hmmz

Vogens mij zijn alle benzinepompen van de 2 liters en de 6 cilinders hetzelfde. Je kunt ook een universele van Pierburg kopen, zijn goedkoper dan de Bosch. Wordt ook gebruikt voor Alfa, BMW, Citroen, Fiat, Lancia, enz.

Merk Pierburg

Artikelnummer 7.21287.53.0

Artikelgroep 417

Subgroep BRANDSTOFSYSTEEM 3.0 bar

Er is ook een universele van Bosch

Artikelnummer 0 580 464 070

Artikelgroep 266

Subgroep BRANDSTOFSYSTEEM

Deze 2 pompen zijn in zo'n beetje alle Opels toe te passen met injectie.

Haha, Opel4ever :thumbdown , nou daar heb ik de laatste tijd geen goed woord meer voor over, ben al 2 weken aan het bellen en mailen en heb het geld al overgemaakt maar krijg nog steeds niets thuis gestuurd !

@noci wrote:Haha, Opel4ever :thumbdown , nou daar heb ik de laatste tijd geen goed woord meer voor over, ben al 2 weken aan het bellen en mailen en heb het geld al overgemaakt maar krijg nog steeds niets thuis gestuurd !

Ik probeer hem ook al sinds 21 april te bereiken (omdat ik een onderdeel heb besteld betaalt en tot op heden niet heb ontvangen) maar niets waar hij op reageert.Ook niet op de mail.

Nu ben ik zover dat ik overweeg om aangifte te gaan doen of hij moet het geld terugboeken.Maar tot op heden ook dat is niet gebeurt.

Ik heb hem nu een laatste mail gestuurd!!!

Ik ga aangifte doen

Vogens mij zijn alle benzinepompen van de 2 liters en de 6 cilinders hetzelfde. Je kunt ook een universele van Pierburg kopen, zijn goedkoper dan de Bosch. Wordt ook gebruikt voor Alfa, BMW, Citroen, Fiat, Lancia, enz.

Merk Pierburg

Artikelnummer 7.21287.53.0

Artikelgroep 417

Subgroep BRANDSTOFSYSTEEM 3.0 bar

Er is ook een universele van Bosch

Artikelnummer 0 580 464 070

Artikelgroep 266

Subgroep BRANDSTOFSYSTEEM

Deze 2 pompen zijn in zo'n beetje alle Opels toe te passen met injectie.

Terug
Naar boven