• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

sfi vervanger of is het een fabeltje

kiyamizio

Post veel
hallo.

gaat een xe nou merkbaar sneller van een sfi vervanger??! ik geloof er eigenlijk niet echt in.

zijn er vermogen uitdraai van met en zonder.

de ene zegt namelijk 5 pk erbij de andere zegt 10pk en de volgende zegt dat hij onderin niet meer trekt koppel verlies/ verplaatsing.

gaarne meer info.

mvg.

het scheelt wel een paar pk maar niet merkbaar, enige wat ik merkte was dat dat het gasrespons wat verbeterd was.

vervanger is ooit in het leven geroepen zodat een c20xe in de wat ouder opels zou passen ivm de grote sfi box. die kwam anders tegen het schutbord aan, maar of dat allemaal waar is.... i don't know

verder geeft het wel iets winst maar of je dat merkt

De luchtweg met een sfi vervanger is korter dus je verlies wel iets koppel lijkt mijn

Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

Het ligt eraan wat je winst noemt. Een betere gasreactie noem ik ook winst.

En het kan ervan afhangen wat je setup is.

ik had op de rollenbank afstellen een verschil van 11 pk. met de oude type 11 pk meer. de nieuwe type verloor ik 11 pk mee :swear ik had alleen lichte andere nokkenassen

Heb een standaard M2.5 motor en merkte niet echt verschil in vermogen, maar inderdaad gasresponse. Iets minder 'aarzeling' zoals ik het zou omschrijven. Ding doet gewoon wat je voet doet. Dit laat het allemaal wat soepeler accelereren enzo....

Oud type aluminium bolletje overigens....

Probleem van het nieuwe type is volgens mij de joekel van een rand op de verloop plaat op het gasklephuis. Zal wel wat wervelingen geven in de luchtstroom...

Ik denk dat het halve maantje er ook uit ga halen.

Dat dan de vervanger nog meer tot ze recht komt.

Kan je nog meer doen? zonder hoge kosten zoals nokkenassen.

Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

Terug
Naar boven