• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

sharkvin plaatsen

mik83

Post weinig
hallo allemaal effe een vraag voor mijn zelf.'

zat beetje te snuffelen op marktplaats,

zag ik zo'n shark-vin antenne ziet er mooi uit.

maar is dat een beetje te doen om zoiets te plaatsen ??

iemand hier ervaring mee ??? en kan iemand dat mis uitleggen.

gr mik 83

heb er eentje van autostyle op mn coupe zitten

je plakt deze over de voet van de originele antenne heen en met een kabeltje schroef je m in de originele voet, oftewel super makkelijk

Hier een foto:

220720103670.jpg

heb er eentje van autostyle op mn coupe zitten

je plakt deze over de voet van de originele antenne heen en met een kabeltje schroef je m in de originele voet, oftewel super makkelijk

Hier een foto:

220720103670.jpg

ik vind die haaienvinnetjes echt verschrikkelijk en zo wannabe BMW

maar eerlijk toegegeven; bij de bovenstaande coupe staat het zeker niet verkeerd

plaatsen zal niet moeilijk zijn lijkt me :)

ik vind die haaienvinnetjes echt verschrikkelijk en zo wannabe BMW

maar eerlijk toegegeven; bij de bovenstaande coupe staat het zeker niet verkeerd

plaatsen zal niet moeilijk zijn lijkt me :)

Dat is wel jammer want ik luister juist meer naar radio. Ik ben benieuwd hoe het werkt met nieuwere type auto´s want die hebben standaard een shark fin antenne.

Dat is wel jammer want ik luister juist meer naar radio. Ik ben benieuwd hoe het werkt met nieuwere type auto´s want die hebben standaard een shark fin antenne.

[rquote=1850325&tid=141002&author=Pearl01]Dat is wel jammer want ik luister juist meer naar radio. Ik ben benieuwd hoe het werkt met nieuwere type auto´s want die hebben standaard een shark fin antenne. [/rquote]

Daarbij is het hele systeem er op ingesteld dat het uiteinde van de antenne niet zoveel signaal pakt. Vaak hebben dergelijke auto's een zogeheten "diversity" systeem, waarbij ergens in de auto nog een tweede antenne verstopt zit.

De Toyota MR2 bijvoorbeeld, zoals in het buitenland verkocht, heeft dat ook. Hier in NL zit het er niet op (niet nodig ivm vlak land).

Die hebben een antenne ergens uit de body steken, maar ook nog een antenne geintegreerd in de voor-ruit.

Als je een aftermarket shark-fin plaatst gaat je signaalsterkte zeker achteruit.

Ik heb zelf geen shark-fin, maar een heeeeel klein antenne puntje van maar 4cm, solid aluminium. Staat heel mooi, maar ik ontvang nog maar 1 radiostation :P

Niet dat ik daar mee zit, want ik heb toch altijd een CD of USB stick in de stereo zitten :P

[rquote=1850327&tid=141002&author=xladage]Maar als je nooit naar de radio luisterd, waarom heb je dan die sharkvin nodig?[/rquote]

Het enige "nut" wat dan overblijft is de look en de sterk verbeterde aerodynamica (*kuch kuch* :P ).

[rquote=1850325&tid=141002&author=Pearl01]Dat is wel jammer want ik luister juist meer naar radio. Ik ben benieuwd hoe het werkt met nieuwere type auto´s want die hebben standaard een shark fin antenne. [/rquote]

Daarbij is het hele systeem er op ingesteld dat het uiteinde van de antenne niet zoveel signaal pakt. Vaak hebben dergelijke auto's een zogeheten "diversity" systeem, waarbij ergens in de auto nog een tweede antenne verstopt zit.

De Toyota MR2 bijvoorbeeld, zoals in het buitenland verkocht, heeft dat ook. Hier in NL zit het er niet op (niet nodig ivm vlak land).

Die hebben een antenne ergens uit de body steken, maar ook nog een antenne geintegreerd in de voor-ruit.

Als je een aftermarket shark-fin plaatst gaat je signaalsterkte zeker achteruit.

Ik heb zelf geen shark-fin, maar een heeeeel klein antenne puntje van maar 4cm, solid aluminium. Staat heel mooi, maar ik ontvang nog maar 1 radiostation :P

Niet dat ik daar mee zit, want ik heb toch altijd een CD of USB stick in de stereo zitten :P

[rquote=1850327&tid=141002&author=xladage]Maar als je nooit naar de radio luisterd, waarom heb je dan die sharkvin nodig?[/rquote]

Het enige "nut" wat dan overblijft is de look en de sterk verbeterde aerodynamica (*kuch kuch* :P ).

Terug
Naar boven