• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

shocks achter vectra B

Dag Opelrijders,

Heb een setje shocks voor een redelijke prijs gekocht.Voor was zo gedaan. Alleen achter zien de huidige er anders uit als op de foto dwz geen ring om veer af te steunen.Volgens Haynes boek zijn deze ook niet uitwisselbaar.Heb ik de verkeerde gekocht?? Zoja ,voor welke opel zijn deze dan wel .Of is er nog een oplossing.

Sorry het lukt me(nog) niet om foto toe te voegen(te oud aan het worden)

cromaenvectra034.jpg

edit: Foto toegevoegd, met dank aan oudste zoon.

josttee, een fototje zou toch wel makkelijk zijn, en achter zijn de schokkers

zeker uit te wisselen, de schokbreker die achter zit heeft onder een oog

en boven schroefdraad zitten,als je je achterwiel verweiderd dan zie je

aan de boven kant dat de schokbreker in een vierkante plaat zit die vast zit met

4 bouten die schroef je los + de onderste bout van je schokbreker en dan

haal je zo het hele spul er onder uit, dit is bijna het zelfde als voor

en de rest spreekt voor zich. succes.

gr, jac.

josttee, een fototje zou toch wel makkelijk zijn, en achter zijn de schokkers

zeker uit te wisselen, de schokbreker die achter zit heeft onder een oog

en boven schroefdraad zitten,als je je achterwiel verweiderd dan zie je

aan de boven kant dat de schokbreker in een vierkante plaat zit die vast zit met

4 bouten die schroef je los + de onderste bout van je schokbreker en dan

haal je zo het hele spul er onder uit, dit is bijna het zelfde als voor

en de rest spreekt voor zich. succes.

gr, jac.

Dappie , alvast bedankt voor de reactie.Maar steunt nou de veer op de schokdemper aan de onderkant.?? Weet ook iemand of ik dan de ophangrubbers kan testen op speling.Vectra dweilt nl nogal over de weg. De voordempers hebben niet zoveel verbetering gegeven.

Of moet ik wat geduldt hebben, dempers vervangen en eea eens goed laten uitlijnen.Bij een snelle scherpe bocht slaat binnenste voorwiel nogal snel door wat performance niet ten goede komt.Alvast bedankt.

Dappie , alvast bedankt voor de reactie.Maar steunt nou de veer op de schokdemper aan de onderkant.?? Weet ook iemand of ik dan de ophangrubbers kan testen op speling.Vectra dweilt nl nogal over de weg. De voordempers hebben niet zoveel verbetering gegeven.

Of moet ik wat geduldt hebben, dempers vervangen en eea eens goed laten uitlijnen.Bij een snelle scherpe bocht slaat binnenste voorwiel nogal snel door wat performance niet ten goede komt.Alvast bedankt.

heb je bij die achter schokbrekers ook schotels voor de onder kant

waar de veer in staat, want die zie ik trouwens niet ?

heb je bij die achter schokbrekers ook schotels voor de onder kant

waar de veer in staat, want die zie ik trouwens niet ?

Nee, die schotels heb ik er niet bij.Ben nog wel onbekend met opel .Dit is mijn eerste in 20 jaar autorijden/sleutelen.Zijn deze schotels ev te verkrijgen bij reguliere autohandel of moet ik naar de opeldealer etc. Groeten Jostee

Nee, die schotels heb ik er niet bij.Ben nog wel onbekend met opel .Dit is mijn eerste in 20 jaar autorijden/sleutelen.Zijn deze schotels ev te verkrijgen bij reguliere autohandel of moet ik naar de opeldealer etc. Groeten Jostee

josttee, ik weet niet of ze los te krijgen zijn, je zou zeggen van wel.

maar je moet ff kijken of ze ook los op de oude schokkers zitten, anders

kun je ze over zetten

josttee, ik weet niet of ze los te krijgen zijn, je zou zeggen van wel.

maar je moet ff kijken of ze ook los op de oude schokkers zitten, anders

kun je ze over zetten

Terug
Naar boven