@zandrijker wrote:Wie weet of er een lijst is met punten per onderdeel en wie de beker winnaars zijn van de show and shine meeting 2015 in sevenum.
Die lijsten komen na de beoordeling van de jury leden bij mij terecht. Van de zaterdag op Sevenum 2015 had ik een stapel van 3cm aan A4'tjes.
Ze zijn nog niet allemaal geteld maar ik schat dat er een kleine 300 keurings formulieren is ingeleverd van alle deelnemers..
Uit die lijsten komt per categorie een top 3 die we afgeven bij de personen die de bekers uitreiken.
De overige formulieren worden na afloop van de meeting allemaal vernietigd.
Ik kan je wel vertellen hoe het in zijn werk gaat voor de keuring van de modellen (Astra, Corsa, Vectra ed).
Er worden per categorie 2 keurmeesters aangewezen. Deze keurmeesters keuren het voertuig op de volgende punten :
- Carrosserie
- Motorruimte
- Kofferbak
- Interieur
- Algemene indruk
Per categorie kunnen er 1-10 punten gegeven. De keurmeesters bepalen samen hoeveel punten ze uitgeven per onderdeel. Het eindtotaal van die 5 categorie bepaald je eindscore.
Je kan dus een super strakke auto hebben waar je op carrosserie 10 punten scoort maar waar je motorruimte bijvoorbeeld heel erg smerig is en je maar 3 punten scoort.
In de jaren dat ik zelf nog keurde heb ik veel mensen zien verliezen op een smerige motorruimte en/of kofferbak ondanks dat de auto er van buiten super netjes uitzag.
@zandrijker wrote:Waarom wordt dit niet bekend gemaakt?
Omdat het voor 99% van de mensen niets uitmaakt of je nu nummer 4 of nummer 299 bent geworden.
Daarbij levert het een hele berg administratie op als we al die formulieren moeten gaan bewaren.
Ook hebben we als vrijwilligers na de bekeruitreiking meer dan genoeg te doen om het terrein weer schoon en opgeruimd te krijgen.
@Maurice89 wrote:Elke bout / schroef schoon is overdreven de auto moet er gewoon netjes bij staan
Klopt helemaal Maurice. Zo ver gaat de keuring echt niet.
Het gaat erom dat jij je beter weet te onderscheiden dan de overige deelnemers in je klasse.
Om even terug te komen op je vraag hoe anderen vinden dat je auto erbij staat :
Zet eens een andere Opel van hetzelfde type als je nu rijdt naast die van jou en kijk eens waar die in verschilt ten opzichte van die van jou.
Laat die ander dan jou auto eens beoordelen op de punten waar die in verschilt ten opzichte van die van jou. Op die manier krijg je een redelijk goed beeld waar je verbeter punten liggen en waar je beter in presenteert.
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd, mocht je toch nog vragen hebben dan zie ik die graag tegemoet !