• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

show hier je 2.0L 16 klepper

520021887_5_htip.jpeg

535023941_5_tFT-.jpeg

538035833_5_mEE_.jpeg

Zo na dik 2,5 jaar hobbyen heb ik mijn auto weer apk gekeurd.

Het blok heb ik gereviseerd en een likje verf gegeven. Het loopt als een zonnetje (zal wel door de verf komen).

Ik had al eerder een foto van het blok gepost. Maar nu is het ook duidelijk waarom er delen zwart gecoat zijn.

DSC03631-1.jpg

Groetjes Ruud

dit zijn c20xe die ik op het moment heb staan.....

blok 1 (komt in de corsa die ik nu heb, maar eerst ff fris maken):

ctc0187.jpg

ctc0189.jpg

blok 2 (is een project blok) :

ctc0192.jpg

ctc0084.jpg

blok 3 (komt uit mijn vorige corsa):

motorblok7.jpg

origineel gepost door M@ntaMi@

Klopt helemaal!

Blok loopt prachtig rond, maar nog niet mee gereden.. Ben benieuwd...

Kabelboom was wel een compleet drama. Ze hadden meerdere draden vervangen door speakerdraad, dus veel rode en zwarte draden.

Was bijna 100 euro kwijt om alle draadkleuren weer conform origineel te krijgen. :sleeping

komt bekent voor

heb ook een c20let die daar is in gebouwd

heb van de week maar een compleet verse kabelboom gehaald:P

ook nog maar eens.

ook deze gaat er nog een keer uit,om helemaal op te frissen.

kleurtje geven,en pakkingen vervangen van versnellingsbak en carterpan.

rest van het blok is gereviseerd.

tegen die tijd wil ik ook een boel chroom delen hebben,en de rest afgewerkt met gepolijst rvs.

001fqb.jpg

maakt dat wat uit? ik heb de slang van de benzinedruk regelaar op de gasklep (orgineele plaats) zitten.

maar zie ook bij veschilende dat ze hem zoals hieboven van @Nick-GSI op de lexmaul plaatsen?

blijft dat hetzelfde:hmmz

origineel gepost door frenkie

maakt dat wat uit? ik heb de slang van de benzinedruk regelaar op de gasklep (orgineele plaats) zitten.

maar zie ook bij veschilende dat ze hem zoals hieboven van @Nick-GSI op de lexmaul plaatsen?

blijft dat hetzelfde:hmmz

ik heb een gasklep van een astra, die heeft die aansluitingen op de gasklep niet, omdat die op de TC klep zit. Ik ben nog opzoek naar een gasklep van een vectra of calibra zonder tc, liefst een M 2.8

zijn de gaskleppen van 2.5 en 2.8 niet hetzelfde dan?

Ik had ook een ETC systeem.. heb er nu een andere inlaat,gasklep enz opgezet ivm ombouw naar multiriem.

Terug
Naar boven