• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

show hier je 2.0L 16 klepper

nog niet helemaal af, maar kom al in de buurt

Foto-JEJFPNRZ.jpg

Foto-D3MVWZFS.jpg

Foto-6P7JM63B.jpg

grtn,

Meindert Bunt

meer voor de looks dan voor het effect.. theoretisch moet het schelen.. maar dat effect zal niet veel schelen msischien samen met mijn groep a pijp iets meer dan wanneer je een standaard uitlaat gemonteerd hebt.

Groeten

Meindert Bunt

En het straalt veel minder warmte af, waardoor je inlaattemperatuur dus veel lager is. Mijn spruitstuk is van rvs en zit vlak voor de radiateur en geeft dus ook veel minder warmte af naar de radiateur

Origineel gepost door bbg_gendt

Waarom wikkel je band om je uitlaat Dat merk je echt niet.

waarom wordt dit dan al jaren gebruikt in de:

rally

race

sprint

cross

en enz

het belangrijkste is gewoon om de temperatuur onder de kap zo laag mogelijk te houden en de warmte in je uitlaat te houden.

om dezelfde reden is de mclaren haar motorkap met goud bekleed.

tsja en wat je ervan denken wil moet je zelf weten, ik doe het ook hoor en het staat nog netjes ook.

vraag me aleen af of je dit ook tegen mensen zegt als je is een dagje op assen bent sta je dan ook bij de racers onder de kap te loeren en geef je dan dit commentaar?

groeten

Origineel gepost door seh power

Origineel gepost door bbg_gendt

Waarom wikkel je band om je uitlaat Dat merk je echt niet.

je is een dagje op assen bent sta je dan ook bij de racers onder de kap te loeren en geef je dan dit commentaar?

groeten :cry dan staat ie waarschijnlijk vaatwastabletten uit te delen aan de racers

100_0979.jpg

100_0980.jpg

SFI tekst moet nog even met een lakstiftje bewerkt worden

100_0981.jpg

Motor heeft een splinternieuw onderblok (BJ 1998, afgelopen 12 dagen geleden voor het eerst gelopen).
Kop is een Coscast Kop uit 1989 met 16 nieuwe kleppen, 16 nieuwe klepgeleiders en 8 nieuwe klepzittingen.

Het onderblok, BJ 1998

100_1278.jpg

100_1280.jpg

100_1281.jpg

100_1282.jpg

100_1283.jpg

100_1284.jpg

Originally posted by geert666

@RedBill

dat was toch gsi twente zijn blokje??

Klopt, nu niet meer.

De cilinderbussen waren niet goed gehoond, gevolg: olieverbruik.

Alles staat op AGF.

Origineel gepost door seh power

zo hey, dat lijkt erop.

respect hoor, overgebleven krat of zo nieuw besteld?

groeten

Onderblok werd hier te koop aangeboden, zat nog nieuw in doos. Kwam bij een tuner vandaan begreep ik van Saiko.

Origineel gepost door geert666@RedBill

dat was toch gsi twente zijn blokje??

Klopt, maar de revisie was door Zomer Motorentechniek een beetje heel belabberd uitgevoerd. Zowel het onderblok als de kop waren er heel slecht aan toe (hoewel het bij montage wel goed leek). Na 15000 kilometer een olieverbruik van 2 liter olie op een tank.

Vandaar opnieuw helemaal uit elkaar geweest, nieuw onderblok gekocht en de kop nu goed laten reviseren.

Vond dit eerder in het topic.

Origineel gepost door GSi Twente

DSC06312.jpg

DSC06311.jpg

Deze wordt binnenkort in een Astra GSi gebouwd.

Zonder Lexmaul wel te verstaan.

dies wel mooii bastra, heb je je distr.kap zelf zó gemaakt?

Ik ben er nu ook mee bezig, maar wat een pokkewerk :P:P.

Moet um nog even verder opschuren nu en dan in kleur spuiten en plexiglas erin laten persen :) (strax flikkert er wat in)

Greetz Eric

Terug
Naar boven