• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Show hier je ascona

Dank u!

Ik had al gezien dat er 1.9* op het blok staat.

het is meer de uitvoering waar ik benieuwd naar ben :-) (vanwege de chrome bumpers enzo....)

plannen: op korte termijn stalling vinden, motor nakijken, roest behandelen, bodem in orde maken, lak verzegelen en dan eerst eens een half jaartje lekker in rond tuffen! tegelijkertijd wat ideeen op doen op meetings enzo, puzzeltochtjes etc

Ziet er netjes uit. :wors

Het is een 2 deurs uitvoering. :P

Volgens mij is het niet echt een speciale uitvoering door het crome.

Gewoon een leuke Ascona.

Er zit op aardig wat plekken van die bobbeltjes, dat de roest al onder de lak zit, en op sommige puntje van die puistjes waar er al net een puntje roest doorkomt.

Hier wil ik als eerste mee aan de slag. Ik zoek even het kleurnummer op, en hopelijk is er een Motip voorhanden die overeenkomt.

Ik zal eens op zoek gaan in het restauratie topic over hoe ik deze plekjes duurzaam kan bijwerken.

Er staat ergens in de toekomst op de planning dat ie een keer helemaal overgespoten wordt, maar dat kan nog wel 2 jaar duren.

mooie ascona:o:thumbup:thumbup ik had deze ascona ook al wel op het oog maar ik mocht niet eerder weer een auto kopen voordat ik mijn rijbewijs heb:o(moet donderdag afrijden)

ik denk dat het een standaard uitvoering is, aangezien er stoelen inzitten zonder hoofdsteunen, geen klokje,en de onderkant van het dash zwart is, maar bij een standaard horen weer geen deurbakken:hmmz

gr Tiedo

Wil hem op den duur wel iets luxer maken. klokje erin. sr dashboard en stuur, en een paar sportieve stoelen.

Zat te denken aan GSI interieur uit Manta-B, maar ik hoor dat de achterbank uit een manta weer niet past. Ik wil wel graag een 'passend' interieur in dezelfde kleur :angel

Zo he!

Aangezien het sinds zaterdag hier zo'n beetje aan 1 stuk door geregend heeft, dacht ik vanavond om 21:30: Eens even kijken of de Ascona goed droog is gebleven van binnen. (goeie test). Zondagavond nog stiekum een klein stukje gereden ondanks de kapotte waterpomp, en toen viel het me al op dat de hele boel beslagen was van binnen.

Dus ik trek die deur open...:o:o:o:mad::swear:swear:swear:cry:cry:cry

Staat er gewoon 2 cm water in de auto aan de bestuurderskant! Ik sloeg gelijk helemaal in de paniek! Als die nog niet rot was (en dat was die niet), dan wordt ie dat nu wel!

Ik zag ook gelijk de boosdoener. Het was niet de regen. Omdat de waterpomp twijfelachtig was, en we toch 120 km naar huis moesten rijden, hebben we van de vorige eigenaar een 10 liter jerrycan met water meegekregen, en die had ik voor nood achter de stoel laten staan... Er zat niet veel meer in, ding is dus lek :argue:argue:swear:swear:fy1 GRRR.

Ik heb zo goed en kwaad als het ging met een badhandoek het water eruit gehoost, en daarna de dorpel eraf gehaald, gordel los, en zo goed en kwaad als ging de vloerbekleding omhoog gehaald. Vilt matten eruit en een alle kranten die ik maar bij het oud papier kon vinden eronder gepropt. Ik durf geen raampje open te laten staan, dus ik hoop dat het zo toch nog wat opdroogt.

Echt pech. Ik had zojuist ook een tijdelijk droog onderkomen voor hem geregeld waar die morgen heen zou gaan. Ik zit er nu over te denken om morgenavond toch ff de bestuurdersstoel eruit te halen, zodat de mat helemaal omhoog kan, en er dan ff zo'n gamma-kacheltje in te zetten de hele avond met de ramen op een kiertje..

Balen zeg.. nu maar ff een borreltje voor de schrik :(

Dit is de mijne en ja, daar heb ik hem voor.

dsc_4618_wm-1.jpg

IMG_5733-1.jpg

Bloedmooie ascona!

Misschien leuk als je ff een topic opent over deze wagen. Zo te zien heb je er ook aaridg wat werk in gestoken, hij is zo strak!.

Ok, maar daar heb ik even wat meer tijd voor nodig. Het aantal modificaties is een aardig lijstje, vooral als ik nog wat details aantip.

Dus, volgt!

Super, ik zie namelijk wat uiterlijke eigenschappen die ik ook graag in mijn ascona wil terug laten komen (geen zijlijsten, zwarte raampezen, zwarte B-stijl etc), dus elke info is mooi meegenomen :wub

ik ben niet zn held in forum's maar hier een linkje naar de mijne.

mvg Mats

de ascona staat nu warm binnen, en word voorzien van een nieuwe inlaat.

origineel gepost door asconac20let

mvg Mats

Hele mooie Ascona!! Is het een SR uitvoering? En een lekkere cruisesnelheid van 254:jerry

origineel gepost door asconac20let

mvg Mats

Dat ziet er leuk uit zeg! Misschien interessant voor de andere forum leden om een klein lijstje te maken met modificaties? Ik zie koni's, 2.0 16v met turbo intercooler? schijfremmen op de achteras, dikke stabi-stangen etc etc. mjammie! :P

oke,

intercooler die erop zat was test model btw, er zit nu een grotere op!.

inlaat word een inlaatcollecter, berekend en hoop die deze week af te hebben.

specs van mijn ascona:

op papier: 1900 sr uit 1977, gekocht met een 2.0 16v (c20xe) maar deze had oliedruk problemen, bleek later door de kleppendeksel te komen ( dubbele ruimte zat vol met troep wat in de oliepomp kwam waardoor plunjer vast ging zitten).

nu:

c20let vmax chip.

qsp large intercooler.

400cc injectoren.

3,8 brandstof druk.

18s getrag bak.

turbodruk meter, temp meter, mengsel meter.

binnekort dan andere inlaat.

motor ruimte is gespoten bij schade bedrijf.

uitlaat met 1 eind demper. pijp dikte is 73 als ik me niet vergis!

onderstel:

extra korte koni's voor (gele)

gele koni's achter.

honda accoord 1988 geventileerde schijven voor (brembo)

volvo 240 turbo 4 pots klauwen voor (girling)

powerflex rubbers/bussen onder de hele auto!.

versterkte draagarmen en ophangen onder de hele auto!.

dikkere stabi voor (blauw gecoat, zo ook achterstabi en panardstang)

bmw 316 achter remschijven.

Mercedes 123 type klauwen achter.

gevlochten remleiding vanaf hydraulische handrem tot achteras.

remdrukverdeler.

hydraulische handrem.

nieuwe remleiding onder de hele auto.

azef 16 inch et30, bandenmaat 225 x 40/16

alle draagarmen,stabi's,stangentjes is gestraald,daarna verstevigd en gecoat of gespoten!.

Recaro gsi interieur in nieuwstaat.

kabelboom zeer netjes weg gewerkt!.

auto heeft slechts 57k gelopen.

Impressive!.

Het interieur is inderdaad nog heel mooi. Zat dat in de wagen toen je hem kocht? of ergens gevonden? Waar vindt je nog zo mooi zou je zeggen.

Dat stralen van het onderstel, dat is zeker noodzakelijk omdat je anders niet overal goed bijkomt? Zat er veel roest op?

Hierzo de plaatjes van Matz' Hyves pagina:

812356344_6_pU6P.jpeg

795483326_6_k2_c.jpeg

719372924_6_VhOa.jpeg

719372959_6_iHby.jpeg

719372980_6__okJ.jpeg

713752359_6_mPmm.jpeg

713752381_6_9dxT.jpeg

707645293_6_WGyt.jpeg

707645607_6_KGjK.jpeg

707646003_6_YEw6.jpeg

707646488_6_NK5L.jpeg

Quote:
origineel gepost door McLambo

Impressive!.

Het interieur is inderdaad nog heel mooi. Zat dat in de wagen toen je hem kocht? of ergens gevonden? Waar vindt je nog zo mooi zou je zeggen.

Dat stralen van het onderstel, dat is zeker noodzakelijk omdat je anders niet overal goed bijkomt? Zat er veel roest op?

Ik dacht, als ik toch bezig ben wil ik het ook ineen x goed doen. ik heb btw een pagina aangemaakt met alle foto's erop. en mijn ascona is aan de onderkant strakker dan de buitenkant als het waren. daar ben ik van een kant wel blij mee van de andere kant is het wel kl*te.

Terug
Naar boven