• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Show hier je ascona

dank je. ik heb de auto 7 jaar in bezit, gekocht met 78.000 km op de teller. Nu 104.000. was 100% standaard toen ik hem kocht. Op de 2e foto zitten de "apk" achterlichten er nog in ( normaal zijn die ook zwart) en staat de schroefset op standje maximum zodat ik makkelijker mijn brug op kan:P

asciblok.gif

MVC-867S.jpg

MVC-865S.jpg

com/images/eaa9bf7d-Kopie__2__van_PI.jpg[/IMG][/URL]

com/images/eaa9bf7d-Kopie__2__van_PI.jpg[/IMG][/URL]

wel in apk-trim

Origineel gepost door pascalab

Kijk zo was ie toen ik 'm nog had....

Ik heb deze auto bijna 5 jaar gehad en toen ik 'm kocht was alles origineel. Er zat toen een 1.6s in met een 4 bak. Deze is later vervangen door een 2.0s uit een rekord. Daarna hebben we 5 bak en de achter as van een manta b gsi er onder gezet (daarom steken de achter wielen 3 cm meer uit dan de voorwielen). De voorremmen zijn toen vervangen door schijven en remklauwen van een kadett gsi. We hebben er toen ook een complete simons sport uitlaat onder gezet met een aangepast uitlaatspruitstuk van een rekord 2.0s. De wielen zijn borbet A 's. Ook hebben we de auto 5,5 cm verlaagd (jamex). De koplampen zijn toen vervangendoor H4 lampen ( en als je goed kijkt zie je dat de ene van bosch is en de ander van een ander merk is .....)

10007328nz.jpg

maar zeg nu eerlijk, dit is toch mooier dan geel met zwart.....

100007222st.jpg

Hier mag je 50 km/h...

inderdaad dat is dezelfde ascona. ik heb hem van Henk V. gekocht. dat was m'n leermeester in de opel garage Nijkerk.

hij heeft er een 2.4 ingebouwd. en helaas overgerolerd in geel zwart. groen was inderdaad veel mooier.

de uitlaat en bak zitten er nog steeds zo onder. net als de rest van wat u er aan had veranderd. alleen de motor en verf zijn veranderd. echt jammer van de verf inderdaad.

maar ik ben van plan om hem weer op te knappen. en dan wordt die denk ik zwart met veel chroom. maar eerst ff goed sparen.

Origineel gepost door Let-Vectra

and here my Ascona-C Turbo

Bj 87 GT-Sport

Azev-A 9x16 ET0

120mm Front...90mm Rear

Koni eibach

Lotec III

ascona-let%20vorn.jpg

Mooie Ascona :thumbup

Origineel gepost door W-ber

dank je. ik heb de auto 7 jaar in bezit, gekocht met 78.000 km op de teller. Nu 104.000. was 100% standaard toen ik hem kocht. Op de 2e foto zitten de "apk" achterlichten er nog in ( normaal zijn die ook zwart) en staat de schroefset op standje maximum zodat ik makkelijker mijn brug op kan:P

asciblok.gif

MVC-867S.jpg

MVC-865S.jpg

dit zijn de C1 achterlichten, niet?

leuk ding... ik heb nog zo'n achterplaat voor tussen de achterlichten in.

maar jij bent toch niet van plan deze origineel terug te bouwen o.i.i.g. de achtersteven?

naja.. je weet, leuke bak hoor!

Origineel gepost door nick1987

Origineel gepost door pascalab

Kijk zo was ie toen ik 'm nog had....

Ik heb deze auto bijna 5 jaar gehad en toen ik 'm kocht was alles origineel. Er zat toen een 1.6s in met een 4 bak. Deze is later vervangen door een 2.0s uit een rekord. Daarna hebben we 5 bak en de achter as van een manta b gsi er onder gezet (daarom steken de achter wielen 3 cm meer uit dan de voorwielen). De voorremmen zijn toen vervangen door schijven en remklauwen van een kadett gsi. We hebben er toen ook een complete simons sport uitlaat onder gezet met een aangepast uitlaatspruitstuk van een rekord 2.0s. De wielen zijn borbet A 's. Ook hebben we de auto 5,5 cm verlaagd (jamex). De koplampen zijn toen vervangendoor H4 lampen ( en als je goed kijkt zie je dat de ene van bosch is en de ander van een ander merk is .....)

10007328nz.jpg

maar zeg nu eerlijk, dit is toch mooier dan geel met zwart.....

100007222st.jpg

Hier mag je 50 km/h...

inderdaad dat is dezelfde ascona. ik heb hem van Henk V. gekocht. dat was m'n leermeester in de opel garage Nijkerk.

hij heeft er een 2.4 ingebouwd. en helaas overgerolerd in geel zwart. groen was inderdaad veel mooier.

de uitlaat en bak zitten er nog steeds zo onder. net als de rest van wat u er aan had veranderd. alleen de motor en verf zijn veranderd. echt jammer van de verf inderdaad.

maar ik ben van plan om hem weer op te knappen. en dan wordt die denk ik zwart met veel chroom. maar eerst ff goed sparen.

Succes er mee ben benieuwd !!! Toen ik 'm kocht was ie helemaal origineel.... die toerenteller heb ik er later ingezet en is van een ascona sr... en de bak die bij de handrem zit (met de sigarette aansteker) is ook origineel alleen hij paste niet meer om de de 5 bak van de manta gsi iets langer was.... als je nog meer wil weten kan je mij altijd mailen

Groeten Pascal

@ asconaberlina

Deze achterlichten zitten er alleen in tijdens de APK , foto is op de zaak gemaakt. Normaal staat hij veel lager en zitten er zwarte gecoate lichten in, net als de achterplaat, das ook gewoon een reflector maar dan gecoat.

bedankt iig voor je lof, heb er veel werk van gehad, maar eerlijk is eerlijk je moet hem in het echt zien, dan ziet de lak er veel mooier uit dan op de foto. En het geluid van open kelken is erg mooi vindt ik zelf.

Terug
Naar boven