• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Show hier je ascona

ha die collega opel-freak's,ik ben zojuist een member geworden van het forum der opel-hemel,ik heb een b-ascona een tijdje geleden gekocht en ben er nu flink aan bezig,lekker laag,komt een andere motor in het vooronder,een 2.4 ligt al te wachten op een nieuw kleurtje en om zijn pk eens op het wegdek te leggen en volgende maand wordt hij strak gezet en zijn kleur weer op orde gebracht,ik heb gisteren er een nieuw setje ats-cup 15" eronder geschroeft,nou ik zal regelmatig een up-date geven van mijn "tomaat" is zijn bijnaam,ik heb al een "sinaasappel" gehad(b-ascona 2.0E) maar ging 4x over zijn dak bij glad weer,ik heb ook een "druifje" gehad,tijdje terug ingeruild en is afgelopen zaterdag verkocht aan een liefhebber van het brute geweld(c-kadett coupe 2.4 op weber"s)nou vrienden,tolidokie en tot een meeting,hieronder(hopelijk) een link naar mijn "tomaatje"

ha die Makko,ja op de foto's staan de classics nog op,maar toen ik pizza's ging halen,raakte ik 7x de grond hier in oosterhout op de heuvel(soort markt)dus vandaar dat er nu ats-cup eronder liggen,zal van de week weer eens wat foto's van de "tomaat"maken,en op je vraag van de andere ascona,klik deze link maar aan,maar schrik niet,helaas is de sinaasappel naar de eeuwige autojachtvelden,los balos,amigo,chiao

Ja die Ats Classics was inderdaad niet mee te rijden.

Nu heb ik 15" eronder en een Groep A uitlaat maar dan nog is het krap met drempels.

JA ROBBIE 1974,IK HEB ZE ER OOK ONDERVANDAAN GEHAALD ,HEB ER NU EEN NIEUW SET ATS-CUP ERONDER,JA DE WIELENKUIPEN ZIJN NU WEER LEKKER VOL,IK HEB OOK EVEN WAT FOTO'S VAN MIJN "DRUIFJE" GENOMEN,AFGELOPEN ZATERDAG IS HIJ VERKOCHT,OOK AAN EEN OPELFREAK,IK GUN HEM DE C-KADETT WEL,TOFFE GOZER NET HET AUTOHART OP DE GOEDE PLEK,LOS BALO'S AMIGO,CHIAO

Ook een mooi bakkie.

Daar passen de Atsjes beter onder.

Altijd goed om te weten wie hem overneemt, vooral als het ook een Opel liefhebber is.

Bij deze mijn ascona:

P1000352internet.jpg

P1000353internet.jpg

P1000354internet.jpg

Mcg,

Mark:D

;) Hallo alle opel vrienden ik ben hier nieuw dus zal ik me maar even voorstellen!

Mijn naam is dus STEFAN en kom uit Breda.

Mijn grootste faforiet is de ascona,ik heb ongeveer 7 B tjes behad maar nu ben ik in bezit van een

ASCONA A :cool:

Ben er nog mee bezig (opknappen) er komt een 2.2 met een 5 bak in,deze staat al helemaal klaar.

Pook van de bak heb ik ook al ingekort dus volgens mijn berekeningen komt ie in het orginele gat:hmmz

groetjes.

ha die Stefan,welkom op het asconahoekje en ook nog een bijna stadsgenoot,helemaal top,mijn ascona komt een 2.4i in het vooronder met natuurlijk een 5 bak eraan geschroefd,veel plezier op het forum en los balos,amigo

Met grote ogen zit ik hier te kijken naar iedereen die nog een Ascona heeft.Helaas heb ik hem niet meer,maar wel wat foto's van mijn Ascona B uit 1977.

De foto's zijn van 1989 en 1990 en gescand van originele foto's.

Het was een 1.6N.

De chrome bumpers had ik vervangen voor kunstof zwarte bumpers.Ook de grille had ik vervangen voor een grille met grove openingen.De oude grille met het chrome randje heb ik hier nog op zolder liggen.

Maargoed,genoeg gepraat,hier de foto's...........

groetjes Marcel.

img015.jpg

img014.jpg

asconaB004.jpg

asconaB002.jpg

img012.jpg

Ja ,dat klopt!Die was van mijn buurjongen.Later heeft hij de auto helemaal gestript,echt helemaal,en een Omega blok er in gezet en versnellingsbak van een Omega.

De auto is (of was eigenlijk) gespoten in parelmoer zwart.Een ongelooflijke mooie wagen was dat.Ook weer de stickers er op gezet van SPORT

Helaas leeft deze wagen ook niet meer.Kenteken was GV-38-PS .

Er stonden dus twee super Ascona's voor de deur.

Heb af en toe wel eens heimwee naar de Ascona.Vooral als ik er eentje in het echt zie rijden.Het allermooiste van de Ascona vond ik het optrekken.Het kontje ging omhoog ipv naar beneden.Super gewoon.

De Sport van m'n buurjongen begon met GV.

Het leuke was dat de kentekens op elkaar leken.Simpel gezegt:

DJ-81-GV (Ford Taunus van m'n vader)

GV-38-PS (de Sport)

38-PS-15 (oranje)

Ik zal kijken of ik nog een andere foto heb waar het kenteken in z'n geheel op staat.

gr Marcel.

ha die mark vds car-hifi,wat een ongelovige mooie kleur,en alle lijstjes er nog op,echt een hele mooie,de velgen staan er heel netjes onder,als je er ooit van af wilt,mail me even ,stamp ik mijn porsche buiten de garage en gaat jouw supermooie ascona er naar binnen,je hebt echt een topper,veel plezier ermee en houd hem aub heel,er zijn er al zo veel plat gereden,los balos,amigo:afro:afro:afro

origineel gepost door rottierood

Met grote ogen zit ik hier te kijken naar iedereen die nog een Ascona heeft.Helaas heb ik hem niet meer,maar wel wat foto's van mijn Ascona B uit 1977.

De foto's zijn van 1989 en 1990 en gescand van originele foto's.

Het was een 1.6N.

De chrome bumpers had ik vervangen voor kunstof zwarte bumpers.Ook de grille had ik vervangen voor een grille met grove openingen.De oude grille met het chrome randje heb ik hier nog op zolder liggen.

Maargoed,genoeg gepraat,hier de foto's...........

groetjes Marcel.

img015.jpg

img014.jpg

asconaB004.jpg

asconaB002.jpg

img012.jpg

toch blieft zo'n spoilertje op de achterklep mooi:D :thumbup

origineel gepost door spy675

ha die mark vds car-hifi,wat een ongelovige mooie kleur,en alle lijstjes er nog op,echt een hele mooie,de velgen staan er heel netjes onder,als je er ooit van af wilt,mail me even ,stamp ik mijn porsche buiten de garage en gaat jouw supermooie ascona er naar binnen,je hebt echt een topper,veel plezier ermee en houd hem aub heel,er zijn er al zo veel plat gereden,los balos,amigo:afro:afro:afro

Hoi,

Dank je voor de leuke reactie!!

Ik mag zeggen dat ik veel plezier beleef aan deze ascona. De koets zat volledig in de eerste lak toen ik de auto kocht een half jaar geleden. Afgelopen weekend heb ik keienvanger en achterwandje over laten spuiten ivm deukje in de achterwand en steenslag op de

keienvanger.

Ik rijdt er momenteel dagelijks in. Hoewel ik weet dat dat eigenlijk zonde is..

Tis een redelijke vlotte Ascona met daarin een gechipte 2.0 16V, fabrieks 4-2-1 spagettie en groep a.

etc etc, interieur is het mooiste aan de hele auto. Origineel en smetteloos.

Ik rijdt er dagelijks in om mijn C kadettjes te sparen. Van de andere kant is de ascona te mooi voor dagelijks (in mijn beleving).

Mocht je serieus interesse hebben dan zou je me eens moeten u2u'en, mailen of bellen

Mvg,

Mark

vds_luidsprekerbouw@hotmail.com

06-19820388

Na al dat B Ascona geweld durf haast mijn C tje niet te laten zien.

Heb dus een C Ascona 1.6SH 2 deurs automaat Berlina uit 83.

Volgende maand gaan er nieuwe wielranden in (valt op de foto's niet echt te zien maar ze zijn nu knap slecht)

Ik heb de auto nu bijna 5 jaar(toen kocht je ze echt nog voor een prikkie) en in al die tijd zo'n 60000 km met m gereden.Technisch nooit wat mee gehad maar de roest begint nu hard toe te slaan.

Gelukkig blijft de bodem goed,eigelijk alleen de wielranden en de linkerdeur wordt minder.

DSC00818.JPG
ascifront.jpg

P1010004.jpg
ascikontje.jpg

Klopt helemaal.De spoiler op de achterklep kwam van een Manta vandaan.Maar evengoed heb ik hem er toen op gezet.Ik was toen een jaar of 19.

Mijn allereerste Opel.De Ascona was toen 11 jaar oud en net de 100.000 gepasseerd.

bouwjaar was 1977.

(mis hem nog steeds).

gr Marcel.

Terug
Naar boven