• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Show hier je ascona

dit is de mijne.

op kenteken een 19s automaat uit 1975.

inmiddels is de automaat vervangen door een 5 bak.

in januarie ga ik aan de restauratie beginnen.

Foto-IPDTAYM7.jpg

Die is echt mooi...komen herinneringen naar boven bij mij en mijn broer. onze eerste Ascona was dezelfde kleur geel.

Succes met restaureren en wie weet komen we mekaar wel eens tegen op een meeting.

origineel gepost door owidio

een kameraad heeft zijn ascona even wat veranderd.

echt gaaf geworden, zie hier de verschillen van voor en na.

mijn_fotos.html
[/URL]

en nu!!

mijn_fotos.html
[/URL]

hij is er nog niet helemaal klaar mee, nummer 7 moet er nog op en nog wat meer stickers

maureen

die eerste foto is ook wel vet!

origineel gepost door Makko

Die is echt mooi...komen herinneringen naar boven bij mij en mijn broer. onze eerste Ascona was dezelfde kleur geel.

Succes met restaureren en wie weet komen we mekaar wel eens tegen op een meeting.

ik hoop dat hij voor de zomer gespoten is dan kan ik in ieder geval naar sevenum en roermond volgend jaar.

maar dat hij gaat verschijnen op diverse meetings dat is zeker.

dus we gaan elkaar zeker wel tegenkomen.

Dit is mijn ascona. Al 2 jaar in mijn bezit, en 1,5 jaar in restauratie. Veel aan gelast, staat bijna weer strak.

2liter

dubbele webers

groep A uitlaat

rolkooi

bumper loos

poly 400 motorkap

Hij word donkergrijs gespoten met zijdeglans zwarte motorkap, raamomlijsting, gedeelte bij achterlichten.

ramen tinten.

Ik zoek eigenlijk nog een mooi setje sportstoelen.

maar da komt nog wel;)

Nuja, dan ook mijn asconaatje showen.

Een C-ascona 1.6S HB uit 1983.

Ik heb 'm nu 2 jaar en een beetje. Toen ik 'm kocht stond er 32500km op de teller met onderhoudsboekje en daarin stond van elk jaar een beurt met km-stand. Elke keer 1000 tot 1500km erbij....

Nu staat de teller op ±64000km.

Hij heeft nog het kenteken deel 3 achter de spiegel zitten, de originele radio zit er nog in, en de eerste stickers zitten er ook nog op (dealer sticker, roestwering, NL, oliepeil regelmatig checken enz.)

Ik heb er nog niet veel aan gedaan, eigenlijk alleen een beetje onderhoud, wat hoezen, bougies filters olie, dat soort dingen. Oja, de grill en de trekhaak zijn niet origineel en ik heb er hulpveren onder gezet

Hier te zien in Noorwegen afgelopen voorjaar:

PICT0433.jpg

PICT0434.jpg

PICT0466.jpg

PICT0488.jpg

PICT0637.jpg

PICT0638.jpg

PICT0653.jpg

PICT0701-1.jpg

PICT1286.jpg

Maar eigenlijk rijd ik altijd met dakdragers:

Ascona-Origineel.jpg

Quote:
origineel gepost door Ascona C GT jubilee

Dit is mijn Ascona C van Bj. 1987 volgens 2e eigenaar een jubileum uitvoering, mocht iemand meer over deze uitvoering weten laat het me even weten.

(djneo_chaos@hotmail.com)

Zo te zien is het gewoon een GT,een jubilee uitboering was meer een wat luxere variant,had,13 inch honingraatvelgen en het velours interieur van de GL.De GT is meer de sportievere variant.

Leuke wagen trouwens,mooi om te zien dat de C Ascona eindelijk meer waardering begint te krijgen.

Dit is mijn Ascona C van Bj. 1987 volgens 2e eigenaar een jubileum uitvoering, mocht iemand meer over deze uitvoering weten laat het me even weten.

Uitgerust met zender spoilerset er omheen, Ats velgen, verlaagd en een gt interieur.

Alleen jammer dat er standaard een S1.8NV in hangt maar ik ben nu bezig met opknappen dus waarschijnlijk hangt er straks wat anders in.

Ascona 1

Ascona 2

Ascona 3

Ascona 4

Ascona 5

ik vind t wel een hele knappe Ascona :wors

Deze is ooit in de 80-er jaren van mij geweest. Een originele 2.0SR. Leuke auto, maar volgens mij bestaat ie niet meer.:hmmz

Scannen0037%20-%20kopie%20-%20kopie.jpg

Untitled-41%20-%20kopie.jpg

origineel gepost door silver-vectra-sport

dit is de mijne.

op kenteken een 19s automaat uit 1975.

inmiddels is de automaat vervangen door een 5 bak.

in januarie ga ik aan de restauratie beginnen.

Foto-IPDTAYM7.jpg

Dit was mijn eerste liefde deze kocht ik in 1987 en dit was mijn eerst project.

Een 19N orgineel blauw met een vinyl dak.

Deze heb ik omgebouwt tot een 19SR.

Ik heb er nog spijt van dat ik hem ooit verkocht heb.

Foto-PMBKH3IL-D.jpg

Uitgerust met zender spoilerset er omheen, Ats velgen, verlaagd en een gt interieur.

Alleen jammer dat er standaard een S1.8NV in hangt maar ik ben nu bezig met opknappen dus waarschijnlijk hangt er straks wat anders in.

Ascona 1

Ascona 2

Ascona 3

Ascona 4

Ascona 5

leuke c,

vind de velgen cool bij deze wagen, zie je niet zo vaak... :wub

origineel gepost door mauscona

die blinkt nog mooi,

hou wel van goed bijgehouden rood.

Eerlijk gezegd is deze al een keer volledig opnieuw gespoten. De verkleuring viel wel mee, maar een aantal panelen waren verroest. Daarom is alles aangepakt.

Zie hier onze Ascona's

www.freewebs.com/rvanhezel

Ik heb ook nog iets van één van jullie ascona's!

Ik heb de FF-12-ZF gehad,ik ben ook degene die de auto opnieuw heeft laten spuiten.Hier wat foto's zoals ik hem reed.

(lees ook ff jullie gastenboek)

Vlak na opbouw

a2.jpg

a1.jpg

En zoals ik'm uiteindelijk verkocht heb.

a3.jpg

a5.jpg

a6.jpg

a0-1.jpg

a9.jpg

a7.jpg

a8.jpg

origineel gepost door corres

is nou van @Robbie1974 dacht ik.

volgens mij heb je em niet met deze setup verkocht toch?

Ja hij is destijds zo verkocht maar degene die'm gekocht heeft er veel af gehaald,tot mijn grote verdriet.

Ik heb'm destijds helaas onder vervelende omstandigheden moeten verkopen,deze auto was mijn kindje.

Terug
Naar boven