origineel gepost door Seth
Hey iedereen,
Ik heb van gisteren een schenking van mijn vader gekregen nl. zijn Opel Diplomat E 2800i
Gaaf machientje hoor voor die tijd: elek ruiten, servo, leren open dak, luchtdrukvering, RWD, ...
Staan nog maar 107.000 km op maar mijn vader heeft er 20 jaar niet naar omgezien dus ga hem proberen een beetje in orde te maken zonder al te veel kosten.
De dingen die zeker gecontroleerd moeten worden zijn:
- Versnelling (boite) lekt en de boite is reeds vervangen,
- Motor loopt tegen het rode op (heb hem net op tijd kunnen afzetten),
- Uitlaat is een zeef moet ik met Gun-Gum (of hoe heet dat plakken),
- Moet opnieuw afgeregeld worden,
- en VEEL roest,
Dat van de versnelling moet te doen zijn alleen maar ik zou niet weten hoe of wat ik moet nakijken. Waarschijnlijk de koelvloeistof opnieuw bijvullen, olie eens nakijken, Uitlaat moet peace of cake zijn en dat afregelen laat ik zo want hij rijdt eigelijk nog heel goed (al zit er niet ZO veel power meer achter).
Wat ik met de roest moet doen, men zegt dat ik dan de deuren eruit moet slijpen, platen moet laten maken op maat, erop lassen en dan laten herspuiten... Dat zie ik ECHT niet zitten, de roest zit overal denk ik. Oppervlakking onder de motorkap en de koffer maar de deuren zijn er het ergst aan toe...
Moest er iemand raad of tips weten op deze probleempjes, mag je me altijd een e-mailtje sturen
nick.brosens@telenet.be
Groetjes
hee bekende diplo ben ik ook nog achteraan geweest stond toen op speurders of kapaza kan da kloppen