• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

show hier je big opel

tja.. wat voor de èèn een mankement is, en een probleem. is voor de ander een peuleschil...

met andere woorden.... voor de èèn een Lijk van een wagen, voor de ander een Pracht exemplaar.

Ons nieuw speeltje

[youtube:1bys2ur0]

Sennielijk046_zpsf056a4d4.jpg

Sennielijk045_zpsfd64385e.jpg

Sennielijk044_zps28fb3a55.jpg

Sennielijk043_zps4502a7b4.jpg

Sennielijk042_zps4dee18e0.jpg

Sennielijk049_zps0195cb4c.jpg

Sennielijk048_zps17fd40bd.jpg

Sennielijk047_zps7d7f4d9b.jpg

Sennielijk063_zpsd21b3199.jpg

Sennielijk056_zps81b07e58.jpg

Sennielijk052_zps47118b9a.jpg

Sennielijk051_zpsc19ccc08.jpg

Sennielijk035_zpse38f5a31.jpg

Sennielijk028_zpsbc407f70.jpg

Sennielijk018_zps06c196fc.jpg

Sennielijk019_zpsd63d9cda.jpg

Sennielijk031_zpsf2fbbf67.jpg

Sennielijk032_zpse0c7bf98.jpg

Ik ben sinds afgelopen vrijdag in het bezit van een Rekord E2 uit 1985 met maar 84300 km op de teller. Waarschijnlijk is de kilometerstand origineel aangezien de banden die eronder zaten uit 1991 kwamen :D .

De auto is een keer overgespoten, wat erg netjes is gedaan. De dorpels zijn daarbij vervangen en bij de veerpoten is er al een en ander gelast. ook zit er een nieuwe uitlaat onder van voor naar achter.

Toen ik de auto ging halen heb ik er even andere wielen onder gezet (gescoord via marktplaats) omdat die ouwe banden levensgevaarlijk waren.

Plaatjes bij het praatje:

Foto-XUKBPTSL.jpg

Foto-CP6TG8PB.jpg

Foto-YMKLU8JV.jpg

Foto-MCK4JWCQ.jpg

Hier mijn Senator A2 3.0E CD met LPG

Orginele nederlandse CD uit 1985 met alle opties ( koplampwissers heb ik verwijderd )

Waren bij aanschaf wel wat puntjes die gerepareerd moesten worden maar ondertussen werkt alles.

P1050243.jpg

P1050248.jpg

P1050246.jpg

P1050244.jpg

P1050241.jpg

Sins vrijdag ben ik trotste eigenaar van en orgineele irmscher senator .

Heb de auto in zuidduitsland gehaald en meteen 540 prettigge kilometers me gemakt.

Het is na 20 jaar nog altijd en sublime reisauto.

Hij hoeft zich niet te verstoppen voor de nieuwe audis en bmws.

Naar 540 km uitgestapt en had gemakkelijk nog ens die toer kunnen maken.

Irmscher022.jpg

Irmscher015.jpg

Irmscher013.jpg

heb ook wel keer in zo`n stoeltje gezeten... helaas niet mijn stoeltje...

pracht bolides.. en dat blijven het!

veel plezier ermee, en vast nog wel een paar mooie km`s ;)

Natuurlijk, heb jaren naar en echte irmscher gezocht nu ga ik hem helemal klaar maken.

moeten en paar dingen aan gelast worden maar voor de rest en schitterende auto.

Gelukkig heb ik twee maanden geleden in luxemburg en senator in precies de zelfde kleur gekocht waarvan alle lakdelen alle in topstaat zijn.

Nu ga ik de portieren ruilen , links en nieuwe koker en nieuwe wielrand achter inlassen dan heb ik weer en fantastische auto, rijden doet hij nu al als en nieuwe.

De wielen ga ik nog ruilen tegen en paar 18 " en iets grotere remmen op bouwen , met de orgineele 24 klepper remmen ben ik nooit tevreden geweest.

Irmscher026.jpg

Ziet er op de foto inderdaad nog goed uit peter, ben erg benieuwd naar de vorderingen dus hou ons maar op de hoogte, begin deze winter waarschijnlijk ook aan mijn commodore.

Dat zou ik zeker doen.

Als je nog iets nodig hebt voor de commodore geef maar en seintje , heb hier nog van alles liggen.

Gr. Peter

zal ik zeker doen peter,heb jij die delorto,s nog van de oude motor van ron. of heb je die verkocht, ben op zoek naar iets van webers of delorto..

Gr. Pascal,

voederbiet

Dat klopt, heb nog nooit en gewoone auto langer dan een maand gereden.

Op dit moment heb ik nog de groene rekord d coupe, die ga ik misschien deze winter nog ens ombouwen op dit moment zit er geen motor in , die heb ik in de ranger van mijn zoon gestoken.

DSC_2470.jpg

DSC_3321.jpg

of als iemand mij mijn prijs betaald word hij ook verkocht.

Dan heb ik op dit moment nog de irmscher senator, de commodore en en roestvrije senator B met maar 88000 km ook al verbouwd met evo 500 interieur , irmscher uitlaat en en paar andere leuke speeltjes.

vpal2000

jij hebt ook n mooie commodore.

maar en 6 zylinder met dubbel carburateur zoe ik vandaag nooit meer doen, veel te moeilijk aftestellen, grote zuipers en ik ken al 3 mensen waar de carburateurs in brand geslagen zijn.

de motor van ron is toen kompleet verkocht , liep perfect maar verbruikte veel te veel.

Minimal 1 op 6,5 en met de open k & n filters moest je hem altijd erst 5 minuten warm laten lopen voor dat hij fatsoenlijk liep.

de nieuwe motor is gewoon fantastisch, max. verbruik 1 op 10 zelfs bij 250 km/h.

Mijn droom is en bitter cd met corvette zr 6 blok maar met de commodore ben ik ook heel tevreden.

de commodore moet uiteraard nog mooi worden, ha ha, zit links en rechts plakband om de auto bij elkaar te houden. heb hem nu bijna 2 jaar en ben tot nu toe bezig geweest om onderdelen bij elkaar te vinden,

ben inderdaad nog altijd aan het twijfelen wat ik doe met de motor, we zullen zien.

Terug
Naar boven