• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Show hier je C20NE en 20SEH

origineel gepost door geert666

dfat zijn uitgedraaide ne zuigers? Ik zou xe zuigers proberen te krijgen of van een let

ik gebruik de deze omdat met standaart let of xe zuigers niet gemaakt zijn voor de kompressie kammer als je goe kijkt zij je bij mijn zuiger de oude vorm van de kompressie ng +deze zuigers zijn al ingereden volgens het blok en hebben maar 100000km

dfat zijn uitgedraaide ne zuigers? Ik zou xe zuigers proberen te krijgen of van een let

dat werkt toch niet in een 8v?

dan gaat de zuiger rare dingen doen door de inkapingen in de zuiger voor de 4 kleppen..

daarom hield corsaboy zijn moter het ook niet vol met let zuigers toch?

origineel gepost door Bart Hoedemaker

Als er nog genoeg wanddikte op die zuiger zit zo, waarom niet? tuurlijk het is me al voorgedaan met 5 mm uitdraaien en de mijne zijn maar 4mm uitgedraaid

origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi

origineel gepost door Bart Hoedemaker

Als er nog genoeg wanddikte op die zuiger zit zo, waarom niet?

de zuigers van nvt_opel gaan wel goed.

maar 16v zuigers in 8v moter niet

Jah ik bedoelde ook zijn uitgedraaide zuigers.

16v zuigers kunnen wel goed gaan maar dienen aangepast te worden.

Ik ben geen voorstander voor het afdraaien van zuigers.. je verzwakt de zuiger alleen maar verder wat dus meer kans op

fatale motorschade oplevert bij een vuldruk motor.

Ik ben zelf meer gecharmeerd van of compressie verlagen met een decompressie plaat of echte gesmede zuigers bestellen

met stalen drijfstangen en goeie lagers king:

origineel gepost door corsaboy

Ik ben geen voorstander voor het afdraaien van zuigers.. je verzwakt de zuiger alleen maar verder wat dus meer kans op

Ik ben zelf meer gecharmeerd van of compressie verlagen met een decompressie plaat of echte gesmede zuigers bestellen

Ja is beter, maar als je weinig centen hebt of iets low budget wil bouwen, dan beter uitgedraaide xe zuigers dan ne.

Maar ieder zijn ding

En het kan ook met ne zuigers

klik

Originally posted by geert666

Ja is beter, maar als je weinig centen hebt of iets low budget wil bouwen, dan beter uitgedraaide xe zuigers dan ne.

Maar ieder zijn ding

klik

geert afdraaien van zuigers is duurder dan een decompressie plaat met 2 koppakingen...

Dat weet jij ook :D

Originally posted by geert666

Maar ieder zijn ding

klik

geert afdraaien van zuigers is duurder dan een decompressie plaat met 2 koppakingen...

Dat weet jij ook :D

vertel ...

origineel gepost door sjoerdie

welk spruitstuk heeft ie gebruikt.. geeft ie nergens aan.

ziet eruit als een standaard ding namelijk

die heb ik ng niet wordt denk ik een zelf bouw een maat van mij heeft een tig staan met backing gas

Zou dit ook werken met een 16v kop? Of gaan de kleppen dan raken?

origineel gepost door nvt_opel

wij hier in belgie zeggen dat zo ik weet niet hoe ze dat in nederland zeggen:agent

Hij bedoeld dat het zaakje heel blijft... paar losse pakkingen vervangen is goedkoper dan je hele onderblok uit elkaar. Geef je gelijk, is niet echt duidelijk hoe hij het formuleert.

Originally posted by Bart Hoedemaker

origineel gepost door nvt_opel

wij hier in belgie zeggen dat zo ik weet niet hoe ze dat in nederland zeggen:agent

Hij bedoeld dat het zaakje heel blijft... paar losse pakkingen vervangen is goedkoper dan je hele onderblok uit elkaar. Geef je gelijk, is niet echt duidelijk hoe hij het formuleert.

het staat er toch echt duidelijk.

2 koppakingen en een decompressie plaat is goedkoper dan het laten afdraaien van zuigers...

En ik vind het een nettere manier helemaal met een vuldruk motor..

Terug
Naar boven