• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Show hier je Calibra

Zeer nette auto. Super strak in de lak! Ik heb mijn Calibra pas eind vorig jaar aangeschaft. Volledige restauratie was niet nodig. Neemt niet weg dat er veel schoongemaakt is en er aardig wat tectyl bij gebruikt is.

Ook de holle ruimtes zijn behandeld. Welk product dat precies was, weet ik zo niet. Heb dat bij een garagebedrijf laten doen. Men had daar een lange slang voor die door de wielkast de koker in ging.

Tijdens het schoonmaken alsmede bij deze behandeling is gebleken dat de auto al vaker in zijn leven een goede anti roest behandeling heeft gehad. Weinig tot geen roest tegengekomen, wel tectyl en was. Gezien de goede staat van de auto is het vermoeden dat dit al bij is gehouden sinds de auto nieuw was (1991).

Enkele foto's:

cali6.jpg

cali7.jpg

cali8.jpg

Probleem zit hem niet echt in de behandeling dat remt het alleen af.

Het probleem is dat hij een paar constructiefouten heeft en zwakke plekken

aan 2 kun je iets doen :1 de dorpelrubber verwijderen(deze is onnodig omdat de wagen zelf al rubber heeft bij de deuren en zorgt er alleen voor dat de dorpels snel gaat roesten.

2 bij de wielkasten achter heb je onder van die plastic kapjes die gewoonweg in een gaatje zijn geklikt (hierdoor gaat in verloop van jaren veel water de wielkasten-koker in waardoor je dat probleem krijgt (Ik ga ze denk ik dit jaar of volgend jaar ook dicht laten lassen omdat ik het risico niet wil lopen dat ik over 2 a 3 jaar weer gezeik krijg.

De rest is gewoon onderhoud,om de tijd zijn wasbeurt en vooral de randen van de wielkasten schoon houden en om de 1 a 1-5 jaar je matten eruit en daaronder heb je zo'n soort van rubber voor de isolatie,Deze gaat op gegeven moment water absorberen.

Ik laat hem na elke 2 jaar nakijken zowel binnen als buiten en heb tot nu toe geen problemen.

Mvg

Ik denk dat je met het juiste onderhoud de roest een lange tijd de baas kunt blijven. Goed schoonhouden en aandacht schenken aan de gevoelige plekken.

De Calibra heb ik puur voor de hobby. Een mooi weer auto zeg maar. Dat houdt in dat hij zeker 90% van de tijd in de (verwarmde) garage door zal brengen. Lijkt me een goede manier om te voorkomen dat de roestduivel grip op de auto krijgt.

Over dat mooie weer: ben ik wel aan toe! In de maanden dat ik de Calibra heb (sinds november 2012) nog weinig kilometers kunnen maken.

De calibra samen met me astra de zomer velgjes ze komen miss onder me cali als ze mooi staan anders koop ik tog maar andere.

20130414145955.jpg

20130414145943.jpg

20130414150500.jpg

Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een mattenset voor mijn Opel Calibra. Die zijn, voor zover ik heb kunnen nagaan, niet meer bij de Opeldealer te krijgen. Hebben jullie ervaring met een aanbieder van mattensets via internet? Is die pasvorm goed? Ziet dat er een beetje origineel uit?

Of heeft een van jullie een (zo goed als nieuwe) originele set in de verkoop... :D

Probeer OPC Nienhaus in Duitsland eens, daar komt mijn mattenset ook vandaan!

Is origineel Opel, en de prijs bijna origineel Opel :jerry

Gr.

Pastra

@Thomastra wrote:Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een mattenset voor mijn Opel Calibra. Die zijn, voor zover ik heb kunnen nagaan, niet meer bij de Opeldealer te krijgen. Hebben jullie ervaring met een aanbieder van mattensets via internet? Is die pasvorm goed? Ziet dat er een beetje origineel uit?

Of heeft een van jullie een (zo goed als nieuwe) originele set in de verkoop... :D

Ik heb dit setje in m'n Calibra liggen.

http://www.nlpower.nl/interieur/automatten/automatten-naaldvilt-tm-op510.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Pasvorm laat niks te wensen over. Past net zo mooi als origineel.

Heb ze ook voor de Corsa B van m'n vriendin en de Astra G van m'n pa gehaald. Ging net zo mooi.

Afgezien van het gebrek aan een Opel logo er op, zou het prima een set kunnen zijn die origineel bij je auto hoort.

Heren,

Ik heb het advies van Pastra opgevolgd. Bij OPC Nienhaus lag nog een setje.

Als het goed is ligt het ondertussen in Duitsland al bij de post. ;)

Prijs was ietwat hoger dan een imitatieset, maar viel me uiteindelijk niet tegen.

Dank voor de adviezen!

Soms, met de nadruk op SOMS, is het best verstandig mijn adviezen te volgen :jerry

Veel plezier met je nieuwe matten!!

Gr.

Pastra

Terug
Naar boven