• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Show hier je Calibra

erg dik, mooiere velgen kunnen er niet onder..

enigste wat de cali echt af zou maken in mijn ogen is een dubbele ronde uitlaat.

zoals dit

123bva6.jpg

verders:wors

Vandaag dan eindelijk een paar foto's van mijn Cali turbo kunnen maken :wub

Hij zit opzich nog goed in de lak maar wat je op de foto's niet ziet is dat op een paar plekken toch de jeugdpuistjes voorzichtig aan het knabbelen zijn. Als ik van opzij de cilinderkop bekijk dan ziet die er zo schoon uit dat het er op lijkt alsof hij redelijk recent nog gereviseerd of vernieuwd is. Pics van de motorruimte volgen pas als ik die netjes op orde heb, momenteel moeten er een paar dingen gespoten en wat andere dingen op orde gebracht of vernieuwd worden :D

Dingen die ik echt verdiend heb door ze op mijn oude Cali zelf in te bouwen en werkend te krijgen zijn de electrische raambediening en BC met buitentemperatuur weergave, plus het goede onderhoud wat ik hem netjes op tijd gaf.

Oud en nieuw bij elkaar afgelopen zaterdag toen de oude opgehaald werd, was me nog een behoorlijk rotwerk om het standaard stuur er weer terug op te zetten :argue:fy1:argue

"Was dat ding toch eens man!" ja I know, ik moet er alleen wel tijd voor hebben :o

Hier nog even mijn voormalige beestje, gaat volgens de nieuwe eigenaar nog voor de APK in februari opgeknapt worden.. mis hem toch ergens wel een beetje

Even later ging ze met de nieuwe eigenaar op weg naar dr nieuwe thuis... heel merkwaardig maar vooral gemengd gevoel heb je dan als je hem na alle tijd, moeite en geld met een ander weg ziet rijden... zou hij er even zuinig op zijn als je er zelf op geweest bent, zou hij even goed onderhouden worden als je dat zelf deed enzovoorts... je zult zeggen het is een levenloos ding maar het is toch ergens een beetje je kindje

Fast forward naar gister morgen toen ik zowat het hele Autoglym programma bij een automaterialenzaak in de buurt gekocht heb á iets over de €100. Schijnt een nogal goede naam te hebben en met het Engelse koninklijke zegel van goedkeuring er op mag het ook wel, de velgen van mijn pa z'n auto zijn er in ieder geval vele malen beter schoon van geworden als met die rommel van Meguiars :o

Getverdegetver wat een vuillak :kewlpics Je kunt trouwens gerust wezen die suffe stickers op de deuren gaan zeer binnenkort er af, die op het linker zijruitje weet ik nog niet

Mag ik jullie voorstellen aan 2 nieuwe vrienden van me die echte blijvertjes zijn

Goed wassen en flink schrobben en dan ziet het er even later (lees: deze foto's heb ik vandaag genomen) zo uit, om door een ringetje te halen :wub

Het kantoor met gek genoeg een facelift airbagstuur. Stoelen en achterbank moeten echt nodig een keer opnieuw bekleed worden vanwege de droogtescheuren maar ik ben voorlopig al blij dat de roest lang niet zo erg is, als ik het chassisnummer goed geïnterpreteerd heb is het een in Finland geproduceerde Cali

Super he zo'n schuif/kanteldak, gaat vandezomer lekker touren worden :worsking:

kent iemand deze of weet iemand waar hij rond rijdt.

heb een poosje in deze snelle bak gereden. top auto

OpelCalibra1.jpg

OpelCalibra2.jpg

:wub

Het is wel niet mijn calibra, maar die van me ouders..

rijd er ook wel eens in dus dacht laat ik die ook eens posten..

de meeste zijn hier toch gek op foto's neem ik aan?? :P

Het is een 2,5 v6, automaat, dus een lekker pittig ding, haha..

288682495_5_AOUu.jpeg

415469507_5_C4rl.jpeg
415469107_5_ncZa.jpeg

groetjesss

ja dat wilt ie niet, en word ook een beetje lastig, want dan ligt de side-skirt op de grond..

zit nu nog maar 1,5 cm tussen de skirt en t asfalt :hmmz

haha... ja dat kan idd ook..

maar dat gaat ie nie doen..

kmag al in me handjes klappe dat ie dit allemaal gedaan heeft, hihi..

hij heeft ook al xenon besteld.. en zitten onder tussen ook chrome angel eyes in..

centrale deurvergrendeling op afstand met zon klapsleutel heb tie ook al erin gefrabriceerd, haha..

paar jaar geleden had ie dat noooooooooooooit gedaan

Mijn calibra , afgelopen zaterdag nieuwe motorkap gekocht !

Moeten nog enkele dingetjes aan gedaan worden , maar dat zullen jullie dan wel weer zien !

Tot nu toe hier het resultaat !

Greeetz Kenny !!!

Ik laat hem wel spuiten , ik haak niet af ;)

eerst alles even monteren en kopen en dan de spuiterij in !

Hoppa ..

Eindresultaat laat op zich wachten , dan post ik opnieuw . Dankjewel GSI freak .. Achterkant is ook nog niet af...:D

die bestikkering was alleen maar virtueel die was niet echt :D

en weet niet of hij daar te koop heeft gestaan ik heb hem 5 jaar geleden verkocht ofzo en was hem toen binnen een dag kwijt :wors

vind het echt jammer dat hij niet meer van mij is echt een beest van een wagen maar ja scheiden dan moet je wel :(

Terug
Naar boven