• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Show hier je corsa C

origineel gepost door CorsaKris

origineel gepost door Aydee

NU had ik nog ff wat ben ff voor die velgen rond gaan vragen

alleen er wordt geadviseert om 16 inch te nemen van wegen je snelheid

met 17 inchers ga je een stuk langzamer en verbruik je meer dan dat je 16 inchers heb (is mij gezegd dan he )

wie heeft hier een reactie op

Ik weet niet waar ze dat op baseren maar dat is je reinste BS:puke

Als jij 17 inch neemt met een maatje band zoals Alphox van 195-45-17 wat overeen komt qua omtrek (welke je uiteindelijke snelheid bepaalt) met een 185/55/15 dan veranderd er niks aan je snelheidsmeter. Je verbruik zal misschien iets meer zijn omdat de banden 1 cm breder zijn.

Duidelijk geen Stiereschijt!

verbruik is hoger/optrekken trager/snelheid minder

ZEER duidelijk te merken is de snelheid.

met de 15" 185/55-15 rij ik makkelijk naar de 185kmh

met de 17" 195/45-17 moeilijk naar de 170/175kmh

met mijn vorige corsa (z14xe) was die 170 zelf moeilijk:P

Zo'n 17" wiel (band + velg) is stukken zwaarder!

Ik heb wel gekeken naar 16" maar blijf m'n 17" Irmschers te mooi vinden :P

wij zijn van 15 inch origineel naar 17 inch gegaan met 195/40/17 bandjes, maar ik heb er echt geen verschil in gemerkt en het is nog maar een 1.2 16v'tje ook.

ik zou dus zeggen, halen die 17" :cool:

grotere velg + bredere band = meer weerstand, meer weerstand is snelheid minder + verbruik meer = logisch toch :jerry

origineel gepost door alphox

wij zijn van 15 inch origineel naar 17 inch gegaan met 195/40/17 bandjes, maar ik heb er echt geen verschil in gemerkt

heb je de top ook uitgeprobeerd?

origineel gepost door MisterGSi

HMMM :hmmz

ik was net van plan om 17" te halen deze week. maar ga nu twijfelen. hoor van alle kanten andere berichten eigenlijk.

Aaaaaaaaaaaaaaah wat moet ik nu???

En weet je het nu al dan???

IK ga tog maar voor de 16 inch

Gewoon kopen wat je wilt ....

Grootte van je wiel maakt écht niet veel uit 15, 16 of 17 inch. Het is eerder de breedte van je band zoals Kris al vermeldde.

Ik rij winters met me standaard 14 inch ......1 op 14.5 ongeveer. 175 bandjes ...

Zomers met me 15 inch ....1 op 12 krapjes ....215 bandjes....

En dat klopt ook, want me zomerwielen zijn echt 10x zwaarder dan m'n winterwielen ....maargoed daar kies je voor :)

origineel gepost door Friebel

nou ik ben van 205/40/r17 naar 195/50/r16 gegaan en merk echt wel verschil.. 1.2 16v..hij is toch echt wat sneller vooral van 60 naar 100 gaat makkelijker en lijkt wel of die iets minder moeite heeft.. en verbruik is geloof of het of niet ook minder geworden.. dusja

Dat is eigenlijk heel raar. Het verschil mag nauwelijks te merken zijn daar de diameter van het geheel maar 5mm verschilt en in het nadeel is van de 195/50-16. Met de 17inchers moet je harder optrekken.

205/40-17 = 432+2x82 = 596mm

195/50-16 = 406+2x97.5 = 601mm

Het is ook voornamelijk hoe grooter de velg hoe zwaarder en hoe zwaarder hoe meer moeite hij heeft om op te trekken

Ik had denet ff velgenland gebeld en hij zij het kan wel maar het verschil is er gewoon 100% hoe zwaarder hoe trager

Nah ik denk dat ik woensdag ,maar ff langs de bandenboer ga en bragen wat hij adviseerd. :hmmz

Ik denk toch dat ik dan maar voor de 16" ga. maar op zich lijkt me 17" weer mooier:o :hmmz

Hahahahaha

Jullie horen het van me :P

17 is erg mooi, maar onder een corsa vind ik het net weer ff iets te groot. Dan lijkt alles zo uit proporties. Ik zou dan toch maar voor de 16 gaan als ik jou was. Maar dit ligt ook aan de type velg.

alshet goed is en ik heb geld komen deze er volgende maand op

195/45/16

39425086_1.jpg

origineel gepost door Njoy_Corsa

origineel gepost door alphox

wij zijn van 15 inch origineel naar 17 inch gegaan met 195/40/17 bandjes, maar ik heb er echt geen verschil in gemerkt

heb je de top ook uitgeprobeerd?

nee maar die he bik ook nog nooit uitgeprobeerd met winterbanden :P

als k dat met de corsa doe, dan flipt m'n bijrijdster :P in de astra merkt ze het niet als ik hard rijd :P

We zien wel allemaal eigelijk heb iedereen zijn favoriet

maar de meeste dealers vinden 17 inch best wel groot voor een corsa

Anywayzz ik kom net van lynx car af

3mei komt me nieuwe uitlaat eronder het wordt een systeem van simons...demper tussendemper en een sierstuk ovaal lekker strak tegen de bumper aan gemonteerd

Moet je ff laten weten hoe het klinkt als het eronder zit. En wat de kosten zijn, en wat het doet met je acceleratie:P:P

Wil ook zoiets nog hebben. Eerst die auto laten spuiten

king:

origineel gepost door Titanium

Moet je ff laten weten hoe het klinkt als het eronder zit. En wat de kosten zijn, en wat het doet met je acceleratie:P:P

Wil ook zoiets nog hebben. Eerst die auto laten spuiten

king:

Ik u2u je wel ff voor de kosten

Hij doet een beetje vaag die u2u

anders add je me bij msn tattoo_a@live.nl

Net aangehouden doort de politie

boete van 90 euro :fy1:fy1

me vooramen warn te donker en het garage bedrijf zij dat het goed was

nu moest ik het er af halen maar tog nog die 90 euro boete gekregen slaaaat nergens op

origineel gepost door Aydee

Net aangehouden doort de politie

boete van 90 euro :fy1:fy1

me vooramen warn te donker en het garage bedrijf zij dat het goed was

nu moest ik het er af halen maar tog nog die 90 euro boete gekregen slaaaat nergens op

balen man!!

mijn ramen zijn afgelopen weekend gedaan.

ook corsa C

achterramen gewoon pikzwart voor ook getint. kheb geen idee hoeveel procent maar jongen zei (had het zelf ook zo op ze auto) dat die goedgekeurt was. maar tis wel vrij donker maar ik vind et super. Hebben ze et bij jou gemeten op et blote oog kan je niet zeggen of et donker is he?

kzal van mijn corse eer daags foto's maken zet ik ze ook hier bij kan je et zien

groeten jeroen

Terug
Naar boven