• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Show hier je corsa

Hallo allemaal,

ik ben pas lid geworden aangezien ik dit forum pas heb ontdekt. Ik wilde graag mijn Corsa met jullie delen en kijken wat jullie er van vinden!

Groetjes

938121831708corsa.jpg

458861831708corsa2.jpg

Ik heb m zo gekocht van m'n maat Erik (Trompie) dus hij heeft m zo gemaakt, maar heb wel meegeholpen uiteraard ;) en ik kan ook niet wachten totdat die 2 liter erin ligt :vertag :D En de achterbumper zit idd wat scheef, binnenkort maar even alles rechtzetten en spul overbouwen van m'n oude Corsa A, zoals sportstuur en donkere achterlichten enzo. Enige is dat ie achter nog wel eens aanloopt als je door een hobbel rijdt of met 2 man erin zit, dus nog even de wielkasten wat aanpassen ;)

Zo, maar weer even recente foto's plaatsen van m'n C'tje.

Vorige week compleet behandeld! Gepolijst, gekleid, gewassen en gewaxt ....de hele mikmak :-P

Glimt weer lekker!

Glimmen003.jpg

Glimmen048-1.jpg

Glimmen006.jpg

Glimmen053-1.jpg

Glimmen056-1.jpg

Glimmen055.jpg

Ff me ''nieuwe'' aanwinst laten zien (oude van noordpoolgsi), heb hem al een tijdje maar is nu zo goed als klaar:

Foto-CSKOXYJY.jpg

Foto-64LABBMG.jpg

Toen ik hem kocht, was die letterlijk roze 2 avonden aan het polijsten geweest en toen kwam dr weer wat glans op.

Alleen onderaan de deuren wou het niet echt lukken, ook zat er veel vliegroest dus dit maar geschuurd en zwart gerold king:

Verder het hele interieur eruit getrokken, op 2 voorstoelen/dashboard na (kadett gsi digidash zit erin).

Onder de kap een heerlijke c20ne met scherpe nokkenas, gechipte computer, spaghetti spruitstuk, afgedraaid vliegwiel en een korte f13CR bak

Foto-6E4G4TT3.jpg

To do:

- Verbrede gt's eronder

- Rode achterlichten erin

- Nog wat klein spul

Greetz Robin

@Stornie wrote:Dankje!

Ik had zelf liever ook meer pk's gehad.

Met een turbo erbij, had hij makkelijk naar de 140/150 pk gekund. Wellicht in de volgende generatie.

Laten we het hopen, maar ook met 90pk kom je wel vooruit toch? ;) haha

@mantarobin wrote:Ff me ''nieuwe'' aanwinst laten zien (oude van noordpoolgsi), heb hem al een tijdje maar is nu zo goed als klaar:

Foto-CSKOXYJY.jpg

Foto-64LABBMG.jpg

Toen ik hem kocht, was die letterlijk roze 2 avonden aan het polijsten geweest en toen kwam dr weer wat glans op.

Alleen onderaan de deuren wou het niet echt lukken, ook zat er veel vliegroest dus dit maar geschuurd en zwart gerold king:

Verder het hele interieur eruit getrokken, op 2 voorstoelen/dashboard na (kadett gsi digidash zit erin).

Onder de kap een heerlijke c20ne met scherpe nokkenas, gechipte computer, spaghetti spruitstuk, afgedraaid vliegwiel en een korte f13CR bak

Foto-6E4G4TT3.jpg

To do:

- Verbrede gt's eronder

- Rode achterlichten erin

- Nog wat klein spul

Greetz Robin

Hey Robin,

Mooi ding is ook van mij geweest, Noordpoolgsi heb m van mij overgenomen!

Maaruh het interieur was er toch al uit want heb dat er nog zelf helemaal uit gehaald voor circuit gebruik ;) ennuh die bak is toch echt een F16 want heb die er zelf nog onder gezet (oude was kapot)

Maar iig heel veel plezier met dit asociaal snelle corsaatje

Heey robin, en ik kan je vertellen dat dat ding aardig snel is op het circuit!! heb nog wat leuke filmpjes van deze corsa op me youtube staan.

mvg nick en veel plezier ermee, hij ziet er idd weer stukken beter uit.

ohja ik heb ook nog een filmpje van mijn circuitsessie in de zeikende regen :???:

" onclick="window.open(this.href);return false;

hee ik heb laatst een corsa gekocht en dacht zet hem er maar even op:)

1386873191_5_RWDU.jpeg

1386872631_5_oXSC.jpeg

1386872938_5_AkpL.jpeg

1386872344_5_s_3S.jpeg

der moet nog wel paar dingen aan gebeuren, maar ik vind het nu wel even mooi om mee te beginnen :thumb

Gr Mark

Ff een snel tussendoor projectje:

De oude wagen van Leon, hij heeft m gewoon ff 9 jaar gehad en gemaakt tot wat het nu is :vertag

Compleet met dikke wieltjes en een lekker deukje links :P Deze heb ik er al redelijk uit en moet nog strak gemaakt worden.

Had een hoop delen te koop op marktplaats en hier staan, maar te weinig reactie.

Verkoop je een auto met leuke onderdelen, zeuren ze je de oren van je hoofd.....

bied je het daadwerkelijk los aan...hoor je niemand meer.......

Dus ga ik de auto van binnen en buiten weer fris maken.

Vandaag de kokerbalken voor opnieuw gelast. En de motorkap aangepakt.

Motorkap wordt zoiezo met carbon gefolied, scheelt me weer wat spuitkosten nadat ik hem strak gewerkt heb.

2011-08-10152533.jpg

2011-08-10170937.jpg

Hij is laag!!!!

Laat mn vriendin er straks in rijden, tot we een fatsoenlijk golfje 1 gevonden hebben.

Denk hem volgende maand wel weer klaar te hebben inclusief een vers apktje.

@OscaR-16v wrote:@PeterNoFear wrote:

alleen vind ik het wel jammer dat opel na +/- 15 jaar nog steeds niet meer als 90pk uit een 1.4 sport kan halen,

er rijden 1.4'tjes met 170 pk rond (alfa'tjes).

alfa is ook geen auto, die dingen zijn ja altijd stuk :jerry

Haha, daar heb je wel gelijk in, maar ik keek even alleen naar vermogen ;)

Terug
Naar boven