• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Show hier je corsa

@b corsa wrote:hele mooie auto

suc6

ps zet mijne maar eens neer hoe hij nu is

IMG-20120508-WA0004.jpg

IMG-20120508-WA0002.jpg

IMG-20120508-WA0001.jpg

IMG-20120508-WA0000.jpg

de witte stoelen zijn er niet in meer dit waren alleen foto's van buiten kan

20120913_164721.jpg

20120913_164714.jpg

20120913_164706.jpg

20120913_164759.jpg

voor meer info er is een topic over deze auto

Bij je stoelen die gordelvangers waar die gele kaarten uit steken is apk afkeur

Betekend wel dat je geen gordelspanners hebt... Dus of dat nou zo handig is.... Heb je een schadebak ofzo?

In de ‘Regeling Erkenning en keuringsbevoegdheid APK’ staat dat storingen aan het airbag- of gordelspansysteem door de keurmeester gemeld moeten worden aan de eigenaar van de auto. Hiervoor kan hij de nadere uitleg reparatie-, afkeur- en/of adviespunten op het huidige apk-rapport gebruiken. Op het nieuwe apk-rapport, dat eind 2009 beschikbaar is, komen gebreken aan het airbag- of gordelspansysteem als reparatieadviespunt terug. Het is overigens niet zo dat de auto hierop wordt afgekeurd, maar u wordt er als eigenaar wel op geattendeerd dat deze veiligheidssystemen niet naar behoren functioneren.

bron: http://www.autoweek.nl/apkvraag.php?id=245" onclick="window.open(this.href);return false;

Naar mijn weten is het officïeel zeker afkeur..

@b corsa wrote:..waar ze uitkomen was er mee goed gekeurt dus dn zou dat nu ook moeten lukken..

Denk dat je met het overzetten de spanners niet geborgd heb gehouden (dat die plastic borgstekers, for lack of a better description, op de plek bleven).

@Aapje wrote:Betekend wel dat je geen gordelspanners hebt... Dus of dat nou zo handig is.... Heb je een schadebak ofzo?

In de ‘Regeling Erkenning en keuringsbevoegdheid APK’ staat dat storingen aan het airbag- of gordelspansysteem door de keurmeester gemeld moeten worden aan de eigenaar van de auto. Hiervoor kan hij de nadere uitleg reparatie-, afkeur- en/of adviespunten op het huidige apk-rapport gebruiken. Op het nieuwe apk-rapport, dat eind 2009 beschikbaar is, komen gebreken aan het airbag- of gordelspansysteem als reparatieadviespunt terug. Het is overigens niet zo dat de auto hierop wordt afgekeurd, maar u wordt er als eigenaar wel op geattendeerd dat deze veiligheidssystemen niet naar behoren functioneren.

bron: http://www.autoweek.nl/apkvraag.php?id=245" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit zijn regelingen van 2009

Het is nu 2012 ik ben zelf apk keurmeester en ik keur het gewoon af

Net zo als het airbag lampje bran is ook gewoon afkeur

Het is een veiligheids systeem hen hoort gewoon te werken

hallo

hij is gekeurt en afgekeurt op mij ruitenwissers en niet op de gordels hij is gelijk gemaak mij ruiten wissers

toen een steekproef en zelfs daar komt hij err door dus is nix mis mee

mvg

Maar dus alsnog geen nieuwe gordelspanners halen.... :wtf Erg verstandig...

Eerst je autootje op orde maken voordat je gaat stylen/tunen lijkt me

@mrmonkey wrote:Maar dus alsnog geen nieuwe gordelspanners halen.... :wtf Erg verstandig...

Eerst je autootje op orde maken voordat je gaat stylen/tunen lijkt me

je neemt me de woorden uit de mond

Jammer dat er mensen rond rijden die niets om veiligheid geven

En apk keurmeesters zijn die dat soort dingen goed keuren :(

Je hebt zeker geen steekproef gehad

Terug
Naar boven