• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Show hier je corsa

@OpelRobin wrote:@Vannos wrote:@PeterNoFear wrote:met 15" kun je wel aardig laag gaan hoor... :P

maar 14 nog lager inderdaad :P

dit is het laagst op 15 inch

img201304051848502.jpg

lager wil je niet dan kom je nergenst meer :D

Heb je misschien wat specs over je verlaging?

Zoals bandenmaat,verlaagd in mm,etc.

Zelf heb ik ook een 5 deurs, maar die heb ik 40/40 verlaagd.

Mag nog wel wat lager vandaar :thumbup

ET waarde misschien ook wel handig.

Ik heb 195/50/15 banden met velgen et35

Ben bang dat als k m verlaag dat k mn wielkassen raak voor.

Stomme vraag misschien maar heb ik met een vaste verlaging iets camber ofniet? zou namelijk kunnen dat ze met iets camber er nog net binnenvallen en anders eventjes de wielkassen beetje uitkloppen ofzo. Achter is die van mij laag genoeg, daar zorgt de sub wel voor:)

@Vannos wrote:@PeterNoFear wrote:met 15" kun je wel aardig laag gaan hoor... :P

maar 14 nog lager inderdaad :P

dit is het laagst op 15 inch

img201304051848502.jpg

lager wil je niet dan kom je nergenst meer :D

60/40 vast toch, of is dit een schroefset?

Wij hebben ook 60 onder de corsa, kan nog wel lager hoor :P

Maar met 14" kun je nog lager en kom je dus nergens meer, maar vind 14" vaak net iets te kleine wieltjes.

15" staat eigenlijk altijd wel goed, en ik vind persoonlijk 16" soms wat te groot :P

verlaging is 60/60 en aan de voorzijde hulpveer weggehaald ( schroefset )

banden maat 165/45/15 7J ET 26 ,

hij lijkt aan de voor bumper te zien niet echt laag, maar er zit nu geen lip meer onder de voorbumper , die raak ik dan bijna constant !

@Vannos wrote:verlaging is 60/60 en aan de voorzijde hulpveer weggehaald ( schroefset )

hij lijkt aan de voor bumper te zien niet echt laag, maar er zit nu geen lip meer onder de voorbumper , die raak ik dan bijna constant !

Hoe kom je met zo'n lage ET waarde nog weg?:O

ik heb 195/50/15 ET35, en loopt achter aan als ik de auto vol heb en te hard een drempel afrijd, of zit hem het echt in de breedte/hoogte van de band?

Of toch je randjes wat naar buiten verplaatst? Zit ook te denken aan verlagen namelijk en heb goedkoop een setje 60/60 gespot. Wel vaste verlaging

heb niks aan de randjes gedaan. banden staan erg getrokken, en voor heb ik het camber van wielen flink naar binnen gezet !

inderdaad je banden zijn aan de hoge kant !

en het camber hangt af van jou veerpoot of daar een sleuf in zit zodat als je de bouten los draait je de poot iets naar binnen kunt duwen. met die schroef setjes zit je heel ver naar binnen !

@Vannos wrote:verlaging is 60/60 en aan de voorzijde hulpveer weggehaald ( schroefset )

Ziet er goed uit! Getrokken banden vind ik altijd vet staan :thumb

Zelf rij ik 14'' met vrij std bandenmaat, namelijk: 175/65/14 op een 6J ET38 velg.

Mijn 40/40 verlaging is trouwens vast. Wil misschien nog over gaan op een schroefset, maar heb nog mn twijfels :-P haha

Heb je misschien tips kwa bandenmaat op mijn type velg?

Okee dan, ja had me even verkeken op die lip idd...

Ziet er vet uit, die 5drs.

@Opelvince wrote:Dit is mijn Corsa C.

GroteFoto-8B7XOSWN.jpg

Foto-PBWMGHLF.jpg

Nette wagen! ;)

vanmiddag gekocht:

DSC01377.jpg

DSC01374.jpg

DSC01375.jpg

DSC01378.jpg

Corsa A 1.2S TR uit 1987

mooie aanvulling op mijn wagenpark bestaande uit nog een TR met C20XE en astra G wagon sport.ed.II

Dit is mijn corsatje, rijd er nu al 1 week in na mijn rijbewijs gehaald te hebben ondanks die daarvoor al een half jaar voor de deur staat, maar hij rijd erg lekker en snel ook, genoeg ''racejes'' gehad aangezien mensen me vaak uitdagen, maar goed, hierbij een paar foto's voor die liefhebbers :) (Corsa is geheel standaard, en het gaat hier om een 2002 1,8 GSI met net 40k op de teller)

30dgftu.jpg

30t5q4y.jpg

1zoyskk.jpg

14u9g1g.jpg

1zdm6fb.jpg

Leuke auto, maar moet je vooral doen racen als je net 1 week je rijbewijs hebt..

zonde als je z'n mooie auto tegen een boom aan kleeft

Mooie Corsa met weinig kilometers heb je daar Illusionx11.

Ben wel een beet jaloers op de KM stand, heb zelf een maand of 2 geleden een Corsa 1.8 uit 2006 gekocht maar die had al 106.000KM op de teller.

Hij is overigens wel keurig onderhouden bij de dealer en ziet er als nieuw uit dus eigenlijk mag ik niet klagen ;)

Het is me met mijn zoektocht wel op gevallen dat de 1.8 versies niet heel dik bezaaid zijn, ik moet er wel bij zeggen dat ik alleen vanaf bouwjaar 2004 (tot 110.000KM) heb gezocht en de varianten zonder Airco links heb laten liggen.

@ Ewoud,

Ik ben hartstikke zuinig op die auto, loop m elke dag aftelikken, en ik woon in de auto, dus je moet echt niet denken dat ik als een debiel rijd.. ik weet echt wel wat ik kan en wat ik niet kan met rijden ...

Je moet je niet aangevallen voelen hoor!

Zo is het ook niet bedoeld, ik zeg alleen als er iets gebeurd heb je de ervaring gewoon nog niet, en het is inderdaad een prachtige auto.

En ik denk dat je het wel met me eens bent als ik zeg dat het doodzonde is als er iets mee gebeurd!

:thumb

Terug
Naar boven